Een vriend van mij heeft sinds een tijdje windows vista en windows xp allebei geinstalleerd staan en hij kon ze tot voor kort ook allebei gebruiken. Maar laatst heb ik in de BIOS zijn proc overgeclockt en sinds dien werkt vista nog wel, en lekker snel ook, maar xp heeft een kuurtje. Als ik xp namelijk opstart, zie ik het opstart scherm en alles gaat goed tot aan het gedeelte waar je je account moet aanklikken. Net voordat alle account namen op het scherm verschijnen komt de melding 'Windows wordt opgestart' o.i.d. op het scherm te staan. Normaal verdwijnt deze na een aantal seconden en gaat alles goed. Maar nu blijft dit dus staan. Het maakt niet uit hoe lang je wacht.
Ik heb de BIOS gereset en toen beide OS's getest. Vista werkte nog, maar XP nog steeds niet.
Verder heb ik qua opstartmogelijkheden alles geprobeerd (veilige modus, laatst bekende configuratie met werkende instellingen etc.) en dit baatte ook niet.
Heeft er iemand een oplossing?
bedankt alvast
------------------------------
even voor de duidelijkheid. de specs onderaan m'n berichten zijn de specs van mn eigen pc en niet die van die vriend.
zijn pc:
C2D E6600
2GB DDR2-800 ram (merk weet ik ff niet
)
als je meer specs nodig heb zeg je het maar
-------------------------------
Ik heb de BIOS gereset en toen beide OS's getest. Vista werkte nog, maar XP nog steeds niet.
Verder heb ik qua opstartmogelijkheden alles geprobeerd (veilige modus, laatst bekende configuratie met werkende instellingen etc.) en dit baatte ook niet.
Heeft er iemand een oplossing?
bedankt alvast
------------------------------
even voor de duidelijkheid. de specs onderaan m'n berichten zijn de specs van mn eigen pc en niet die van die vriend.
zijn pc:
C2D E6600
2GB DDR2-800 ram (merk weet ik ff niet
als je meer specs nodig heb zeg je het maar
-------------------------------
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 23:06 ]