Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met 2 gigantisch irritante problemen.

Als eerste:
MSN Messenger, het is buggy en en rotzooi maar toch heb ik het nodig. Het lijkt alsof ik een probleem heb die nog nooit gesignaleerd is.
Als ik mijn MSN opstart doet ie het perfect, geen problemen o.i.d.
Maar na 4/5 minuten begint MSN 'passief' te worden. Ik kan wel berichten verzenden naar anderen, maar ontvangen gebeurt niet en ook dingen zoals mijn status wijzigen kan niet. Dit is pas na 4/5 minuten en daarvoor doet ie het wel perfect. Maar ook al ontvang ik niks en kan ik mijn status niet wijzigen, ik blijf gewoon online en mensen blijven tegen me praten maar ik ontvang niks en hun krijgen geen foutmeldingen. Any solution? Microsoft heeft het al geprobeerd maar die weten het niet meer en komen met standaard oplossingen. Aan me internet connectie ligt het niet want ik heb dit probleem sinds ik Vista heb en op andere pc's hier doet msn het wel gewoon goed. Ook heb ik geen spyware en me firewall laat MSN door. Misschien ligt het aan 1 van de programma's die ik op deze pc heb geinstalleerd en ik ben er wel mee bezig om te kijken of dat het ook is. Maar ik zit dus al een poos met dit probleem en het is heel irritant. Overigens doet Ebuddy het wel.

Mijn 2e probleem is het opstarten van Vista. Als ik me inlog in mijn account freezt ie na 3/4 seconden. Dit is Elke 1e keer dat ik me pc opstart. Als ik m uitdoe en daarna weer opstart doet ie het wel feilloos. Eerst gebeurde dit al tijdens het balkje van het opstarten van Vista, maar sinds 2 weken ofzo doet ie dit pas als ik me inlog. Het valt me op dat telkens wanneer ie vastloopt, Avast net aan het updaten is. Misschien ligt het daaraan?

Nou ik hoop dat jullie echt me oplossingen aankomen, aangezien ik jullie hoger inschat dan de helpdesk medewerkers van Microsoft 8)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het valt me op dat telkens wanneer ie vastloopt, Avast net aan het updaten is.
Wat houdt je tegen om Avast te ontinstalleren om te zien of het dan weg is?

En wat betreft MSN, heb je de nieuwste versie van die client? Windows Live Messenger 8.5 dan? Aangezien je MSN zegt zou ik me best kunnen voorstellen dat je MSN 7.5 draait oid. Verder, probeer toch eens je firewall uit te zetten, als je een router in je netwerk hebt heb je die toch niet eens zo hard nodig (alleen voor uitgaand verkeer mss, maar je bent ook veilig als je ff iets test zonder).
En nog een ding: netwerkdrivers en chipsetdrivers geupdate? Het zal maar net een bug in een van die drivers wezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik gebruik ook Avast en Vista x64.
Het valt me op dat ook mijn computer freezed bij het inloggen, dat doet ie zonder Avast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ pingelmonster, en als je m dan uitzet en de 2e keer opstart? doet ie het dan wel?

ja ik heb nu bij msconfig avast uitgezet tijdens het opstarten en ik ga zo dadelijk ff checken of het probleem zich nog voordoet.
Overigens had ik dit probleem niet al vanaf het begin, maar toen had ik al wel avast draaien..

Ja ik heb WLM 8.5, ik heb ook 8.1 geprobeert en daar bleef het probleem zich voordoen. Bij de beta van 9.0 deed ie het wel goed, maar sindsdien die beta crashte terwijl iemand zn webcam aan deed doet ie het niet meer, ook als ik herinstalleer. Overigens werken versies lager dan 8.1 niet op vista.

Ook valt het me op dat als ik bij de connection settings kijk bij msn er een uitroep teken staat tussen mijn pc en de router. Er staat: 'you are connected to the internet through a upnp port restricted NAT (user)'
Ik zal me firewall ff uitzetten en als het goed is heb ik de nieuwste drivers.

In m'n eventviewer trouwens zie ik honderden error's staan van DCOM. Kan dit iets te maken hebben met mijn freeze bij de start up? Ik heb het geprobeerd op te lossen maar kwam er niet uit.

Geen idee wat dat is en of het invloed heeft op het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke aan avast ligt het dus niet, die freeze bij de vista-boot.Ik heb hem uitgeschakeld en nog loopt ie vast.
Deze keer liep ie al vast tijdens het balkje dat loopt bij het opstarten van Vista. Is Vista beschadigd dan en moet ik dus hem totaal opnieuw installeren?

Voor MSN heb ik nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik Vista opnieuw geinstalleerd en hij blijft het nog steeds doen. Dus ik denk dat het dus niet aan me OS kan liggen maar aan een willekeurige hardware. Toen ik zo ongeveer mijn nieuwe videokaart kreeg (8800GT) ging hij deze kuren vertonen. Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben maar dat kan zomaar zo zijn.

Ligt het misschien aan de temps (gpu idle 54C, chipset idle 44C) dat hij vastloopt? Want het is vreemd dat hij de 2e keer wel perfect opstart...
Vanmorgen deed ie het weer, toen bij het opstartbalkje al.

Ik zit nu al zo'n 2,5 maand met dit probleem. Kan iemand mij helpen? Op andere fora heb ik ook geen duidelijk antwoord gekregen, hier ook nog niet.

Live Messenger probleem is opgelost trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 15:09 ]

Pagina: 1