Toon posts:

nieuw systeem, doet niets!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben vandaag uren bezig geweest met het bouwen van mijn pc, toen ik eindelijk klaar was gingen alleen de fans die ik met molexen had aangesloten (niet de sys1 en de cpu fan) draaien voor 5 sec, dan gaan ze 5 sec uit, dan weer 5 sec aan etc....
Ik heb hem ook helamaal kaal opgestart, niets helpt!!, ook als ik de power-knop indruk als het "aanstaat" blijven de fans om de 5 sec aan en uit gaan, dan moet ik de voeding aan/uit zeten wil het stoppen!
Ik heb 9 koperen afstandhouderstjes in het mobo-tray gedraaid, daarna een rood papieren schijfje eronder en door dat schijfje de schroefjes gedraait, zo moet het toch??
Oja, mijn mobo is een P35-DS4, cpu: E8400, psu: OCZ stealthxstream-500W

plz help, ik ben ten einde raad, het mobo geeft zelfs geen piepjes!!!!!

oja, kan het er misschien aan liggen dat ik een e8400 gebruik die het mobo alleen ziet dmv een bios-update, die er denk ik nog niet op zit? (ik heb geen S775 procs naast de nieuwe e8400)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19

3DDude

I void warranty's

oja, kan het er misschien aan liggen dat ik een e8400 gebruik die het mobo alleen ziet dmv een bios-update, die er denk ik nog niet op zit? (ik heb geen S775 procs naast de nieuwe e8400)

Wel handig als je dan een S775 proc kan lenen ergens ? en dan het bios flashen naar de nieuwste >_<... zodat je proc ondersteund word...

Be nice, You Assholes :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:30:
Je geeft zelf het antwoord waarschijnlijk al.

Nu weet ik alleen niet wat er gebeurd als er geen proc in het mobo zit. Gaat hij dan ook piepen?
Ik zie dat de P35-DS4 de E8400 pas ondersteund in de laatste bios ( F11 ). Deze zit waarschijnlijk nog niet op je boardje.

[ Voor 24% gewijzigd door Tomfish op 02-02-2008 22:46 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Je geeft zelf het antwoord waarschijnlijk al.
Ja, maar kan het systeem dan ook echt helemaal NIETS doen als er een wolfdale inzit?
ik heb echt niemand die een cpu voor me heeft, alleen miss wat mensen uit mn familie, maar die gaan hun koeler er natuurlijk niet helemaal afslopen

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19

3DDude

I void warranty's

tsjah dan zou ik langs gaan bij een winkel uit de buurt ? vragen of ze even tijd hebben en of je tijdelijk een cpu kunt lenen :+

Be nice, You Assholes :)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Probeer het eens zonder de rode papieren schijfjes. Die heb ik in ieder geval nog nooit gebruikt bij het bouwen van een systeem.

• Tomfish
Keesk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:45:
Probeer het eens zonder de rode papieren schijfjes. Die heb ik in ieder geval nog nooit gebruikt bij het bouwen van een systeem.
Dat kan nooit het probleem zijn. Een moederbord hoeft geen contact te maken met de afstandbusjes. Of er nu wel of geen papiertjes tussen zitten, dat maakt niets uit.denk ik tenminste hoor!

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:44:
tsjah dan zou ik langs gaan bij een winkel uit de buurt ? vragen of ze even tijd hebben en of je tijdelijk een cpu kunt lenen :+
Ja, en wat als dat ook niet werkt?

en aan de troubleshooter heb ik niets want alleen de molexen krijgen stroom en het mobo gaat zelfs niet zingen
Dat kan nooit het probleem zijn. Een moederbord hoeft geen contact te maken met de afstandbusjes. Of er nu wel of geen papiertjes tussen zitten, dat maakt niets uit. denk ik tenminste hoor!
het zit zegmaar zo:

schroef:............OOOOOOOO
Rode ringetje:....____ O ____
PCB vh mobo:.---------- O ----------------
afstandhouder:......... I O I
.............................. I O I
...............................|_O|
en dan de tray:(((((((((((((((((((((((((((((((((((

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 22:54 ]

• Tomfish
Ja is goed hoor.

