"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Is trouwens plexiglas, 'echt' glas is te zwaar en te moeilijk te bewerken...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
wil je dan ook ff je temp door geven
glas is wordt tenslotte niet voor niets bij kassen gebruikt
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
grtz
pr0f
Verwijderd
Maar als ik het wel doe en hij is af zet ik wat piccies neer, moet ik wel eerst ff aan een digitale camera of webcam zien te komen.
Als je 3mm gebruikt (en zeker als je een midi of big gaat bouwen)is de constructie te slap.
Een plaat van 1 4kantemeter 3mm kun je in 2 handen houden en dan zwabberen. Dit is bij 5 mm al weer wat minder.
Je zou met 3mm (is namelijk goedkoper) een aluminium frame kunnen bouwen, waar je je plexi omheen bouwd.
Maar ik zou voor 5mm gaan. Ik meen dat je met 5mm ergens tussen de 70 en de 100 piek per m2 betaalt.
Suc6
Koffie
p.s. serach op Got maar eens naar plexi ... krijg je heel veel tips!
Alleen een fultower zonder voeding kost 450,-
Ow, je bedoelt zeker het glas van Graficalldat donkere, bijna zwarte, glas
dur zat toch ook zo'n bedrijf in duidsland ??Op vrijdag 16 februari 2001 16:06 schreef stunter het volgende:
Ze zijn te koop kant en klaar van plexiglas op : http://www.clear-viewtech.com/
Alleen een fultower zonder voeding kost 450,-
dat is een eind dichter bij
en daar woont mijn broer das makkelijker
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Is er in diverse kleuren, sommige kleuren moeten besteld worden.
O.A. dark smoke, light smoke etc.
Herman
Verwijderd
je kan er ook mooi je wietkloontjes in op kweken
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ziet er echt gaaf uit !!!
Vooral die rode en blauwe kassies op www.clear-viewtech.com/
Als iemand zo'n kasje heeft: posten die PLAATJES !!!
Of nog mooier: alleen de drivebays, voeding en de backplate van het moederbord in een gelijmde kast (kan met UV lijm) Uiteraad wel voorzien in een te openen zijde, kan met hardglazen steekraam scharnieren. De bays en dergelijke kun je dan met rvs afstandbussen monteren.
Een onderkant, zijkant en bovenkant met UV lijm verlijmen levert een beresterke basis op zonder dat er enige steun in wordt gezet. De diktebasis moet wel redelijk zijn voor een goed contact.
Kwestie van alles goed uitmeten, montagegaten goed aangeven en laten uitvoeren door een goede glashandel.
Zeker het slijpen van de randen niet vergeten (in calculeren) en de platen laten harden alvorens ze worden verlijmd. Tijdens het harden worden de glasplaten sterk verhit en snel afgekoeld. Op deze wijze wordt glas ca 7 x sterker als normaal glas. Boren en slijpen in eenmaal gehard glas is niet meer mogelijk. Na verlijmen van de delen monteer je er zelf de stalen of aluminium delen in. Wel ff mooi spuiten natuurlijk in zilvergrijs...
Het mooiste is dan natuurlijk ook een front in glas, maar een mooie voorkant van geschuurd aluminium is natuurlijk ook niet verkeerd... Btw, wist je dat je dit ook als fineerachtig materiaal kunt krijgen wat je bijvoorbeeld op een MDF ondergrond kunt verlijmen?
Waarom Glas? Sterker, krasbestendiger, helderder en gewoon sjieker.
Maak gewoon je ontwerp en informeer bij de glashandel wat alle handelingen kosten inclusief harden. Kan best meevallen, zeker als ze je PC eens mogen gebruiken om eens een leuk verhaaltje over te maken.8-)
En even over plexiglas: Neem liever lexan. Is witter, krasbestendiger als plexi en beter bestand tegen vergeling.8-)
En nee: I am not planning to mod my case.
Just fund to see yours!
Ik vind zelf dit wel een mooie plexiglas kast
Verwijderd
Verwijderd
nee eigenlijk niet:)Op vrijdag 16 februari 2001 16:03 schreef marble het volgende:
heeft iemand hier ooit rekening gehouden ermee dat plexiglas statisch geladen kan worden
Verwijderd
En wat mag dat dan wel niet zijn?Op maandag 19 februari 2001 18:40 schreef Maidonian het volgende:
Lexaan (polycarbonaat) platen kun je bij mij bestellen! Dfl. 25,00 per vierkante meter.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
DIKTE???Op maandag 19 februari 2001 18:40 schreef Maidonian het volgende:
Lexaan (polycarbonaat) platen kun je bij mij bestellen! Dfl. 25,00 per vierkante meter.
Verwijderd
Maar ik heb minimaal 5mm dik nodig, en maar 1m2.
Maar madonian, hoe dik is dat van jou, en waar woon je in de buurt, ivm verzenden etc.
Verwijderd
kom ik daar:"wij hebben alleen plexiglas van 2mm dik, en das 34.50" en zoiest had ik bij de praxis ook, zootje naaiers
Verwijderd
Verwijderd
Je moet je bestaande kast alleen even heel goed opmeten (ook de gaten )
Er zijn bedrijfjes waar ze dit prachtig voor je kunnen maken ,ik weet het het zal niet echt goedkoop zijn maar het kan .
Gaten kunnen geboord worden vanaf 5 mm en glas kan gehard worden en dan breekt en krast het niet zo erg .
Glas word dan geslepen en de randen zijn dan tenminste mooi .
Moet maar eens kijken in de gouden gids .
Ik heb zelf bij een bedrijf in Franeker gewerkt ,genaamd Steinfort ,daar hebben we meer van die prive dingen gehad zoals glazen speakers of hoedenplanken voor in de auto .
Alleen glazen speakers moet je beginnen met 12 mm glas en is wat duur maar wel erg mooi.
voor een kast zou ik niet verder gaan als 5 mm en laten harden is stevig genoeg .
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Daarvoor heb ik ff geheel onverantwoorde test gedaan. GSM'etje naar een gratis nummer laten bellen in m'n kast gelegd, met de zijkant open, bovenop m'n GF2MX. Daarna een halfuur de batch van 3D Mark 2000 gerund, en geen problemen.Ennn de straling van buiten af (gsm, speakers ed.) kunnen makkelijker bij je stuff komen. dus dr is een risico dat je spul aan gort gaat
Het magnetische veld van m'n boxjes wil ik liever niet testen, maar wie zet z'n boxen nou direct naast z'n computer? Als je er één van glas hebt, wil je er juist nix naast zetten
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR