Ik heb een urenstaat in Excel gemaakt en heb in een kolom diverse namen. Ik wil in een functie per rij telkens één naam vergelijken met die in de kolom en als het in die rij voorkomt een actie in die rij laten plegen of een acties elders in de worksheet, bv uren optellen of bedragen optellen. Wie kan mij helpen?
dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door Lustucru op 03-02-2008 10:53 ]
Wat verwacht je nu dat we doen? Even jouw Excel sheet in elkaar klussen volgens jouw specificaties? Volgens mij kom je een heel eind met de ingebakken help functie in combinatie met de formule-wizard.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:45:
Ik heb een urenstaat in Excel gemaakt en hebt in een kolom diverse namen. Ik wil in een functie per rij telkens één naam vergelijken met die in de kolom en als het in die rij voorkomt een actie in die rij laten plegen of een acties elders in de worksheet, bv uren optellen of bedragen optellen. Wie kan mij helpen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
flauw
[ Voor 96% gewijzigd door Lustucru op 03-02-2008 10:53 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Welkom op GoT
maar hier kunnen we weinig mee.
Waarschijnlijk zoek je iets als wat je vindt onder Data-->Subtotalen?
Lees iig ook even onze Registratievoorwaarden / korte FAQ, daar staan wat tips hoe je een topicstart bakt waar we wel wat mee kunnen.
.
Waarschijnlijk zoek je iets als wat je vindt onder Data-->Subtotalen?
Lees iig ook even onze Registratievoorwaarden / korte FAQ, daar staan wat tips hoe je een topicstart bakt waar we wel wat mee kunnen.
.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Veel mensen hier wel denk ik, want dit is niet zo'n moeilijk probleem.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:45:
Ik heb een urenstaat in Excel gemaakt en heb in een kolom diverse namen. Ik wil in een functie per rij telkens één naam vergelijken met die in de kolom en als het in die rij voorkomt een actie in die rij laten plegen of een acties elders in de worksheet, bv uren optellen of bedragen optellen. Wie kan mij helpen?
Je moet het dikgedrukte gedeelte in jouw quote even iets duidelijker uitleggen want dat snap ik i.i.g. niet.
Ik heb ook eens een soort van urenstaat gemaakt voor mezelf.
Destijds heb ik iets ingebouwd om bepaalde dagen op 200% te krijgen. Gewoon een extra tabje met daarin de datums waarvoor 200% geldt en het sheetje deed de noodzakelijke calculatie.
Bedoel je zoiets?
Destijds heb ik iets ingebouwd om bepaalde dagen op 200% te krijgen. Gewoon een extra tabje met daarin de datums waarvoor 200% geldt en het sheetje deed de noodzakelijke calculatie.
Bedoel je zoiets?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Vlookup kan maar 1 waarde zoeken. In de kolom uit de TS kan een naam meerdere keren voorkomen (wordt overigens niet duidelijk uit de TS).
OP praat trouwens in de TS nog over "een kolom" en nu over "kolommen". Ik zie niet in waar die overige opeens vandaan komen.
OP praat trouwens in de TS nog over "een kolom" en nu over "kolommen". Ik zie niet in waar die overige opeens vandaan komen.
nee als het in die kolom voorkomt zegt ie,
dan zou een vlookup icm een iseerror kunnen volstaan
maar ik betwijfel ook of die nou wil wat die schrijft
een duidelijkvoorbeeld ontbreekt ook
dan zou een vlookup icm een iseerror kunnen volstaan
maar ik betwijfel ook of die nou wil wat die schrijft
een duidelijkvoorbeeld ontbreekt ook
Bij software is niks gewoonVerwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:41:
Gewoon een waarde vergelijken in kolommen en bij "WAAR", een actie daarop volgt.
We kunnen nu wel fijn gaan slowchatten op te begrijpen wat je bedoelt, maar ik denk dat het handiger is als je eerst even de tips bekijkt die al gegeven zijn (vlookup, subtotalen etc) en als je er dan niet uitkomt een nieuw topic opent waarin je in de openingspost duidelijk uiteenzet wat je wilt bereiken, wat die 'aktie' zou moeten zijn en waarom dat niet lukt met de aangegeven tips.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()