[TFT/LCD] Samsung 226bw probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren een Samsung 226bw tft scherm gekocht. Na het aansluiten op mijn pc gaat na +- 5-10 sec het beeldscherm spontaan uit. Als ik de uitknop uit en aan doe, doet hij het weer voor 5-10 sec. Ik heb het scherm ook op 2 andere computers aangesloten, bij deze ook met hetzelfde resultaat.
Het scherm is gewoon rechtstreeks op het netstroom aangesloten en ik heb het geprobeerd met zowel de Analoge aansluiting en de DVI aansluiting. Ook heb ik gewoon de meegeleverde drivers geinstalleerd
Ik heb de A versie van dit scherm.

Iemand enig idee of ervaring hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door Nyazzin op 03-02-2008 12:16 ]

Verwijderd

ik heb deze monitor ook sinds twee weken,alleen hij geeft sinds zaterdag geeft trillengen en flikkerend beeld steeds, aan kabel ligt het niet,en op andere pc doet die ook raar.

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is het voor jullie beiden geen betere optie om naar de winkel terug te gaan of contact met Samsung op te nemen? In beide gevallen lijkt het me een typisch geval van beroep doen op de garantie.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

@ Nyazzin:

Soms wil een monitor wel is raar doen als de refresh rate te hoog staat. Heb je geprobeert om 'm op 60 Mhz te zetten. Overigens werkt dit volgens mij alleen als je de analoge aansluiting gebruikt, maar dat weet ik niet zeker.

@Vip_4life:

Ik heb dit hier op mijn werk ook wel is meegemaakt. Deze stappen hebben hier 8 van de 10 van dit soort problemen verholpen:

1. kijk eerst naar de refreshrate
2. probeer is een geaarde stopcontact
3. probeer een duurdere shielded dvi kabel

Wil dat niet werken, dan stuur ik ze terug naar de leverancier. Ik heb natuurlijk wel de luxe dat we hier 5 extra monitoren in de opslag hebben. Thuis heb je dat denk ik niet. :+

Verwijderd

14ReD schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:01:
@ Nyazzin:

Soms wil een monitor wel is raar doen als de refresh rate te hoog staat. Heb je geprobeert om 'm op 60 Mhz te zetten. Overigens werkt dit volgens mij alleen als je de analoge aansluiting gebruikt, maar dat weet ik niet zeker.

@Vip_4life:

Ik heb dit hier op mijn werk ook wel is meegemaakt. Deze stappen hebben hier 8 van de 10 van dit soort problemen verholpen:

1. kijk eerst naar de refreshrate
2. probeer is een geaarde stopcontact
3. probeer een duurdere shielded dvi kabel

Wil dat niet werken, dan stuur ik ze terug naar de leverancier. Ik heb natuurlijk wel de luxe dat we hier 5 extra monitoren in de opslag hebben. Thuis heb je dat denk ik niet. :+
Ik heb er van alles geprobeerd, dus op een andere pc aansluiten, andere kabels, zelf in andere kamer gaan zitten,andere refreshrate, maar helaas heeft niets geholpen...

Ik heb vandaag de monitor ter reparatie aangeboden, ik bal er wel van, ik heb monitor maar twee weken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 11:57 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:50

BCC

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:55:
[...]
Ik heb vandaag de monitor ter reparatie aangeboden, ik bal er wel van, ik heb monitor maar twee weken...
Bij computers geldt 1 ding: Hoe nieuw het ook is en hoeveel geld het ook gekost heeft: het kan altijd kapot.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
BCC schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:00:
[...]

Bij computers geldt 1 ding: Hoe nieuw het ook is en hoeveel geld het ook gekost heeft: het kan altijd kapot.
Amen.

Heb inmiddels een nieuw scherm in ontvangst mogen nemen die gelukkig wel werkt _/-\o_
het andere scherm was inderdaad een DOA..

tnx for the replies

[ Voor 8% gewijzigd door Nyazzin op 08-02-2008 12:38 ]

Pagina: 1