Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik van de week nieuwe onderdelen besteld voor mijn pc die nog bezorgd moeten worden.
De upgrade bevat onder andere:
1 AeroCool Midi Tower ExtremEngine 3T ATX No PSU (zilver)
1 Asus P5K iP35, SATA2 RAID, GLAN
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 512MB 2xDVI/HDCP
1 Chieftec Powersupply GPS-550AB-A 550W
1 Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
1 TakeMS 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0

Echter, omdat er geen ruimte is voor in de AeroCool case, kan er geen floppy drive in worden geplaatst.

Nu heb ik behoorlijk wat reviews gelezen waarin staat dat er nogal wat compatibilietsproblemen zijn met het P5K moederbord van Asus, en dat deze te verhelpen zijn met een BIOS-update.

Op de website van Asus zelf staat dat de update moet worden uitgevoerd d.m.v. een floppy. Dat kan dus niet in mijn geval.

Is het ook op een andere manier mogelijk om de Bios-update zonder floppy uit te voeren?
Bijv, op CD branden?

Alvast bedankt,
Arnevr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je ervan booten kun je het gebruiken om te falshen. Dus of je nu gebruik maakt van een floppy, cdtje, usbstick, harde schijf of wat dan ook, dat maakt allemaal niet uit.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33
Asus heeft ook Windows software om je BIOS te upgraden, wat in ieder geval werkt op de P5K-VM versies van de Asus moederborden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Vaak kun je vanuit het bios al het flash tooltje starten, hoef je alleen nog de bin/rom file ergens opzetten waar deze leesbaar is, bijvoorbeeld een FAT partitie of USB-stick. Voordeel is dat je 'm niet eerst bootable hoeft te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt allemaal.

Verwijderd

En je kan ook gewoon je floppy-drive los aansluiten en je kast openlaten. Heb ik zelf ook gedaan toen er geen ruimte meer was in mijn Cooler Master Stacker :+

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Dat doet mij denken aan toen ik dacht een een game niet werkte omdat ik dacht dat mijn DVD-drive incompatible was. Om dit te teseten, los een CD-drive aan de IDE gehangen, zag er beetje vaag uit, maar het werkte wel :) Uiteindelijk bleek dat ik op de schijf zelf moest gaan zoeken naar een installer O-) :z

[ Voor 19% gewijzigd door Krentenbol op 03-02-2008 12:24 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 11:43
sorted.bits schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
Asus heeft ook Windows software om je BIOS te upgraden, wat in ieder geval werkt op de P5K-VM versies van de Asus moederborden.
Ik zou deze optie absoluut afraden: op menig forum is te lezen dat mensen zo hun moederboard naar de filistijnen hebben geholpen.

Zelf heb mijn bios geupdate met Asus EZ Flash: zowel met een cd-rom als met een usb stick.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik zou het in elk geval via EZ-Flash (F2 bij opstart doen) en niet via dat Windows-proggie.
Gelezen dat met dat laatste een hoop mensen hun pc in de soep hadden geholpen.
Pagina: 1