Toon posts:

computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
ik wou net mijn pc opstarten en kreeg het volgende bericht te zien op mijn scherm

searching for boot record from floppy.. Not found
searching for boot record from IDE-0.. OK

Schrijffout
Druk toets om opnieuw op te starten

na het drukken van een toets:

Boot failure from previous device
searching for boot record from SCSI.. Not found

Boot failure
Insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready

vanaf dit punt heb ik dus geen idee meer wat ik moet doen want ik kan geen 1 knop meer indrukken of hij geeft hetzelfde berichtje weer.

Is er iemand die dit wel is meegemaakt heeft of die weet wat ik moet doen.

bij voorbaat dank

pascal

Verwijderd

Staat in het bios wel ingesteld dat die van harddisk moet bootten of ziet hij de harddisk nogwel. En anders Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens naar de topics in dit subforum die open zijn.
Kijk eens naar de topics in dit subforum die recent gesloten zijn.

Kijk nu naar je eigen topic, zowel titel als inhoud...

Waarschijnlijk zou al een lampje moeten gaan branden over waarom het op slot gaat. Toch voor de zekerheid even uitleg:
  • op GoT verwachten we dat je zelf op onderzoek uitgaat voordat je hier een topic opent. Alleen een probleem noteren en vragen dat wij het voor je oplossen is nadrukkelijk niet genoeg. Zie o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor wat je zelf allemaal kunt doen. Die was je trouwens ook al tegengekomen als je de moeite had gedaan de FAQ of het beleid van dit subforum te lezen - ook al iets wat we verwachten voordat je een topic opent.
  • als je dan een topic opent, wees volledig. Geef volledige specs aan (hardware, OS, driverversies), geef aan waar je op gezocht hebt (zoektermen, welke zoekmachines), wat je vond, wat je aan de hand daarvan probeerde en wat er toen gebeurde. Dit alles ontbreekt hier helaas.
  • daarnaast niet zo belangrijk, maar wel het opmerken waard: een topictitel dient informatief te zijn, dat is deze niet. En wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je dat niet onder je posts te doen. Wil je toch zoiets, gebruik je sig - daar is hij voor.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 02-02-2008 19:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.