Ik ben bezig met het opzetten van een lay-out voor een nieuwe website.
Hierin maak ik gebruik van een lijst waarin een aantal links staan. Het is de bedoeling dat deze lijst direct links "tegen" de "rand" van een div geplaatst wordt.
Normaal springt een lijst in. Door margin(-left) op 0px te zetten zou de lijst niet meer in moeten springen. Dit werkt perfect in Internet Explorer 7, maar in FireFox 2 werkt dit niet, de lijst blijft links inspringen.
Wanneer ik margin-top aanpas naar 0px luistert firefox wel goed. Wat doe ik fout? Ik heb wat rondgezocht op internet, maar daar wordt overal aan gegeven dat je dit met margin(-left) aan kunt passen.
Een kleine test pagina om mijn probleem aan te geven:
Hierin maak ik gebruik van een lijst waarin een aantal links staan. Het is de bedoeling dat deze lijst direct links "tegen" de "rand" van een div geplaatst wordt.
Normaal springt een lijst in. Door margin(-left) op 0px te zetten zou de lijst niet meer in moeten springen. Dit werkt perfect in Internet Explorer 7, maar in FireFox 2 werkt dit niet, de lijst blijft links inspringen.
Wanneer ik margin-top aanpas naar 0px luistert firefox wel goed. Wat doe ik fout? Ik heb wat rondgezocht op internet, maar daar wordt overal aan gegeven dat je dit met margin(-left) aan kunt passen.
Een kleine test pagina om mijn probleem aan te geven:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html lang="nl"> <head> <style type="text/css"> ul.comingUp { color: #FFFFFF; list-style:none; width:inherit; margin: 0px; } li.comingUpItem { margin: 0px; padding: 0px; } #box { width: 400px; height: 300px; background-color: black; color: white; } </style> </head> <body> <div id="box"> Coming up: <ul class="comingUp"> <li class="comingUpItem"><a href="#">Item 1</a></li> <li class="comingUpItem"><a href="#">Item 2</a></li> <li class="comingUpItem"><a href="#">Item 3</a></li> </ul> </div> </body> </html> |
...