Computer overnemen via thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik heb thuis een bedraad thuisnetwerk. Ik kan hiermee bestanden overzetten van en naar de verschillende computers. Maar nu wil ik ook graag even 1 van de computers overnemen. Maar het is mijn eigen netwerk, dus illegaal is het niet. Ik kan dat overnemen gebruiken om gewoon dan een bestand op de goeie plek te zetten. Als het kan wil ik het ook graag zo dat ik het kan doen terwijl iemand anders een applicatie draait, en er geen last van heeft. Ook wil ik graag berichten sturen. Weet iemand hiervoor een progamma? Ik maak liever geen gebruik van extern burueaublad omdat dat erg omslachtig is.

Alvast bedankt,

Frank

MVG, Frank

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 07:49
realvnc etc..

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

Reptile209

- gers -

Als je niet bang bent voor wat typewerk, zou je een telnet-servertje kunnen gebruiken. Vooral je punt dat je wil kunnen werken zonder een andere gebruiker te hinderen, maakt het moeilijk (anders zou ik toch een remote-desktop aanbevelen). Verreweg de makkelijkste methoden zijn dan een ftp-server (met al je schijven geshared onder de server) of een telnet servertje.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Remote desktop control is ook zo'n soort programma :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als je wilt dat de gebruiker er geen last van heeft dat jij even op die computer bezig bent en het is een xp computer moet je remote desktop gebruiken. Op internet zijn manieren te vinden hoe je ook op een xp computer meerdere sessies kunt openen, dus kunt werken zonder dat de huidige gebruiker van de pc daar laast van heeft. Zit ingebakken in XP.

Je kunt natuurlijk ook gewoon volledige toegang op alle schijven hebben, dan kun je het ook op de juiste plek zetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
remote desktop zit alleen in xp pro en bovendien er kan maar een gebruiker tegelijk met desktop ingelogd zijn.

ik zou realvnc personal gebruiken. Alleen doen als het binnen je thuisnetwerk is anders encryptie nodig.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anders kun je er altijd nog een SSH tunnel omheen draaien, en dan is het ook buiten je eigen netwerk veilig. Standaard ms rdp tooltje is dus alleen in de pro-versies te vinden?.

Ik zou vnc nemen; is ook nog eens open source en crossplatform :).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

redfox314 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:22:
remote desktop zit alleen in xp pro en bovendien er kan maar een gebruiker tegelijk met desktop ingelogd zijn.

ik zou realvnc personal gebruiken. Alleen doen als het binnen je thuisnetwerk is anders encryptie nodig.
Via de aanpassing van het register kun je in XP pro meerdere sessies gebruiken (maximaal 3). Dit omdat in de eerdere beta-versies van XP pro 3 sessie mogelijk was en later beperkt is. Even googlen en je hebt hem zo gevonden. (ik zet hem hier niet neer, ondanks dat in een ander topic het toegestaan werd door een moderator ik het toch een schimmig gebied vind).

Gezien de TS niet heeft gemeld welk besturingssysteem hij heeft, kan ik deze optie niet uitsluiten.
Boudewijn schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:24:
Standaard ms rdp tooltje is dus alleen in de pro-versies te vinden?.
Het tooltje om in te loggen niet, de optie om inkomende verbindingen te ontvangen wel..

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 02-02-2008 19:29 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15
Ik heb realvnc server gedownload en geinstalleerd met wachtwoord op 1 pc. Op de andere heb ik de viewer geinstalleerd. Bij mijn linksys-kastje heb ik poort 5900 voor vnc open gezet. Maar nu moet ik bij de viewer een server invullen, en bij de server een viewer hoe doe ik dit??

frank

MVG, Frank

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom deel je die mappen niet gewoon met alleen rechten op jouw account? Dan kan je iets verplaatsen zonder dat de gebruiker er last van heeft...

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
als je binnen je netwerk blijft moet je poort 5900 niet openzetten op je router (dat is toch wat je bedoelt met je linksys kastje hé). Dan kan namelijk iemand van buitenaf ook proberen om in je computer te komen via vnc en dat was niet de bedoeling dacht ik. Als je er zelf wel zou willen inkunnen vanop internet zorg dan dat er een encryptielaag omheen zit. (ssh tunnel of de realvnc personal edition ipv free edition, ....)

in de viewer vul je dan als server de computernaam of ip in van de computer waar de vnc server op draait .
Pagina: 1