Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij het ontwikkelen van apps onder Windows gebruik ik libraries, maar niet eens zo veel. Echter, zelfs voor die paar libraries is het up-to-date houden eigenlijk een ramp. Handmatig de bron opzoeken, archief downloaden, uitpakken, compileren en dan bestanden kopieeren naar de juiste directories.
Zeker even een willekeurig project van het web compileren is erg lastig.
Onder Debian is het heel simpel: apt-get install ... en alles wat je nodig hebt wordt geinstalleerd.

Nu vraag ik mij of, hoe doen anderen dat? Het kan toch eigenlijk niet dat dit in 2008 nog steeds zo complex is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eh, zijn er echt geen developers die met hetzelfde probleem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

We gebruiken allemaal C#, Java of WxWidgets :+ Niks libraries :+
--
Ik denk dat veel mensen eens een lib downloaden, compileren en het daarbij laten en deze lib niet steeds updaten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:12:
We gebruiken allemaal C#, Java of WxWidgets :+ Niks libraries :+
Is WxWidgets geen library dan? En in C# of Java gebruik je toch ook code van anderen? Hou je die ook niet up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Nouja, in WxWidgets zitten allerlei libraries, zoals om te zippen e.d. Maar in feite heb je wel gelijk. WxWidgets hetzelfde, het update echt maar eens in het jaar en vaak heb je de nieuwe features ook niet nodig dus waarom zou je updaten?

Bij C# maak je bijna altijd gebruik van .NET dat eigenlijk alles heeft wat je nodig hebt voor een gemiddelde applicatie, tenzij je een geile Office 2007 Vista-guideline-compatible® UI wilt maken. .NET update maar eens in het jaar, en de het framework is, .NET1.1vs.NET2.0 uitgezonderd, altijd backwards compatible.

Java geen ervaring mee, maar er zal ook wel zoiets inzitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 18:13

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Voor ontwikkellen met Java gebruiken veel mensen tegenwoordig Maven 2. Deze werkt inderdaad met 1 of meerdere remote repositories (Belangrijkste: Central) Hierin zitten de verschillende versie van libraries, welke je in je Project Object Model opgeeft. Ook transitieve libraries worden binnen gehaald. Libraries staan dus maar op 1 plek op je computer, je lokale repository. Hier vandaan linken of kopieren de verschillende applicaties, zoals je compiler, je ide, je packager, de libraries, en hier kunnen dus ook verschillende versies naast elkaar leven.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1