Toon posts:

HP OfficeJet g85 en Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.. wie kan mij helpen.. ik word hier gek.

Ik heb vandaag een HP Officejet g85 gekocht (fax,printer,scanner,kopieershit in een)

onder win98 wilt dat ding alles installeren...

maar onder win2k wilt dat ding niet de scanner installeren... en tevens wilt de management software m'n OfficeJet niet zien.

ik kan wel gewoon printen en faxxen...

dus wie-o-wie kan mij helpen

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dezelfde machine, en hij werkt onder Win ME als een tierelier.
Wellicht kan de HP support site je uitkomst bieden?

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op donderdag 15 februari 2001 21:33 schreef gewse het volgende:
Hallo.. wie kan mij helpen.. ik word hier gek.

Ik heb vandaag een HP Officejet g85 gekocht (fax,printer,scanner,kopieershit in een)

onder win98 wilt dat ding alles installeren...

maar onder win2k wilt dat ding niet de scanner installeren... en tevens wilt de management software m'n OfficeJet niet zien.

ik kan wel gewoon printen en faxxen...

dus wie-o-wie kan mij helpen
Ik heb exact hetzelfde probleem...gehad! Want je moet in Windows 2k je printerpoort op ECP instellen. Hij maakt namelijk een aparte printerpoort aan (iets van DOT4 of zo), en als je poort is ingesteld op EPP of een andere variant, kan je wel scannen/faxen, maar niet printen. Instellingen kun je doen in het configuratiescherm.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
tja... daar kan ik helaas niets nuttigs vinden.

enige wat ik kan vinden dat die hp software een probleem heeft met un-install onder win2k. maar daar zat ik niet echt op te wachten.. ik wil het juist geinstalleerd hebben :)

Verwijderd

misschien helpt het als je eerst je oude printerdriver / software de-installeert?
(als je dat nog niet gedaan hebt...)

Verwijderd

Topicstarter
Garibaldi

dat heb ik ook al geprobeerd.. en zelfs dat heeft geen resultaat.

rare ding wilt ook gewoon die scanner NIET installeren... staat als een (?) OfficeJet G Series

dus er is iets mis.. maar als ik dan 'troubleshoot this device' doe.. dan werkt het volgens win2k wel goed.

ik snap er dus niets meer van :'(

Verwijderd

en?
:?

Verwijderd

Topicstarter
Spooky, tja... dat had ik ondertussen ook al gedaan.. maar ook dat had geen suc6.

Dit is echt zwaar frustrerend |:(

Verwijderd

misschien eerst alles deleten, en dan met regedit alle vermeldingen verwijderen, dan herinstalleren?
Wellicht Win ME, ipv Win Y2k?

Verwijderd

ten eerste: parallel met de G series in W2K.... tja, dat kan nog leuk worden.

Deïnstalleren? Dat is nog veel moeilijker. USB had beter geweest, maar die keuze heb je nu niet meer, tenzij je handmatig de registry door wil (tip, check op AIO, HPO, Avalon en Dot4). Overigens is via een JetDirect 170X of 300X nog leuker, dan kan je namelijk ook scannen zonder software te installeren.

Over je probleem, herinstalleren van de driver is niet echt een pretje zonder eerst goed te deïnstalleren (er is een aparte de-installer en daarna moet je toch echt de registry nog in), maar er zal niets anders opzitten. Als de driver nu niet lekker draait dan moet ie er eerst af, en daarna er in 1 keer goed op.

Overigens is formatteren en opnieuw met W2K beginnen nu niet eens een heel slecht idee, heb ik ook moeten doen en werk nu met dat ding zonder de software. Scannen met de JetDirect (via een browser), faxen sturen via mijn gewone modem, printen met een DeskJet 970 driver (en PressReady) en ik helemaal blij met dat ding.

CC

Verwijderd

Topicstarter
Chucky...

Hmm.. zou het met USB wel werken dan ?
want dan haal ik morgen wel even een usb kabel.

Tja... JetDirect... die dingen zijn nogal prijzig. (en dat geld heb ik nu dus niet meer na aanschaf van die g85 :))

Maar met parallel shit werkt het dus zowieso niet lekker onder win2k ? en met usb wel ?

want dan haal ik morgen wel even een usb kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
en nee.... geen WinME! :r:r

dat is zo onstabiel als de neten.
en verders werkt alles perfect onder win2k.. alleen deze officejet niet.

heb heel die hp site al gehad... alles opgevold wat er viel op te volgen.. maar niets had resultaat (behalve 342342424 keer rebooten)

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Overigens... Om G Serie software goed te laten werken moet het het in één keer goed installeren en dan nooit meer aankomen...

Ik heb eeb G55 die ik in eerste instantie via USB aangesloten heb gehad, werkte perfect. Toen heb ik die setup veranderd naar een netwerkconfiguratie met een JetDirect 300X. Software gedeïnstaleerd, opnieuw geïnstalleerd voor JetDirect en toen begonnen de problemen...

Ik heb het 5x opnieuw geprobeerd en heb het nu opgegeven, ik scan via de webserver in de 300X en ik print met de 970C driver. Op mijn laptop heb ik de G55 voor JetDirect software in één keer geïnstaleerd en dat werkt nog steeds perfect....

Wacht met smart op een fatsoenlijke driver.

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen, ik hoorde van iemand die dagelijks met die G serie werkt dat Windows 2000 problematisch was, maar USB goed werkte. Deze persoon vertrouw ik 100% met die dingen. Hij doet ook beta tests er mee en zo.

