[VISTA] WPA key vergeten, hoe te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een vrij lange tijd geleden mijn router ingesteld met mijn toen nog desktop PC. Die is inmiddels verkocht, en ik heb alleen mijn laptop nog.

Echter, ik kan met mijn draadloze verbinding (wordt altijd automatisch gemaakt) niet in de router instellingen komen. Derhalve heeft resetten ook geen zin, aangezien ik dan al mijn ip instellingen ook kwijt ben, en daarmee ook het internet. Bovendien is dat een enorm gedoe, al zou het kunnen.

Nu staat er bij mijn instellingen mijn SSID naam, dat ik een WPA TKIP sleutel heb ingevoerd, en er zijn 8 sterretjes te zien. Het vinkje "tekens weergeven" is uitgeschakeld (grijs).

Afbeeldingslocatie: http://www.incoffeewetrust.com/wp-content/netwerk.jpg

Is er een manier om deze sleutel toch te achterhalen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Programma zoeken dat je de sterren kunt zien? Heb het ooit weleens gebruikt. Geen idee meer hoe dat heette.

ARME AOW’er

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Password Viewer Vista

[ Voor 57% gewijzigd door TommyGun op 02-02-2008 21:49 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Volgens mij is dat redelijk goed beveiligd in Vista. Kan je niet even met een kabel de laptop op de router aansluiten? dan kan je vast je passphrase of zo zien.

eerst kijken dan zeiken

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:31
Toch lijkt resetten me de handigste oplossing 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 02-02-2008 21:58 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04
Als je de laptop aansluit via een kabel kan je toch gewoon je WPA key aanpassen? Hoef je je router niet opnieuw te resetten.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

sorted.bits schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:05:
Als je de laptop aansluit via een kabel kan je toch gewoon je WPA key aanpassen? Hoef je je router niet opnieuw te resetten.
Dat zelf nog niet. De meeste routers hebben onbeveiligd in de source van het WPA-key-change-html document de key staan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:31

Garyu

WW

sorted.bits schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:05:
Inderdaad, kwestie van even een LAN-kabeltje erin prikken en dan direct inloggen op de router om een nieuwe key in te geven...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Gellert69
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 16:37
snadboy revelation v2.0 voor wachtwoord onder sterretjes

Life is short, enjoy it

• cornelixnootje1
Zijn dat soort "password discover" programmaatjes wel te vertrouwen? Of sturen die je wachtwoorden van je mail etc ook door naar criminelen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:48:
Zijn dat soort "password discover" programmaatjes wel te vertrouwen? Of sturen die je wachtwoorden van je mail etc ook door naar criminelen?
Tja, waarom zou je ze gebruiken ? Gewoon Ethernet <--> Router en WPA key bekijken / wijzigen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:48:
Het is geen "password discovery", hij laat gewoon zien wat onder de password-mask zit (de enige functie van zo'n mask is dat iemand die over je schouder meekijkt niet ziet wat je typt, het is geen beveiligingsmaatregel).

De programmaatjes zijn wel te vertrouwen, alleen werkt het niet altijd. Bij sommige applicaties zijn het aantal sterretjes ongelijk aan de lengte van het wachtwoord, en dan zit er onder de mask dus stiekem iets anders (bijv. allemaal vraagtekens). Dan gaat het niet lukken, en volgens mij is dat bij dat schermpje van jou het geval.

Maar wat heb je eigenlijk al zelf geprobeerd voordat je het probleem postte :? De aangedragen stappen lijken me allemaal wel redelijk basic als je even googlet. En waarom negeer je alle advies over het gebruik van een kabel :?

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 03-02-2008 13:44 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

BCC

sewer schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:55:
[...]
En waarom negeer je alle advies over het gebruik van een kabel :?
Waarschijnlijk gezien het niveau van z'n SSID 8)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• cornelixnootje1
Ik heb drie "Sterretjes" programmaatjes geprobeerd. Allemaal geven ze gewoon weer sterretjes weer. Eentje werkte nog niet met Vista.

Ik heb geen kabel. :)

Tenminste dat dacht ik, maar ik kan natuurlijk de kabel gebruiken waarmee de router op het internet zit aangesloten. :S

En ik maar denken even tijd te besparen.
BCC schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:03:
[...]

Waarschijnlijk gezien het niveau van z'n SSID 8)
Ik woon naast een flat met 300 studenten. Ik mag graag denken dat ze er vrolijk van worden als hun laptop vraagt of ze met het poopnetwork willen connecten. :+

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Deze zou moeten:
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Is freeware, heb hem bij m'n neef ook eens gebruikt (onder XP) werkte toen prima :)

Deze laat niet de sterretjes zien in dat venster van Vista, maar is een apart programma wat ergens een bestand op je PC uitleest.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2008 14:22 ]

• cornelixnootje1
ThinkPadd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:20:
Deze zou moeten:
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Is freeware, heb hem bij m'n neef ook eens gebruikt (onder XP) werkte toen prima :)

Deze laat niet de sterretjes zien in dat venster van Vista, maar is een apart programma wat ergens een bestand op je PC uitleest.
Jawel! Dat werkt! Dankjewel!
Pagina: 1