Voor het installeren van Windows gebruik ik op mijn werk sinds kort WDS, om zo Vista images via het netwerk naar een computer te draaien.
Nu heb ik bij het starten van WinPe een aangepaste starnet.cmd gemaakt die ervoor moet zorgen dat ik dmv een batch menuutje en diskpart de grootte van de c partitie kan instellen.
Het heb ik een menuutje van het internet gehaald en deze aangepast, zodat ik bij het starten van het menu netjes aan kan geven hoe groot de c partitie moet worden, zoals hieronder

Nu is het probleem dat wanneer ik kies voor een willekeurige optie, het daarbij horende commando niet uitgevoerd wordt.
Als ik echo op 'On' zet, zie ik wel dat het commando wordt weergegeven, maar vervolgens wordt diskpart niet uitgevoerd.
Het vreemde is wanneer ik deze batch in Windows XP Pro uitvoer, dat het wel lijkt te werken.
Dan zie ik dat diskpart op wordt gestart en er wordt geprobeerd om het script in te lade.
Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeerd, of moet ik gewoon helemaal stoppen met de good old batch files?
Nu heb ik bij het starten van WinPe een aangepaste starnet.cmd gemaakt die ervoor moet zorgen dat ik dmv een batch menuutje en diskpart de grootte van de c partitie kan instellen.
Het heb ik een menuutje van het internet gehaald en deze aangepast, zodat ik bij het starten van het menu netjes aan kan geven hoe groot de c partitie moet worden, zoals hieronder

Nu is het probleem dat wanneer ik kies voor een willekeurige optie, het daarbij horende commando niet uitgevoerd wordt.
Als ik echo op 'On' zet, zie ik wel dat het commando wordt weergegeven, maar vervolgens wordt diskpart niet uitgevoerd.
Het vreemde is wanneer ik deze batch in Windows XP Pro uitvoer, dat het wel lijkt te werken.
Dan zie ik dat diskpart op wordt gestart en er wordt geprobeerd om het script in te lade.
Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeerd, of moet ik gewoon helemaal stoppen met de good old batch files?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| @ECHO OFF CLS :LOOP ECHO A. Volledige Schijf ECHO B. 10Gb ECHO C. 20Gb ECHO D. 30Gb ECHO E. 40Gb ECHO F. 50Gb ECHO G. 60Gb ECHO H. 70Gb ECHO I. 80Gb ECHO J. Handmatig ECHO Q. Quit SET Choice= SET /P Choice=Type the letter and press Enter: IF NOT '%Choice%'=='' SET Choice=%Choice:~0,1% ECHO. IF /I '%Choice%'=='A' GOTO full IF /I '%Choice%'=='B' GOTO 10 IF /I '%Choice%'=='C' GOTO 20 IF /I '%Choice%'=='D' GOTO 30 IF /I '%Choice%'=='E' GOTO 40 IF /I '%Choice%'=='F' GOTO 50 IF /I '%Choice%'=='G' GOTO 60 IF /I '%Choice%'=='H' GOTO 70 IF /I '%Choice%'=='I' GOTO 80 IF /I '%Choice%'=='J' GOTO custom IF /I '%Choice%'=='Q' GOTO End ECHO "%Choice%" is not valid. Please try again. ECHO. GOTO Loop rem :10 diskpart /s diskpart10.txt GOTO End :20 diskpart /s diskpart20.txt GOTO End :30 diskpart /s diskpart30.txt :40 diskpart /s diskpart40.txt GOTO End :50 diskpart /s diskpart50.txt GOTO End :60 diskpart /s diskpart60.txt GOTO End :70 diskpart /s diskpart70.txt GOTO End :80 diskpart /s diskpart80.txt GOTO End :full diskpart /s diskpartfull.txt GOTO End :custom diskpart GOTO End :Quit :End |