Ik heb een Asuro gekocht netjes in elkaar gesoldeerd en geprogrammeerd. Maar toen ik de code voor het lijnvolgen erop zette ging de asuro niet de lijn volgen. Temminste een recht stuk maar zodra er een iets te scherpe bocht kwam schoot die rechtdoor kunnen jullie me helpen.
Is dat niet gewoon je probleem?Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:01:
Temminste een recht stuk maar zodra er een iets te scherpe bocht kwam schoot die rechtdoor kunnen jullie me helpen.
Hij voert de code wss niet snel genoeg uit om daarop te reageren. Dus minder scherpe lijnen tekenen of een snellere micro controller nemen.
High Powered Madness
Zoals ik in Sprite_tm in "Asuro Scripts Vraag" al gezegd heb: Waar is je eigen inzet? Heb je de handleiding er al op nageslagen, heb je de fabrikant al gemailed? Bij wat voor hoeken gaat het de fout in? Heb je al eens gekeken (mits mogelijk) waar het probleem zit: zijn de motoren niet snel genoeg, wat denkt de software op dat moment, ...?
Dalus: Ik kan me er niet aan onttrekken dat een uC die miljoenen instructies per seconde doet, toch rap zat zou moeten wezen om een sloom karretje op een lijntje te houden. Tenzij je je Asuro zwaar ondergeklokt hebt, zal dat het probleem niet wezen lijkt me.
Dalus: Ik kan me er niet aan onttrekken dat een uC die miljoenen instructies per seconde doet, toch rap zat zou moeten wezen om een sloom karretje op een lijntje te houden. Tenzij je je Asuro zwaar ondergeklokt hebt, zal dat het probleem niet wezen lijkt me.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Ik heb zelf alleen ervaring met lego mindstorms, daar kwam ik het zelfde probleem tegen ( met een vrij snelle robot). Maar ik wist niet dat die Asuro kits zo langzaam rijden.Sprite_tm schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:30:
Zoals ik in Sprite_tm in "Asuro Scripts Vraag" al gezegd heb: Waar is je eigen inzet? Heb je de handleiding er al op nageslagen, heb je de fabrikant al gemailed? Bij wat voor hoeken gaat het de fout in? Heb je al eens gekeken (mits mogelijk) waar het probleem zit: zijn de motoren niet snel genoeg, wat denkt de software op dat moment, ...?
High Powered Madness
Nja, sloom... aangezien die Asuro, itt je Mindstorm-kitje (iig normaliter) in C geprogrammeerd word, worden je instructies zo snel uitgevoerd dat alles onder de 200km/h onder 'sloom' valt, relatief gezien
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Mjah, de slome reactie zit meestal in je mechaniek, op het moment dat de software zegt 'motor moet de andere kant op' duurt het nog wel ff voor dat ook daarwerkelijk gebeurd.
Pagina: 1