bestanden worden opgeslagen als tekstdocument

Pagina: 1
Acties:

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo,
Ik heb een klein probleempje...
Als ik iets wil downloaden en er op klik, komen er hele rare tekens tevoorschijn in een tabblad, terwijl ie eigenlijk meteen op downloaden overgaat.
Ook met rechtermuisknop en downloaden wil ie hem opslaan als teksdocument.
Wat kan ik hier aan doen???

Ruben

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:11
Welke browser gebruik je (Firefox, IE, ..) en welk besturingssysteem?

Waarschijnlijk zal het er aan liggen dat ergens bij je instellingen voor het type bestand wat je probeert te downloaden niet meer staat aangegeven met welk programma hij het moet openen. Op een of andere manier kiest hij er dus voor om het in je browser te openen, maar aangezien hij niet met het bestand om kan gaan (of omdat in het bestand niet (goed) staat aangegeven wat het type is), kan hij het niet verwerken en toont hij de code.

En is dit met een bestand, of met al je downloads. En wat je probeert te downloaden, wat is dat voor bestand?

[ Voor 9% gewijzigd door --Niels-- op 02-02-2008 23:09 ]

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Hey, thnx ;)
Ik heb mn windows net er opnieuw opgezet en dus gebruik ik nog ff internet explorer de oudere versie. Maar waar kun je dit veranderen?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

Simkin

Bzzzzz

Wat voor bestand probeer je te downloaden, ik vermoed een videobestand?
Als je een binair bestand opent dan checked je browser het MIME type om te bekijken met welke applicatie het bestand geopend dient te worden. Als het mime type onbekend is zou hij het bestand moeten aanbieden ter download.

Wat fout kan zijn:
- type bestand wat je probeerd te openen staat bekend als een text bestand
- bug in browser

Update eerst je browser eens en probeer het dan nog eens