2 Pci-e videokaarten 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 22:50
Hi,

Ik werk graag met 2 schermen en dit gaat ook prima, beide aangesloten via DVI-D op een Ati Radeon x1950 pro.
Echter heb ik ook een Full HD tv die ik graag via HDMI wil aansluiten, ook dit werkt prima met een HDMI -> DVI-D convertortje.

Wat ik echter niet wil is constant met kabels lopen kloten op het moment dat ik wil wisselen van output naar 2 TFT schermen naar 1 Plasma scherm.

Ik heb toen een DVI-D naar DVi-D en HDMI splitter gekocht, dus je steekt die splitter op 1 DVI-D poort op je pc en je hebt ineens een extra HDMI aansluiting (deze: http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=10040 ). Natuurlijk heb je op beide schermen hetzelfde beeld maar dat maakte me niet uit, want of ik zit achter de 2 TFT's of ik zit achter de plasma.

Echter werkte dit toch niet helemaal goed, want als alle kabels erin zaten startte m'n pc niet op (bluescreen nog voordat ik windows kwam) en tevens kreeg ik alleen beeld op de op m'n 2 tft's als ik dan in windows kwam.

dus trok ik een van de tft's los en kon ik normaal booten, en beeld op de tv en op 1 van de tft's. maarja dus niet op de 2e tft, niet zonder met kabels te klooien iig.

Dus wat heb ik nu gedaan en wat is het probleem; heb nu een Gefore 8800GT gekocht en een goedkoop 2e videokaartje, geforce 6200 LE voor de 2e DVI aansluiting. Echter krijg ik het niet voor elkaar om nu de 3 schermen aan te sturen. Sterker nog uit de 6200 LE krijg ik helemaal geen beeld. Iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat er een aantal andere oplossingen te bedenken zijn; namelijk:
- gewoon een ander pctje kopen en die op je tv zetten, wil ik niet omdat ik zowel op de tft's als op de plasma wil kunnen gamen, en 2 game pc's kopen is me te duur.
- DVI-D / HDMI Switch kopen is me te duur
- videokaart kopen met 2xDVI en HDMI is me ook te duur bovendien bied dit ook geen gegarandeerd werkende oplossing aangezien de meeste videokaarten alsnog maar 2 schermen tegelijk kunnen aansturen. (die x1950 pro had ook een s-video uit, maar kon die niet gebruiken tegelijk met 2 tft's)

Ik ben er dus niet in geslaagd een goede oplossing te vinden, hopelijk weten jullie iets, alvast bedankt!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Wat ik er van begrijp:

Je hebt een 8800GT in je systeem zitten en daarbij ook nog eens een 6200LE :? ???
Als dit het geval is dan vind ik het niet heel erg raar dat het niet werkt en dat je uberhaupt helemaal geen beeld uit de 6200LE krijgt puur omdat dit in het driver aspect zit.

Verder heb ik geen ervaring met HDMI of iets in die trant maar ik heb toen met mijn 7900GS kaart eens geprobeerd om 2 TFT's en mijn gewone TV aan te sturen, dit wou wel maar mijn TV gaf zwart/wit beeld !

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
CDAAbeltje schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:30:
Je hebt een 8800GT in je systeem zitten en daarbij ook nog eens een 6200LE :? ???
Als dit het geval is dan vind ik het niet heel erg raar dat het niet werkt en dat je uberhaupt helemaal geen beeld uit de 6200LE krijgt puur omdat dit in het driver aspect zit.
Oh? Hoezo dat dan?

In theorie kun je prima twee of meer kaarten gebruiken om meerdere schermen tegelijkertijd aan te sturen. Tot en met windows XP ging dit zonder problemen (mits je geen NVidia kaart met Forceware drivers en een Ati kaart met catalyst drivers naast elkaar ging zetten - die dingen bijten). In Vista is het wat lastiger geworden: http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx. Komt er op neer dat de kaarten dezelfde drivers moeten gebruiken, maar afaik delen de GeForce 6 en de GeForce 8 serie gewoon dezelfde drivers?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:07

Twazerty

AVCHDCoder developer

hdmi switches kosten echt niet veel. Beetje op ebay zoeken en je hebt er een voor 25 euro waarmee je 3 HDMI inputs (of outputs) kunt schakelen. Heb er zelf ook een en het werkt uitstekend. Zelfs inclusief afstandsbediening.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 22:50
Bedankt voor de suggesties!

Ik heb forceware opnieuw geinstalleerd en in het config menu van vista zelf alle 3 de schermen ingeschakeld. Vervolgens waren ze ineens wel alle 3 te configureren in het control van nVidia. Alles werkt dus goed nu!