Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste allen,

Ik streef naar een zo'n opgeruimde hardeschijf als mogelijk en daarom ben ik de nodige bestanden aan het verwijderen die niet puur noodzakelijk zijn. Nu ben ik aangekomen bij de map C:\Windows
en daarin staan allerlei TXT bestandjes die verwijzen naar de uitgevoerde windows-updates.

Ik heb gezocht op het internet en gevonden dat de mappen van de updates wel gewoon verwijderd kunnen worden, maar helaas is er nergens te vinden of de bijhorende TXT-bestanden ook weggegooid kunnen worden.

Het betreft de txt-bestanden genaamd KB910437.txt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Tekst bestandjes eten niet zo veel hdd ruimte en het lijkt me niet echt verstandig om in je windows map te gaan zitten vroeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Die KB txt bestanden zijn log bestanden waarin word bij gehouden ofdat er tijdens installeren van de patch/update fouten zijn opgetreden.

Je kunt ze gerust weggooien.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Wat ik doe, als ik twijfels over TXT of LOG bestanden. Is ze allemaal oppakken en in een zip/rartje wegzetten. Ze worden dan bij elkaar gezet en gecomprimeerd met hoge compressie - meen over de 90%!!.
Edit, even testje gedaan, hier word een log bestand van 2,2 MB gezipt naar 60KB, compressiefactor van 98% dus.

Als je dan geen rare problemen krijgt met de afwezigheid van de logs, kan je het zipje weggooien, anders zet je het weer simpelweg terug. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 02-02-2008 11:03 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Je kan ook eerst even alle bestanden renamen van bijv .TXT naar .TX_ als je bang bent ze weg te gooien. Loopt je systeem daarna nog, hadden ze weg gekunt. Werkt dat niet, kan je het altijd weer hernoemen. Maar zoals al aangegeven, je schiet er niet echt veel mee op. Je schiet er extreem veel meer mee op door te zorgen dat je installatie al weinig rotzooi mee neemt bij het installeren. nLite gebruiken dus.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
heb net de bestanden in een rar-bestand gedaan en het scheelt in totaal 4 MB. Niet super veel, maar zoals aangegeven gaat het er om de mappen zo schoon mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

eXtremeWeb schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:13:
heb net de bestanden in een rar-bestand gedaan en het scheelt in totaal 4 MB. Niet super veel, maar zoals aangegeven gaat het er om de mappen zo schoon mogelijk te houden.
Even serieus; de verhouding werk die je er in stopt t.o.v. wat je wint is zó scheef, wat denk je er mee op te schieten? Als het log bestandjes e.d. zijn maakt windows die automatisch weer opnieuw aan, die jij vervolgens weer moet opruimen...

Wat zou die paar MB je jeuken? Laten we zeggen dat als je het ruig doet je 1GB wint, maar wat is 1GB tegenwoordig als de gemiddelde pc tegenwoordig al een schijf van 300GB heeft?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Spacecowboy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Even serieus; de verhouding werk die je er in stopt t.o.v. wat je wint is zó scheef, wat denk je er mee op te schieten? Als het log bestandjes e.d. zijn maakt windows die automatisch weer opnieuw aan, die jij vervolgens weer moet opruimen...

Wat zou die paar MB je jeuken? Laten we zeggen dat als je het ruig doet je 1GB wint, maar wat is 1GB tegenwoordig als de gemiddelde pc tegenwoordig al een schijf van 300GB heeft?
Als je een Paar Gigelbyte I-Ram 2 modules in de PC hebt zitten, ga je al. En 300GB en een snelle schijf, zo rijk is ook niet iedereen. Er zijn mensen die gewoon geen 7200rpm 300GB diskje willen om te booten bijvoorbeeld. Ook draait je systeem al veel beter zonder te veel rotzooi er in. Is mij het verwijderen van txt bestanden een stap te ver, maar nLite een must om het goed aan te kleden. Tijdelijke bestanden uit je systeemroot halen, documenten van de opstart partitie (nee, dat gaat niet in Windows zelf, useraccount blijft in oude map anders) etc etc.
Het probleem is dat de programmerende wereld ook zo denkt, wat kan die paar MB jeuken. Zo is een Windows XP installatie vaak al 2GB te groot, verbruikt het veel meer geheugen dan nodig etc. etc. Optimalisatie hebben sneller nut dan dom een harde schijf bij plaatsen, en meer geheugen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hardware Junk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:26:
[...]

Als je een Paar Gigelbyte I-Ram 2 modules in de PC hebt zitten, ga je al. En 300GB en een snelle schijf, zo rijk is ook niet iedereen. Er zijn mensen die gewoon geen 7200rpm 300GB diskje willen om te booten bijvoorbeeld. Ook draait je systeem al veel beter zonder te veel rotzooi er in. Is mij het verwijderen van txt bestanden een stap te ver, maar nLite een must om het goed aan te kleden. Tijdelijke bestanden uit je systeemroot halen, documenten van de opstart partitie (nee, dat gaat niet in Windows zelf, useraccount blijft in oude map anders) etc etc.
Het probleem is dat de programmerende wereld ook zo denkt, wat kan die paar MB jeuken. Zo is een Windows XP installatie vaak al 2GB te groot, verbruikt het veel meer geheugen dan nodig etc. etc. Optimalisatie hebben sneller nut dan dom een harde schijf bij plaatsen, en meer geheugen.
Hier heb je het al over optimalisatie, en dat is mijninziens wat anders dan het steeds wegmikken van een paar MB aan *.txt bestanden.

Tuurlijk is een snelle install met zo min mogelijk meuk aan te raden, en uiteraard voer ik bovenstaande ook uit, maar zoals jij al zegt, ik vind het verwijderen van een paar *.txt files echt wat overdreven (zeker als je ziet hoe lang je bezig bent en wat je wint); maar gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf bepalen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
Het heeft ook niet zozeer betrekking op mijn computer alleen, als redelijke computerfan is mijn eigen computer altijd wel up to date. Het heeft uiteindelijk meer betrekking op de computers die ik voor andere mensen onderhoud, deze zijn vaak al gebaat bij zulke kleine dingen die je periodiek doet.
Pagina: 1