Toon posts:

[Vista 64] installatieDVD wil niet opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer al 2 dagen om vista 64 bit op mijn pc te zetten maar dat lukt me niet kan iemand me helpen,
systeem
asus p5b se
intel core 2 duo e6550
corsair 4 x 1 gb twin x
asus geforce 8600gt 512 mb
wd 320 gb sata
asus sata brander

ik probeer dus te instaleren op de sata schijf vanaf de sata brander ten eerste leest hij gewoon de 64 bit windows dvd niet hij vraagt niet of ik wil opstarten van cd of dvd maar blijft gewoon een balkje knipperen links boven.

dus probeer ik het eens met xp 32 bit die start wel op dan duw ik f6 om de sata drivers via diskette te laden, maar geen succes hij geeft aan dat bestand jraid.sys beschadigd is.

heb al veel verschillende versie's geprobeerd maar bij elke versie is het bestand beschadigd, lijkt mij een beetje sterk.

iemand een idee hoe ik wel windows op de pc krijg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:24:
Hallo,

ik probeer al 2 dagen om vista 64 bit op mijn pc te zetten maar dat lukt me niet kan iemand me helpen,
systeem
asus p5b se
intel core 2 duo e6550
corsair 4 x 1 GB twin x

iemand een idee hoe ik wel windows op de pc krijg
Haal er eens 2 GB (let op de hoofdletters!) uit en probeer het dan nog eens vanaf de DVD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:24:
heb al veel verschillende versie's geprobeerd maar bij elke versie is het bestand beschadigd, lijkt mij een beetje sterk.
Klinkt alsof je illegale Windows DVDs gebruikt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Is die Vista DVD wel helemaal ok? Klinkt als of hij niet origineel is. Dat XP het wel doet geeft mij het idee dat die Vista DVD niet ok is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
heb allebei orrigineel en heb er nu 1 GB in zitten

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Sluit je SATA dvd brander niet op de micron controller maar op de Intel sata controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 02-02-2008 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld toch die zwarte waar hij hem dan als IDE ziet en niet als SATA.
Dat heb ik net gedaan maar ook het zelfde probleem.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Mijn ervaring met een Asus p5b (standaard versie): Vista niet te installeren (vanwege een sata naar ide convertor voor mijn dvd brander?). Die blinking cursor ken ik. 1 keer had ik hem aangezet en laten booten vanaf DVD met vista erin 32bit en 64 bit. Blinking cursor. Ik ga weg bij de PC kom een paar uur later terug en jawel installatiescherm van vista in beeld.
Maar installeren ho maar! Telkens gaf ie aan dat ie de dvd brander/speler niet kon vinden.
Enige oplossing voor mij was dan de Vista installatie starten vanuit Windows XP.

Nu heb ik een Gigabyte p35 ds4 en een native sata brander en geen enkel probleem meer met de dvd brander op Intel sata.

[ Voor 10% gewijzigd door Sayko op 02-02-2008 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios al geupdate naar 0709 maar het enige wat toen verranderde was dat hij mijn intern geheugen niet meer helemaal zag.
Dat bleek later een instelling te zijn dat is al allemaal opgelost.
Dus wat ik van jou verhaal opmaak is de brander gewoon weer op de sata aan aansluiten, en niet op die zwarte sata maar gewoon de rode en dan vista laten opstarten en wachten tot hij iets doet.
Ga hem nu aanzetten dan zie ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is al opgelost het moederbord ondersteund mijn geheugen niet dus weer trug naar de winkel en dat word al het 3e moederbord en de brander was ook nog eens kapot bleek dus dat hij alleen maar de xp cd las verder niks.
Pagina: 1