Kast van glas?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ik vraag me af, heeft iemand wel eens een glazen kast gebouwd? Al die raampjes zijn natuurlijk errug leuk, maar een kast helemaal van dat donkere, bijna zwarte, glas maken, en er dan een blauw neon-lichtje ingooien, lijkt me echt cool! B-)

Heeft iemand wel eens zoiets gedaan? Zou het moeilijk zijn om in glas te boren en er een voeding, CD/DVD, harddisk-tray etc. in te hangen? URL'etje? :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

VH Cool Case Gallery, daar staan er een paar in...
Is trouwens plexiglas, 'echt' glas is te zwaar en te moeilijk te bewerken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
zou je wel kunnen maken, maar ja glas is aardig breekbaar en wil je een niet zo breekbare kast hebben, dan heb je of erg dik glas (zwaar) of gepantserd (duur) glas nodig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Gewoon wat plexiglas plaatjes aan elkaar lijmen. In plexiglas kun je ook gewoon boren.

Verwijderd

En in plexiglas vindt je ook van dat rookglas.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
Rood ipv blauw licht kan ook wel mooi zijn met donker glas. Als je 'r een paar gepolijste stukken aluminium (geloof ik dat 't is) aanplakt, maak je er een B&O van...;)

Verwijderd

Wie weet trouwens waar plexiglas te koop is (in de buurt van zaandam). En hoe duur/goedkoop is dat spul?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
elke dhz winkel heeft dat wel (dhz = doe het zelf, duh)

Verwijderd

thx

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

ik wens je veel suc6

wil je dan ook ff je temp door geven

glas is wordt tenslotte niet voor niets bij kassen gebruikt :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

hehe, volgens mij krijg je niet zo veel zonlicht in je "kasje" dus dat maakt helemaal niets uit.
grtz

pr0f

Verwijderd

ik ben van plan zo'n kast te gaan maken, ik moet alleen ff kijken wat het gaat kosten, als het duur is doe ik het niet (echt nederlandse instelling).
Maar als ik het wel doe en hij is af zet ik wat piccies neer, moet ik wel eerst ff aan een digitale camera of webcam zien te komen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je moet plexi hebben van minimaal 5 mm.
Als je 3mm gebruikt (en zeker als je een midi of big gaat bouwen)is de constructie te slap.
Een plaat van 1 4kantemeter 3mm kun je in 2 handen houden en dan zwabberen. Dit is bij 5 mm al weer wat minder.
Je zou met 3mm (is namelijk goedkoper) een aluminium frame kunnen bouwen, waar je je plexi omheen bouwd.

Maar ik zou voor 5mm gaan. Ik meen dat je met 5mm ergens tussen de 70 en de 100 piek per m2 betaalt.

Suc6
Koffie
p.s. serach op Got maar eens naar plexi ... krijg je heel veel tips!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
heeft iemand hier ooit rekening gehouden ermee dat plexiglas statisch geladen kan worden :?

• stunter
  • Laatst online: 07:48
Ze zijn te koop kant en klaar van plexiglas op : http://www.clear-viewtech.com/

Alleen een fultower zonder voeding kost 450,-

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

dat donkere, bijna zwarte, glas
Ow, je bedoelt zeker het glas van Graficall ;)

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
Op vrijdag 16 februari 2001 16:06 schreef stunter het volgende:
Ze zijn te koop kant en klaar van plexiglas op : http://www.clear-viewtech.com/

Alleen een fultower zonder voeding kost 450,-
dur zat toch ook zo'n bedrijf in duidsland ??

dat is een eind dichter bij

en daar woont mijn broer das makkelijker :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

ik heb om een kast op dezelfde grootte als de kast die ik nu heb ongeveer 1m2 plexi nodig, dat is ka prijs nog te doen lijkt mij :))

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Plexiglas: Eiso Bergsma in Amsterdam. Zelf even zoeken met [url="http://www."]www.[/url] de telefoongids.

