Nieuw PC systeem start steeds opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi mensen

Ik heb een nieuwe pc samengesteld :

Inter Dual-core E8400
OCZ Vendetta koeler
MSI P 35 Platium
2x1 Gig OCZ platium 800 mhz
Powercolor 3870 OC 512 Mb
OCZ Stealthstream 500W

Ik draai onder Win XP Pro
De pc draaide prima toen heb ik de Bios geupdate en dat werkte toen ook prima.
Vervolgens heb ik verschillende sites bezocht om over te clocken en ik ben heel voorzichtig begonnen. Ik heb er nog niet zo veel kaas van gegeten dus was ik bang iets verkeerd te doen.
standaard staat de CPU op 333 Mhz en CPU ratio op 9 . ik ben vervolgens tot 3400 Mhz gegaaan en de CPU voltage op 1.200 .De pc was goed stabiel met Ortos. Alleen starte hij niet meteen op maar met een pause dat vond ik vreemd dus heb ik alles teruggezet en ben wat gaan proberen, de voltage op 1.275 en de NB voltage op 1.400 . toen starte de pc niet meer op maar probeerde elke keer een opstart te maken maar brak deze vervolgens weer af. dus kon ik niets meer . Ik heb vervolgens op het rode knopje CMOS Button gedrukt en hij deed het weer .
Maar nu als ik een spel opstart slaat de pc uit en start weer opnieuw op. :(
Wat nu, ik ben bang dat ik iets geweldig verkeerd gedaan heb .Ik heb al een bios reset gedaan met de batterij eruit te halen maar het helpt niet.

Kan iemand mij alsjeblieft hiermee helpen

Verwijderd

Is de PC nu nog wel stabiel met Orthos en voor je videokaart Atitool. Probeer anders even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan zou je er wel uit moeten komen. :)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 10:25
Door het resetten van de bios staat hij nu dus volledig default en dat is meestal niet de meest effectieve setup.
Duik je bios weer in en zet alles uit wat je niet gebruikt (bv. onboard sound, seriele poorten etc).
Kijk ook even naar de timings van je geheugen, mijn mobo detecteerd op een of andere manier cl4 800mhz terwijl het cl5 is. Daar kan je systeem behoorlijk instabiel van worden. Check ook of de spanning van je geheugen goed is, veel ddr2 geheugen is 2V nodig en sommige borden zetten het standaard op 1.8V
Zet ook al je voedingsspanningen terug op default waardes voor zover ze dat niet staan (Behalve dus je geheugenvoltage). Mijn mobo heeft de neiging om die NB voltage heel hoog te zetten na een mislukte opstartpoging.
Heb een MSI p35 neo2, dus een vergelijkbaar bord met dat van jou.
Het opstarten met een pauze nadat je je bios hebt veranderd is niet zo vreemd doet mijn mobo ook.

[ Voor 9% gewijzigd door arbraxas op 03-02-2008 02:22 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
arbraxas schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:20:
Door het resetten van de bios staat hij nu dus volledig default en dat is meestal niet de meest effectieve setup.
Duik je bios weer in en zet alles uit wat je niet gebruikt (bv. onboard sound, seriele poorten etc).
Kijk ook even naar de timings van je geheugen, mijn mobo detecteerd op een of andere manier cl4 800mhz terwijl het cl5 is. Daar kan je systeem behoorlijk instabiel van worden. Check ook of de spanning van je geheugen goed is, veel ddr2 geheugen is 2V nodig en sommige borden zetten het standaard op 1.8V
Zet ook al je voedingsspanningen terug op default waardes voor zover ze dat niet staan (Behalve dus je geheugenvoltage). Mijn mobo heeft de neiging om die NB voltage heel hoog te zetten na een mislukte opstartpoging.
Heb een MSI p35 neo2, dus een vergelijkbaar bord met dat van jou.
Het opstarten met een pauze nadat je je bios hebt veranderd is niet zo vreemd doet mijn mobo ook.
Dank je wel voor je reacktie.

Ik heb de timings op cl5 gezet en het geheugenvoltage op 2V en draai nu Orthos al een half uur en het zaakje lijkt stabiel. dus nu even afwachten