Verwijderd

Ik betwijfel of je mobo de E8400 niet herkent, ik heb toevallig vandaag ook een nieuw systeem gebouwd met een GA-P35-DS3R moederbord en ook een E8400 en dat ging zonder problemen. Ik neem aan dat de DS4 dezelfde procs ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:14:
Ik betwijfel of je mobo de E8400 niet herkent, ik heb toevallig vandaag ook een nieuw systeem gebouwd met een GA-P35-DS3R moederbord en ook een E8400 en dat ging zonder problemen. Ik neem aan dat de DS4 dezelfde procs ondersteunt.
ik heb trouwens de rev 1.1 en een I/O bracket van een andere revisie die dus niet past, heeft de winkel niet gewoon maar wat spullen in die doos gegooid?

• Tomfish
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:28:
[...]

ik heb trouwens de rev 1.1 en een I/O bracket van een andere revisie die dus niet past, heeft de winkel niet gewoon maar wat spullen in die doos gegooid?
In dat geval zou ik al meteen teruggaan. Was de zak van het moederbord nog wel gesealed?

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
Klinkt misschien raar, maar een collega van me had ook zoiets.
Bij hem lag het aan de extra ATX 12V connector.
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-a8r-mvp/vrm-1.jpg

Dat kleine vierkante 4polig blokje rechtsboven, als hij die aansloot deed zijn systeem precies als bij jou 8)7

Verwijderd

Topicstarter
als ik de 4 polige stekker niet aansluit dan gebeurd er niets maar dan blijven de fans wel draaien.
en als ik alleen mobo+cpu (en koeler) aansluit dan gebeurt er ook nog steeds niets, ik ga er maar mee terug...
het kunnen 3 dingen zijn:
cpu dood
mobo dood
mobo biosflash nodig

ik heb trouwens de rev1.1 en een rev 2.X backplate en een rev 2.X handleiding, dus gewoon maar bellen dat het het niet doet, dat ik niet weet waar het aan ligt, en dat mijn mobo uit restjes zooi bestaat om het maar zo te zeggen??

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 18:00 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Klinkt goed! ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid.
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Dit topic krijgt een schopje naar PMG.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Waar woon je dan? Ik tussen Leeuwarden, Drachten, Meppel en Zwolle. Mocht je een proc willen, dan ben ik vast niet de enige die je wel even wil helpen.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb een MSI p35 Neo Moederbord gekocht, en na het plaatsen van de cpu (E6750), plus het 12v kabeltje van de processor viel hij na 5 seconden uit. Hierna heb ik opgezocht op het internet wat het probleem zou kunnen zijn, en kwam er achter dat mijn cpu het extra kabeltje niet nodig had. dus heb ik het kabeltje eruit gehaald, daarna het systeem gestart, en alleen de koelers deden het.
Na het lezen van deze topic kan ik op twee conclusies komen:
1. Het 12V stekkertje heeft mijn CPU / Moederbord gekillt.
2. Mijn moederbord heeft een BIOS patch nodig om met mijn processor om te gaan.

Ik ga morgen kijken of ik een pc kan vinden waar er nog een oude pentium 4 processor inzit, zodat ik die bios patch kan uitvoeren. Ik houd je op de hoogte.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:03:
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb een MSI p35 Neo Moederbord gekocht, en na het plaatsen van de cpu (E6750), plus het 12v kabeltje van de processor viel hij na 5 seconden uit. Hierna heb ik opgezocht op het internet wat het probleem zou kunnen zijn, en kwam er achter dat mijn cpu het extra kabeltje niet nodig had. dus heb ik het kabeltje eruit gehaald, daarna het systeem gestart, en alleen de koelers deden het.
Na het lezen van deze topic kan ik op twee conclusies komen:
1. Het 12V stekkertje heeft mijn CPU / Moederbord gekillt.
2. Mijn moederbord heeft een BIOS patch nodig om met mijn processor om te gaan.

Ik ga morgen kijken of ik een pc kan vinden waar er nog een oude pentium 4 processor inzit, zodat ik die bios patch kan uitvoeren. Ik houd je op de hoogte.
Nog nooit van gehoord dat die 12v (p4) stekker je moederbord kan slopen, lijk me ook erg sterk.

