DVD-RAM brander voor de Mac

Pagina: 1
Acties:

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik hoop dat mijn vraag hier thuishoort. Ik wil een brander kopen die aan de volgende eisen moet voldoen:
-extern zijn
-met mijn Mac kunnen samenwerken
-mijn (met een Panasonic dvd-recorder van tv opgenomen) DVD-RAM schijfjes kunnen afspelen
-DVD-RAM kunnen schrijven

Nu dacht ik aan deze van Freecom: http://www.shops.nl/product/170259/?oid=4

Waar ik vooral mee zit is de vraag hoe dat zit met die schrijf- en leessnelheden. Volgens de specs is de schrijfsnelheid voor DVD-RAM met de Freecom 12x. Maar de DVD-RAM schijfjes die hij moet afspelen (en branden - ik heb nog een hele voorraad!) zijn schijfjes van Panasonic en die zijn "2x en 3x speed". Gaat dat dan wel? Kortom: is de Freecom een goede keus voor wat ik wil/nodig heb?

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Jouw brander kan sneller branden dan de schijfjes aankunnen.

Voor de zekerheid dus op 2x en 3x branden ;), kan verder geen kwaad!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Je hoeft niks in te stellen bij DVD-RAM, je kan "branden" in explorer zonder verdere software en er valt dus ook niks in te stellen. Je recorder "ziet" automatisch wat voor schijf je gebruikt. Let er wel op dat je in Windows je schijfjes in UDF 1.5 formatteert en niet in 2.0 anders kan je Mac er niet mee omgaan.

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik begrijp uit jullie antwoord dat zo'n brander wel hoge(re) schrijf- en leessnelheden aankan, maar zich in feite aanpast aan de snelheden die de schijfjes aankunnen, en dat hij mijn RAM schijfjes van 2x en 3x speed gewoon kan branden en afspelen. Geweldig. Dank jullie wel!

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz