Productsurvey/pricewatch te professioneel geprobeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
Tweakers.net heeft met de nieuwste pricewatch een begin gemaakt om zichzelf te verliezen. Het is niet meer gemaakt voor tweakers, de nadruk lijkt te gaan liggen op winst maken of een verlengstuk te zijn van de verkoopmarkt.

Mijn verhaal:
Ik heb een pas een 2.0 speakersetje gekocht welke eingenlijk zo slecht is dat ik er een review voor moest maken om andere te waarschuwen om dit produkt niet te kopen.
Nu is het product alleen niet te vinden de pricewatch en hiermee stopt denk ik voor bijna iedereen de intentie om een review af te maken. Je moet eerst een product toevoegen, deze gaat dan met zorg behandeld worden, wat wel inhoud dat hij nog enkele dagen niet te vinden zijn in de lijst. Pas nadat het produkt te vinden is kun je een review maken.
Is er bij het bedenken van de nieuwe priceatch echt gedacht dat mensen die geen Ultra Geek zijn 3 of 4 dagen braaf blijven wachten totdat ze netjes de review mogen gaat schrijven?
De detailering van de pricewatch lijkt overigens ook slecht uit te pakken, vroeger kon je bijna rekenen op de pricewatch als een soort van index van de produkten die te koop waren, nu ontbreken gewoon veel produkten. Als je het mij vraagt komt dat ook weer door de details welke vereist worden bij een nieuw produkt, jullie hoeven echt niet te proberen een betere produktdatabase te maken dan de fabrikant zelf!

"Less is more", "Simplicity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nAFutro schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:49:
Je moet eerst een product toevoegen, deze gaat dan met zorg behandeld worden, wat wel inhoud dat hij nog enkele dagen niet te vinden zijn in de lijst. Pas nadat het produkt te vinden is kun je een review maken.
Was dat eerder anders dan? Ik herinner mij eigenlijk alleen de huidige setup. Wat betreft het ontbreken van producten: dat is natuurlijk ook deels te wijten aan de shops zelf.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

De keuze is denk ik een beetje tussen een minder volledige goede productdatabase met screening vooraf, en een meer volledige slechtere database waarin achteraf meer gevonden en gecorrigeerd moet worden.. Om nou te stellen dat het laatste inherent beter / simpeler is weet ik persoonlijk niet :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat de situatie waarin iemand een productreview wil toevoegen van een product dat nog niet in de Pricewatch voorkomt niet erg vaak voorkomt. De productdatabase is erg uitgebreid en ik durf wel te stellen dat we op het gebied van computer hardware de meeste complete en acurate database van Nederland hebben. Andere prijsvergelijkers doen vaak niet anders dan zoeken in productomschrijvingen van shops. Er is daarbij geen zekerheid dat de prijzen in de zoekresultaten betrekking hebben op hetzelfde product.

Het onderhouden van de productdatabase kost veel tijd. Er worden meer mensen aangenomen om dit proces te versnellen.
De detailering van de pricewatch lijkt overigens ook slecht uit te pakken, vroeger kon je bijna rekenen op de pricewatch als een soort van index van de produkten die te koop waren, nu ontbreken gewoon veel produkten. Als je het mij vraagt komt dat ook weer door de details welke vereist worden bij een nieuw produkt, jullie hoeven echt niet te proberen een betere produktdatabase te maken dan de fabrikant zelf!
Tegenwoordig bevinden er zich zoveel producten in de database dat we er niet van kunnen uitgaan dat de bezoeker vooraf al heeft opgemaakt welk product hij exact wil aanschaffen. Om de bezoekers hierbij te helpen moeten er specificaties verzameld worden zodat producten gefilterd kunnen worden op hun eigenschappen.