Toon posts:

[PowerBook G4] Touchpad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik problemen had met het toetsenbord en ik genoodzaakt was Mac OS opnieuw te installeren, ondervind ik problemen met mijn touchpad. Deze werkt namelijk niet. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Ik draai nu Panther op een Mac OS 12 incht,

Verwijderd

Topicstarter
Na wat software updates werkt het touchpad weer. Echter ik blijf bij tijd en wijlen problemen houden met m'n keyboard. Soms als ik aan het typen ben komen er ipv de tekens die ik wil doen laten verschijnen allemaal vreemde tekens en werken alleen de functie toetsen nog normaal. Echter het kan ook zo weer voorbij zijn. Het is ook niet een paar keer op de dag, maar zonder enkele regelmaat.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Heb je wat gemerkt tijdens de installatie van je OS? Het klinkt alsof de drivers niet helemaal lekker zitten.. Geen krassen op je cd? Is het een originele cd (geen kopie / download)? Heb je voordat je opnieuw installeerde ooit problemen gehad, of niet? Welke versie had je eerst er op staan? En welke nu?

Kortom, geef iets meer informatie, zo klinkt het allemaal een beetje vaag / onduidelijk :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
De CD's zijn volledig krasvrij en legaal en het toetsenbord werkte tijdens de herinstallatie gewoon prima. Voor de installatie kwam het probleem met volkomen willekeurige tekens tijdens het typen ook zonder regelmaat voor (beide 10.3.9).

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

Nog steeds begint mijn toetsenbord uit zichzelf dingen te doen die zeer irritant zijn als je aan het werk moet...

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Hmm, raar verhaal dit..

Ik blijf toch mijn punt dat het de drivers zijn, of het moet hardwarematig fout zijn gegaan (maar dat gaat niet zomaar). Heb je een archive&install gedaan of een schone installatie? Misschien moet je dat laatste nog 's overwegen, doet hij het daarna nog steeds niet goed, dan vrees ik dat er hardwarematig wat fout is..

Succes d'rmee!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Topicstarter
Clean install. Misschien moet ik Leopard eens proberen, maar ik heb geen zin om 120e te investeren in een hardwarematig probleem.
Hardwarematig zou volgens mij meer iets zijn in de trant van toetsen die niet werken. Nu doet ie gewoon automatisch dingen als "$jo3j4" als ik typ...

Verwijderd

Gebeurt dit ook als je er een USB-toetsenbord aan hangt? Of een USB muis?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan is 'r volgens mij niks aan de hand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:47:
Nee, dan is 'r volgens mij niks aan de hand.
Lijkt me hardware probleem dan, spijtig genoeg :(

Verwijderd

Topicstarter
In de vorm van connectie met moederbord of een nieuw toetsenbord erop en alles werkt weer prima, denken jullie?
Pagina: 1