Toon posts:

exchange 2000 smtp mail forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een tijdje geleden heb ik exchange 2000 op mijn server gezet. Het ophalen van pop3 mail via een tooltje gaat prima. Maar smtp mail via exchange zelf versturen is een probleem. Alle messages blijven in mijn queu staan en geven de volgende eigenschap: the remote smtp service rejected auth negotiation. Naar mijn weten staa alle instellingen goed. Mijn ISP is sonera.:( Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Greetings blackwin

Verwijderd

waarschijnlijk dat je exchange server de mail forward naar sonera..

sonera is niet op zijn achterhoofd gevallen en weigert waarschijnlijk alle mail die wordt verstuurd "via via" andere mailservers
(relaying) en waarschijnlijk krijg eje de melding terug "we do not relay"

oplossing : stuur rechtstreeks ipv door een andere mailserver..

• fkr123
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb meerdere e-mail adressen (prive bij planet en zakelijk via uu-net). Ik ga via mx-stream en planet het internet op. E-mail versturen vanuit mij uu-net lukt dus niet. Hoe kan ik deze mail dan rechtstreeks versturen?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

is heel makkelijk,

laat een dns server draaien op je servertje, laat deze forward lookups doen bij een dns server op internet. (Vul wel even bij de properties van je netwerkkaart je eigen IP in van je dns server) laat deze forward lookup naar de DNS server van XS4all wijzen, deze houdt namelijk ook van alle domeinen de MX records bij( el cheapo providers doen dit niet vor hun klanten, en terecht :) )zeg vervolen in exchange dat ie berichten moet bezorgen using DNS. ET voila provider onafhankelijk mailen :)

<edit>
Maak op je eigen server wel even MX record aan voor je eigen domein die verwijst naar je eigen machine, anders gaat exchange een beetje over z'n nek als dat berichtje maar rond en rond blijft sturen )
/edit

En toen was m'n signature weg :(