beste mensen,
Ik zit met een klein probleempje.
Op dit moment heb ik 2 locaties. Een winkel en een werkplaats.
Op beide locaties staat 1 server. Deze hebben allebei een aparte internet verbinding.
De vpn verbinding van en naar de server functioneerd uitstekend.
Alleen wanneer ik de vpn verbinding actief maak op de werkplaats maakt hij verbinding met de winkel en wordt de verbinding geaccepteerd door de winkel. Meteen op dat moment valt het internet achter de server van de werkplaats weg.
Dit houd dus in dat alle clients op het netwerk van de werkplaats geen verbinding meer kunnen maken met het internet.
Het interne netwerk functioneerd wel gewoon.
Situatie schets:
-------------------------------------------------------------------------------------
locatie 1: Winkel
server: svwinkel
ip adres internet: 84.126.37.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.32.1 t/m 172.16.63.254
PPTP tunnel naar svwerkplaats
-------------------------------------------------------------------------------------
Locatie 2: Werkplaats
server: svwerkplaats
ip adres internet: 77.162.241.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.64.1 t/m 172.16.95.254
PPTP verbinding met de svwinkel
--------------------------------------------------------------------------------------
op beide server werkt het internet wel wanneer de vpn verbinding niet actief is.
Dus op het moment dat ik de vpn verbinding vanaf de werkplaats actief maak valt het internet achter deze server weg. De server zelf kan nog wel internetten maar krijgt dan wel het ip adres van de winkel wanneer ik dit controleer op www.watismijnip.nl
Volgensmij is het maar een kleine instelling maar ik krijg het nergens meer gevonden.
Vriendelijk groet,
Corné
Ik zit met een klein probleempje.
Op dit moment heb ik 2 locaties. Een winkel en een werkplaats.
Op beide locaties staat 1 server. Deze hebben allebei een aparte internet verbinding.
De vpn verbinding van en naar de server functioneerd uitstekend.
Alleen wanneer ik de vpn verbinding actief maak op de werkplaats maakt hij verbinding met de winkel en wordt de verbinding geaccepteerd door de winkel. Meteen op dat moment valt het internet achter de server van de werkplaats weg.
Dit houd dus in dat alle clients op het netwerk van de werkplaats geen verbinding meer kunnen maken met het internet.
Het interne netwerk functioneerd wel gewoon.
Situatie schets:
locatie 1: Winkel
server: svwinkel
ip adres internet: 84.126.37.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.32.1 t/m 172.16.63.254
PPTP tunnel naar svwerkplaats
Locatie 2: Werkplaats
server: svwerkplaats
ip adres internet: 77.162.241.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.64.1 t/m 172.16.95.254
PPTP verbinding met de svwinkel
--------------------------------------------------------------------------------------
op beide server werkt het internet wel wanneer de vpn verbinding niet actief is.
Dus op het moment dat ik de vpn verbinding vanaf de werkplaats actief maak valt het internet achter deze server weg. De server zelf kan nog wel internetten maar krijgt dan wel het ip adres van de winkel wanneer ik dit controleer op www.watismijnip.nl
Volgensmij is het maar een kleine instelling maar ik krijg het nergens meer gevonden.
Vriendelijk groet,
Corné