Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch topic starten

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:38

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een wiki voor een schoolproject.
Nu heeft mediawiki een discussie pagina in de wiki zelf. maar dit is gewoon erg slecht gemaakt.

Nu wilde ik een phpbb of een andere forum ernaast maken. En wanneer je op Discussier klikt, dan start er een nieuwe topic van het onderwerp of als het al bestaat, redirect hij het naar de betreffende post.

Ik kan wel wanneer een artikel wordt aangemaakt ook gelijk op forum een topic laten aanmaken, Maar wanneer je dit doet heb je al gauw dat er duizenden topics zijn die leeg staan.

Ik heb me al rot gezocht op google, maar kan niks vinden hierover.

Heeft iemand ervaring hiermee? Is het erg "moeilijk" en "veel" werk?
Dit klinkt als een script request, maar ik wil meer weten of er misschien een addon hiervoor is bij mediawiki of phpbb. Of dat misschien iemand mij in de goede richting kan schoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door DNA_Saint op 03-02-2008 01:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

En wat heb je al geprobeerd? Heb je zelf al iets proberen aan te passen? Daarbij is je onderbouwing waarom dit geen scriptrequest zou zijn niet echt sterk.

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
DNA_Saint schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:39:
Ik ben momenteel bezig met een wiki voor een schoolproject.
Nu heeft mediawiki een discussie pagina in de wiki zelf. maar dit is gewoon erg slecht gemaakt.

Nu wilde ik een phpbb of een andere forum ernaast maken. En wanneer je op Discussier klikt, dan start er een nieuwe topic van het onderwerp of als het al bestaat, redirect hij het naar de betreffende post.

Ik kan wel wanneer een artikel wordt aangemaakt ook gelijk op forum een topic laten aanmaken, Maar wanneer je dit doet heb je al gauw dat er duizenden topics zijn die leeg staan.

Ik heb me al rot gezocht op google, maar kan niks vinden hierover.

Heeft iemand ervaring hiermee? Is het erg "moeilijk" en "veel" werk?
Dit klinkt als een script request, maar ik wil meer weten of er misschien een addon hiervoor is bij mediawiki of phpbb. Of dat misschien iemand mij in de goede richting kan schoppen.
Ik zou kijken hoe in phpbb er een topic word aangemaakt als daar " new topic" word geklikt,

Dan ff kijken of je hier de informatie automatisch kan inladen (wat mij niet al te moeilijk lijkt) en klaar is DNA_Saint ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoeft inderdaad niet al teveel te doen; gewoon de CRUD-acties opzoeken in de code van phpBB en die zodanig aanpassen dat ze de CRUD-acties van je Wikipagina gebruiken. Of je zou een en ander via doorgestuurde posts kunnen doen middels externe connecties, al dan niet via cURL, wat beduidend meer moeite kost.

Kort samengevat:
  1. Het is mogelijk.
  2. Het is zo specifiek dat er nooit een bestaande oplossing zal zijn, dus je moet zelf gaan programmeren.
  3. Afhankelijk van je precieze eisen gaat je dat wat tijd kosten om beide pakketten te doorgronden.
  4. Wij gaan je hier verder niet bij helpen want we geven geen support op scripts van derden, en je vraag is té algemeen en kan dus alleen als scriptrequest opgevat worden, ondanks dat je in je startpost zegt dat het dat niet is.
Je topic gaat dus op slot. Mocht je tijdens het programmeren een specifieke vraag hebben dan kun je die in het goede forum stellen (zie Waar hoort mijn topic?).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.