Acer netwerk manager

Pagina: 1
Acties:

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-03 11:05
Hallo,

ik heb sinds een paar maanden een Acer aspire 9120 met Vista. Hierop is ook acer empowering technology geinstalleerd. Nou word ik de laatste tijd nogal gek van het onderdeel Acer Enet management. Ik heb thuis gewoon een wlan verbinding, ik zit meestal dichtbij de router en toch heeft hij problemen met het vasthouden van de verbinding want ik krijg regelmatig een ballonetje te zien met verbinding verbroken en een paar seconde daarna weer verbonden. Nu stoort dat mijn downloads echter niet dus ik vind die meldingen enorme onzin worden. Het vervelende is dus dat ik om de haverklap weer zo'n ballonetje in mn scherm krijg met verbroken en daarna verbonden en dat ik ook telkens weer op het ballonetje moet klikken om het weg te krijgen 8)7 .

ik heb al gekeken of ik de melding kan uitschakelen maar zonder succes.

weten jullie hier misschien raad mee?

alvast bedankt!

weetikveel!

• Mushjkin
  • Laatst online: 10-02 16:50
Je router verplaatsen,... kan een oplossing zijn. Als deze bij een tv staat dan kan het nog wel een verschil maken.
En verder,.... Een laptop formateer ik voordat ik hem verkoop altijd gelijk.
En zet er niets meer als de hoognodige drivers op.

(\__/)

• weetikveel!
  • Laatst online: 12-03 11:05
met die verkoop snap ik niet helemaal ??? ik heb hem nieuw gekocht??

het probleem is juist die ballonetjes, hoe krijg ik die weg?

weetikveel!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Mushjkin schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:54:
Je router verplaatsen,... kan een oplossing zijn. Als deze bij een tv staat dan kan het nog wel een verschil maken.
En verder,.... Een laptop formateer ik voordat ik hem verkoop altijd gelijk.
En zet er niets meer als de hoognodige drivers op.
Hij bedoelt wss dat als hij een nieuwe laptop koopt, dat hij die eerst volledig formatteert en dan het besturingssysteem opieuw installeert. Hij doet dat omdat hij (net zoals ik en wss nog vele anderen) gek komt van alle voorgeïnstalleerde software! Dus de oplossing voor jouw probleem is dat progamma van Acer er gewoon afsmijten!

• Mushjkin
  • Laatst online: 10-02 16:50
Als je een winkel hebt verkoop je nog wel eens laptops.
en voordat ik er een verkoop formateer ik ze geheel.
en je zou voor de balonnetjes het programmatje Vista manager kunnen gebruiken.
en je verbinding valt weg doordat je waarschijnlijk je router niet geheel storingsvrij hebt opgesteld.
zet je router ergens anders neer voor de gein en mogelijk verlies je je verbinding nier meer,... wat dan ook inhoud dat je geen "ballonnetjes" meer krijgt

(\__/)

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Oh, dit probleem had ik ook, maar dit was redelijk simpel te verhelpen, je moet alleen even weten hoe :)

Druk met de linker muisknop op dat icoontje waar je de batterijstatus etc. ziet en klik op "meer opties". Klik bij één van de energiebeheerschema's op instellingen wijzigen en ga vervolgens naar de geavanceerde instellingen wijzigen. Ga dan naar de instellingen voor draadloos netwerk en kies voor alle energieschema's (dus met én zonder stekker in het stopcontact :P ) voor maximale prestaties.

Bij mij verhielp dit het probleem. Blijkbaar probeert je systeem iets teveel energie te besparen waardoor hij de verbinding uitschakelt als je die even niet gebruikt ofzo? Geen idee, maar het probleem was zo weg :) Hopelijk werkt het voor je..
Pagina: 1