Denk dat je bios update nodig heb, of je mobo is DOA. (dat gebeurt veel vaker dan de cpu) of nog iets anders dat niet lekker is, maar kan je bijna met zekerheid zeggen dat het niet je 12v stekkertjes is geweest. ;)

En volgens mijn heeft een E6750 wel degelijk de 12v stekkertje nodig, ga het even na kijken voor je. ;)

Edit/

Ik zie het al jij heb het denk ik over die het stekkertje om je 20 pins voeding uit te breiden naar 24pins, ik had het over je P4 stekkertje naast je cpu. Hoop dat je die niet door elkaar heb gehaald, dus die 4 pins stekker waar je je hoofd voeding mee uitbreid in de P4 aansluiting heb gedrukt. En inderdaad die 24pins aansluiting is niet altijd nodig (20pins voldoet meestal wel) maar 24pins sloopt zeker ook je moederbord niet als het niet nodig is. (mits je alles correct heb aangesloten)

In de handleiding staat hoe het moet met die 20pins aansluiting, page 23 van de pdf handleiding.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 04-02-2008 22:29 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

heb je ook al een keer alle kabels los gehaald, ik heb een keer uren lopen zoeken doordat m'n reset knop constant ingedrukt bleef....
Anders alles uit de kast halen en alleen het mobo met video en voeding aansluiten (op een isolerende ondergrond). Een cmos-reset wil soms ook nog wel eens helpen.

Alle moderne boarden hebben de 12 volt plug nodig, daar wordt de cpu voeding van gemaakt.
En of je deze wel of niet aansluit, daarmee sloop je echt niets.

[ Voor 20% gewijzigd door gjs op 04-02-2008 22:24 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

gjs schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:21:
heb je ook al een keer alle kabels los gehaald, ik heb een keer uren lopen zoeken doordat m'n reset knop constant ingedrukt bleef....
Anders alles uit de kast halen en alleen het mobo met video en voeding aansluiten (op een isolerende ondergrond). Een cmos-reset wil soms ook nog wel eens helpen.

Alle moderne boarden hebben de 12 volt plug nodig, daar wordt de cpu voeding van gemaakt.
En of je deze wel of niet aansluit, daarmee sloop je echt niets.
Ik heb inderdaad alles losgemaakt, zelfs het geheugen, en ik zie geen verschil. Alleen de koelers draaien. Ik kan misschien nog proberen om op een isolerende ondergrond het zelfde te doen, maar aangezien ik precies de zelfde problemen heb als Kazakas, lijkt het me sterk dat het komt omdat er contact is tussen mijn kast en mijn moederbord.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:32:
[...]

Ik heb inderdaad alles losgemaakt, zelfs het geheugen, en ik zie geen verschil. Alleen de koelers draaien. Ik kan misschien nog proberen om op een isolerende ondergrond het zelfde te doen, maar aangezien ik precies de zelfde problemen heb als Kazakas, lijkt het me sterk dat het komt omdat er contact is tussen mijn kast en mijn moederbord.
De kast moet ook contact maken met je moederbord (en de kast weer met de voeding), dan weet je zeker dat je moederbord geaard is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 04-02-2008 22:49 ]

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 14:12
Vorige week precies hetzelfde probleem gehad, bleek aan de (nieuwe) voeding te liggen, andere voeding geplaatst en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Vorige week precies hetzelfde probleem gehad, bleek aan de (nieuwe) voeding te liggen, andere voeding geplaatst en het probleem was opgelost.
Ik heb vandaag een nieuwe kwaliteitsvoeding gekocht, en erin gezet.. maar helaas hij doet nog steeds het zelfde.
Ik heb nagedacht over de mogelijkheid dat mijn moederbord de cpu niet ondersteunt, maar op het internet staat dat mijn MSI P35 Neo F wel degelijk out of the box met een E6750 zou moeten werken.
En er is helaas geen tweede socket 775 tot mijn beschikking om dat uit te testen.
Ik ben nu ten einde raad, ik denk dat mijn moederbord gewoon DOA is. Ik had eigenlijk gehoopt dat Kazakas al een oplossing had gevonden...
Voordat ik morgen mijn moederbord opstuur, weet iemand op het forum wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
wow, bedankt voor alle reacties, ik heb de twee duiveltjes al rma gestuurd naar azerty gisteren. ik denk ook dat het aan het mobo ligt aangezien cpu's bijna nooit stuk zijn. ik had ook een al gebruikt moederbord, de pcb was aan de onderant van de southbridge/northbridge/cpu een beetje verkleurd, dus hij is al eerder warm geweest, ook de zak was niet gesealed en de revisie klopte niet...
ik hoop spoedig bericht te krijgen an de testafdeling, ik hou jullie op de hoogte!
(ik heb in het rma-formulier o.a. gezegd dat het ook aan de bios zou kunnen liggen, dus als dat het probleem is zal de testafdeling er wel achter komen)
Pagina: 1