Is er in diverse kleuren, sommige kleuren moeten besteld worden.

O.A. dark smoke, light smoke etc.

Herman

Verwijderd

mag/kan je trouwens je mobo direct op het plexi schoefen, dus zonder rubbertje of wat dan ook ertussen?

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 25-08 16:42
geleid niet dus kan wel.
je kan er ook mooi je wietkloontjes in op kweken ;)

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

dat plexi is vet goedkoop >:)
bij de karwei bij mij in de buurt f28,95 voor 1m2 5mm dik :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Wow :P
Ziet er echt gaaf uit !!!
Vooral die rode en blauwe kassies op www.clear-viewtech.com/ :9

Als iemand zo'n kasje heeft: posten die PLAATJES !!!

:9 :9 hubba hubba :P :P

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Een kast van glas lijkt me niet zo'n probleem. Kwestie van een subframe bouwen waarin de case zelf gemonteerd kan worden.

Of nog mooier: alleen de drivebays, voeding en de backplate van het moederbord in een gelijmde kast (kan met UV lijm) Uiteraad wel voorzien in een te openen zijde, kan met hardglazen steekraam scharnieren. De bays en dergelijke kun je dan met rvs afstandbussen monteren.

Een onderkant, zijkant en bovenkant met UV lijm verlijmen levert een beresterke basis op zonder dat er enige steun in wordt gezet. De diktebasis moet wel redelijk zijn voor een goed contact.

Kwestie van alles goed uitmeten, montagegaten goed aangeven en laten uitvoeren door een goede glashandel.

Zeker het slijpen van de randen niet vergeten (in calculeren) en de platen laten harden alvorens ze worden verlijmd. Tijdens het harden worden de glasplaten sterk verhit en snel afgekoeld. Op deze wijze wordt glas ca 7 x sterker als normaal glas. Boren en slijpen in eenmaal gehard glas is niet meer mogelijk. Na verlijmen van de delen monteer je er zelf de stalen of aluminium delen in. Wel ff mooi spuiten natuurlijk in zilvergrijs... ;)

Het mooiste is dan natuurlijk ook een front in glas, maar een mooie voorkant van geschuurd aluminium is natuurlijk ook niet verkeerd... Btw, wist je dat je dit ook als fineerachtig materiaal kunt krijgen wat je bijvoorbeeld op een MDF ondergrond kunt verlijmen? :9~ Kun je dus naar hartelust klooien met een goedkoop materiaal (MDF) en pas wanneer ie perfect is bekleden met alu.

Waarom Glas? Sterker, krasbestendiger, helderder en gewoon sjieker.

Maak gewoon je ontwerp en informeer bij de glashandel wat alle handelingen kosten inclusief harden. Kan best meevallen, zeker als ze je PC eens mogen gebruiken om eens een leuk verhaaltje over te maken.8-)

En even over plexiglas: Neem liever lexan. Is witter, krasbestendiger als plexi en beter bestand tegen vergeling.8-)

En nee: I am not planning to mod my case. ;)
Just fund to see yours!

• stunter
  • Laatst online: 07:48
Volgens mij wordt een kast van glas erg zwaar.
Ik vind zelf dit wel een mooie plexiglas kast

Afbeeldingslocatie: http://www.clear-viewtech.com/images/fullv1.jpg

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
shittt was is ie mooiiiii :9~

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

binnenkort heb ik misschien een plexiglas kast (ga ik zelf maken) dan zal ik wel ff wat piccies posten :9

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 16:03 schreef marble het volgende:
heeft iemand hier ooit rekening gehouden ermee dat plexiglas statisch geladen kan worden :?
nee eigenlijk niet:)

Verwijderd

Lexaan (polycarbonaat) platen kun je bij mij bestellen! Dfl. 25,00 per vierkante meter. :)

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 18:40 schreef Maidonian het volgende:
Lexaan (polycarbonaat) platen kun je bij mij bestellen! Dfl. 25,00 per vierkante meter. :)
En wat mag dat dan wel niet zijn?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, kast van glas is inderdaad errug mooi, maar geleid dat de warmte niet veel te slecht? Ik bedoel: harddisks koelen nogal via de drivebays waarin ze hangen en je kast zorgt voor de nodige koeling door convectie. Hmm, casefans zijn dan dus de enige oplossing :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 18:40 schreef Maidonian het volgende:
DIKTE???

Verwijderd

GODVERDOMME WAT EEN MOOIE KAST MAN!!!
wil ik ook!!!! kun je tenminste zien wat je koopt

Verwijderd

freakyfrank: kun jij mij vertellen wat dat is?

Verwijderd

gewoon plexiglas..

dat doorzichtige plastic glas bij de gamma/praxis

Verwijderd

aha thx, bij de praxis bij mij in de buurt kost het 17,nogwat of 18,nogwat, en bij de karwei 28,95.
Maar ik heb minimaal 5mm dik nodig, en maar 1m2.
Maar madonian, hoe dik is dat van jou, en waar woon je in de buurt, ivm verzenden etc.

Verwijderd

wat een naaiers bij karwei een praxis, had ik ze eerst aan de telefooon:"ja we hebben wel plexiglas van 5mm dik, das 25gulden"
kom ik daar:"wij hebben alleen plexiglas van 2mm dik, en das 34.50" en zoiest had ik bij de praxis ook, zootje naaiers

Verwijderd

'k heb wel eens gelezen dat je plexiglas het beste kunt lijmen met chloroform of zo. Dan krijg je geen lijmresten, want dat is geen gezicht omdat je door het plexiglas heen kijkt. Je moet er alleen niet met je gok boven gaan hangen, want dan heb je kans dat je wakker wordt op een stapel plexiglas platen.

Verwijderd

ik ben er zelf 1 aan het maken van plexiglas

Verwijderd

Het is wel mogelijk om het van glas te maken .
Je moet je bestaande kast alleen even heel goed opmeten (ook de gaten )
Er zijn bedrijfjes waar ze dit prachtig voor je kunnen maken ,ik weet het het zal niet echt goedkoop zijn maar het kan .
Gaten kunnen geboord worden vanaf 5 mm en glas kan gehard worden en dan breekt en krast het niet zo erg .
Glas word dan geslepen en de randen zijn dan tenminste mooi .
Moet maar eens kijken in de gouden gids .
Ik heb zelf bij een bedrijf in Franeker gewerkt ,genaamd Steinfort ,daar hebben we meer van die prive dingen gehad zoals glazen speakers of hoedenplanken voor in de auto .
Alleen glazen speakers moet je beginnen met 12 mm glas en is wat duur maar wel erg mooi.
voor een kast zou ik niet verder gaan als 5 mm en laten harden is stevig genoeg .

• digifiel
  • Laatst online: 26-01 14:15
het is dus wel nodig om rekening te houden met statische elektriciteit, je computer kast werkt zeg maar als een soort kooi van faraday of hoe hete die dude iig T kan staties geladen worden Ennn de straling van buiten af (gsm, speakers ed.) kunnen makkelijker bij je stuff komen. dus dr is een risico dat je spul aan gort gaat :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ennn de straling van buiten af (gsm, speakers ed.) kunnen makkelijker bij je stuff komen. dus dr is een risico dat je spul aan gort gaat :)
Daarvoor heb ik ff geheel onverantwoorde test gedaan. GSM'etje naar een gratis nummer laten bellen in m'n kast gelegd, met de zijkant open, bovenop m'n GF2MX. Daarna een halfuur de batch van 3D Mark 2000 gerund, en geen problemen.

Het magnetische veld van m'n boxjes wil ik liever niet testen, maar wie zet z'n boxen nou direct naast z'n computer? Als je er één van glas hebt, wil je er juist nix naast zetten :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1