Toon posts:

netwerk verbinding valt weg in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even de setup:

adsl van telfort
wifi router van linksys met wep encryptie (wpa2 werkt helaas niet met de music receiver)
2 pc's wireless aangesloten en een philips music receiver AL5500
pc's draaien beide op xp

Alles werkt prima alleen heeft mijn pc soms problemen.
Een paar keer per dag is mijn verbinding met het netwerk verdwenen.
Ik zie dan msn offline gaan en i-net doet het niet.
Dit terwijl het signaal optimaal is en geen fouten aangeeft.
Als ik dan in netwerkomgeving de verbinding "herstel" dan werkt het weer.

Iemand die dit probleem herkent? het ligt niet in de router want de andere pc heeft nergens last van.

Is een vrij schone pc met mcafee anti-virus, spyware en ad-ware lijkt mij niet de oorzaak, download puur van nieuwsgroepen en bezoek eigenlijk alleen mijn standaard serie aan websites.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Problemen herkennen? Ja. Hier een MCE-PC met XP erop. Ook die verliest met enige regelmaat de draadloze netwerkverbinding. Afstand tussen PC en router: nog geen 4 meter zonder muren of metalen dingen ertussen. Beide apparaten staan in open houten kasten in dezelfde ruimte.

Helemaal vreemd bij mij is het feit dat hij echt àlle netwerkverbindingen kwijt raakt. MCE wil met enige regelmaat de gidsgegevens downloaden van internet en dat lukt natuurlijk niet als er geen netwerkverbinding is. Ik heb daarom ten einde raad zelfs een bedrade netwerkverbinding gelegd naar de MCE-PC. Die heeft nu dus bedraad en draadloos netwerk maar de problemen blijven bestaan.

Maar goed, het gaat hier dus om het draadloze netwerk.

Ook bij mij denk ik niet dat het aan de router ligt want ik heb hier 2 verschillende routers waarbij bij beiden het probleem optreedt.
Ook bij mij is het een schone pc. Hij heeft antivirus e.d. erop staan maar verder geen spyware ofzo omdat het een dedicated MCE-bak is waarop niet geinternet/geemaild wordt.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Staat bij apparaatbeheer onder netwerkadapters bij de betreffende netwerkkaart op het tabblad energiebeheer het vinkje aan bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" ?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe het bij de TS zit, weet ik natuurlijk niet maar bij mijn WIFI-kaart (Asus 138 bg kaartje) zit helemaal geen tabblad energie (bij m'n bedrade netwerkkaart wel overigens, daar staat die optie uitgevinkt)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me ook stug dat tijdens het surfen op het net de netwerkkaart stand-by word gezet door powersaving. dit gebeurd alleen wanneer er een bepaalde tijd geen gebruik van word gemaakt.
Anyway bij mij staat powersaving uit..........
ben bang dat dit nog wel eens een complex verhaal gaat worden........

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben er al een jaar of 2 mee aan het k*tten. Da's mij al lang genoeg maar ben er ook bang voor.......
Eerst had ik een andere merk netwerkkaart. Die heb ik toen vervangen door een Linksys. Dat ging ook al niet goed dus er een Asus in gezet maar nee.... ook geen oplossing

[ Voor 45% gewijzigd door WFvN op 02-02-2008 22:49 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Vaak kan je nog B of G instellen probeer em op de laagste snelheid te zetten dat heeft hier geholpen om de boel tig keer stabieler te maken. ik dacht dat ie dan op G stond met snelheid 11,6 of zo. (kan het nu even niet nakijken)

in het onderwijsnetwerk werken we hier met een aantal (150) draadloze verbindingen en daar was dit de oplossing voor het wegvallen (in combi met energiebeheer)

note, je accesspoint moet dat wel aankunnen.... :X

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1