Toon posts:

Lectora E-Learning software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een leuke cd-rom met daarop wat educatief materiaal. Het enige nadeel is dat het programma zo ontzettend traag is dat ik er geen gebruik meer van maak. De cd-rom is gemaakt met Lectora.

Mijn vraag is dan ook is het mogelijk om het geheel over te zetten in een ander programma of het gewoon eruit te halen zodat er tekstbestanden, videobestanden en geluidsbestanden overblijven?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor bestanden staan er op de CD? Je vraag is zo algemeen dat hier niets over te zeggen is. Is de snelheid beter als je een image maakt en deze van de harde schijf mount?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor e-learning is er nog iets van een standaard, SCORM. Echter is dit zo'n extreem vaag gedefinieerde standaard dat het erg lastig is om je eraan te houden. Je kunt kijken of er iets gedaan is aan standaardisatie van die dingen die erop staan (het idee achter SCORM is dat ieder element van een e-learning cursus apart wordt opgeslagen. Er staat echter nergens precies of 1 element nu bestaat uit een stuk tekst/plaatje/video, een hoofdstuk met meerdere teksten, plaatjes etc, een cursus of zelfs een complete opleiding).

Al met al kan ik je aanraden gewoon te kijken wat er op die cd staat, en kijken of je hier nog bruikbare dingen tussen ziet staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het programma al zonder cd, maar dan nog is het erg langzaam.

Files:
Autorun
Start
LectoraViewer.exe versie 2003 (±200mb)
+ nog wat andere bestanden

Alle bestanden waar ik in de topicstart op duidde zitten dus in één bestand.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Enig idee met welke software dat het gemaakt is? Je zou kunnen kijken naar een prog dat de exe kan decompilen. Als het met iets als macromedia director is gemaakt is het nog wel eens uit elkaar te trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:03:
Enig idee met welke software dat het gemaakt is? Je zou kunnen kijken naar een prog dat de exe kan decompilen. Als het met iets als macromedia director is gemaakt is het nog wel eens uit elkaar te trekken.
Zoals ik zeg het is met Lectora gemaakt van Trivantis: http://www.trivantis.com/ ENG, http://www.courseware.nl/index2.html NL.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ah, het is dus spul van Courseware, die hebben idd een eigen prog om het in te bouwen en zijn niet bepaald bezig met losse files (althans, van wat ik van ze heb gezien). Denk niet dat je met een exe decompiler ver komt, maar je kunt het proberen. Lukt dat niet dan kun je dus niets, gezien het allemaal in 1 file zit.
Pagina: 1