Ik heb zelf zonder problemen met USB op windows 2000 gewerkt. Alleen ben ik toen gaan experimenteren met een g55 en een g85 met als gevolg dat sommige dingen van die driver 2 keer geïnstalleerd waren en ik dus als mijn G85 (de G55 was al weer weg) vast zat aan de machine een blue screen kreeg bij het opstarten. Als ik hem na het booten vastzette dan ging het fout als ik bidi met dat ding nodig had.

Dat is uiteindelijk dus een herinstallatie van W2K geworden (wilde toch al met W2K AS spelen..). Maar goed, ik zou zowiezo USB aanbevelen, dan kan je de paralle poort uitzetten en een IRQ winnen. Daarnaast is de kabel minder dik en kan langer zijn (hoewel dat met de c-type parallelle kabel van de G85 niet waar is, die kan tot 10 meter).

JetDirect vind ik de beste oplossing omdat de drivers voor windows 2000 dus nog niet optimaal zijn.

En USB beter dan parallel.

CC

Verwijderd

Topicstarter
goed.. dan gaan we dus alle hp shit uit de registry halen.. en morgen een usb kabel kopen.

want ik ben dit geklooi meer dan zat :)

tnx

Verwijderd

1- Ben je wel ingelogt als een Administrator?
2- Staat 'Driver Signing' op blokeren?...zet het dan op waarschuwen of negeren.
3- Is op z'n minst Service Pack 1 geinstalleerd?
4- Staat de parallel poort modus op ECP?...Kan alleen verandert worden in de BIOS....bel daarvoor niet de HP Helpdesk op als je niet weet hoe je dat moet veranderen maar raadpleeg de handleiding van je PC, je moederbord of vraag je dealer om hulp.
5- Gebruik je de bijgeleverde parallele kabel?....IEEE 1284...staat op de kabel zelf.
6- Maak je gebruik van een switch box, dongel of een opslagmedia zoals een zipdrive of tapestreamer op de parallel poort?....Haal dat er dan af, sluit de OJ direct aan op de LPT poort en probeer opnieuw na een reboot.
7- Wat laadt zich allemaal als je Windows 2000 opstart?...Is er een dominante softwaretype geinstalleerd zoals een antivirus applicatie? De-activeer dat rotzooi eerst in hun eigen instellingen voor 50% en de resterende in Windows' Services (zet het op handmatig in plaats van automatisch).
8- Geef in de register bij de folders HKEY_CLASSES_ROOT en bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\ENUM eerst aan 'Iedereen' volledige beheer als je de software besluit te deinstalleren. Na de deinstallatie en het rebooten zoek en verwijder je alle HPO*07.* of HPO*.* bestanden op via ZOEKEN -> ZOEKEN NAAR BESTANDEN OF MAPPEN en probeer je opnieuw te installeren.
Ook zou het handig zijn als je alle TEMP folders in Windows 2000 ook ff leegt. Dit voorkomt softwareconflicten.
In Windows 2000 zijn dit er (in sommige gevallen zelfs 3):
1- C:\TEMP
2- C:\WINNT\TEMP
3- C:\Documents and Settings\Adminstator (of de naam waarmee je inlogt) \Local Settings\TEMP

Als na een succesvolle installatie de management software de officejet nog steeds niet kan zien dan is dat een applicatie gericht probleem van die management software en zal kontakt moeten worden opgenomen met de desbetreffende fabrikant daarvan. Je kan proberen om een alternatieve printerdriver te installeren....bijv. de Deskjet 855C of de Deskjet 550C...deze zitten standard in Windows gebakken.
Werkt het met andere applicaties wel en met deze nog steeds niet dan kan HP er niets aan doen.
Mocht het een MSDOS gebaseerd programma zijn....tja, dat wordt dan niet ondersteund omdat het een puur Windows printer is....staat als het goed is ook duidelijk op de doos en in de gebruikershandleiding.

Succes verder! :Z

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Sorry voor de grandioze kick, maar ik zit hier met het zelfde probleem in zekere zin.

Ik kon hier dus niet scannen (alleen printen) enzo, vervolgens hier is wat gaan zoeken en ik vond deze topic. Toen ben ik alle stappen gevolged zoals die in de post boven mij zijn vermeld en uiteindelijk stonden de drivers er weer goed op.

Alleen nu als ik de HP director start om wat in te scannen blijft die hangen, hij start wel maar vervolgens doet ie niks meer. Ook op de 'scannen naar' button klikken geeft geen enkel effect.

En dit is m'n pa's pc... en daarbij is herinstalleren geen optie.

Het enige overigens wat ik niet heb kunnen doen is inloggen als administrator, waaronder ik ingelogd ben heeft in principe wel administrator rechten. Maar ik ben het administrator password kwijt |:(

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op woensdag 30 januari 2002 00:38 schreef Morgoth een lap txt.
...
Nog een truc; als je parallel gebruikt de ECP Printer port(LPT1) in je device manager --> prop. --> port settings --> use any interrupt assigned to the port ipv. never use an interrupt.

Als je ingelogt bent als een admin kun je toch het password resetten? Rechts klikken en set password oid.

No news is bad news.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ik ben dus ingelogd als een user die wel admin rechten heeft, maar dan kan ik niet het password veranderen van 'administrator'.. toch?

Ik zal dat iig ff proberen.

[edit]
W00t, hij doet het nu :)

Hartelijk dank iedereen voor z'n tips! :)
Pagina: 1