Toon posts:

asus a7n8x-x bios update noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,
mijn pc zat onder de spyware en virussen, dus ik heb even alles geformateerd en windows opnieuw gestart. nou kwam ik achter dat je ook een moedebord cd nodig hebt om de drivers van de moederbord te instaleren. anders kan ik niet ermee online komen omdat de mobo een interne netwerkkaart heeft.
ik heb overal gezocht, maar kwam alleen uit op BIOS 1010.
nu staat er als ik het wil downloaden dat de bios update niet altijd noodzakelijk zijn en soms ook gevaarlijk. de moederbord doet het verder wel perfect alleen verdere drivers voor de netwerkkaart kan ik niet vinden.

is het nu nodig dat ik de bios update? los ik hiermee de driver probleem op?

mvg,
kaisz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je in vredesnaam je bios willen updaten als het verder goed werkt? Een bios update doe je alleen maar op het moment dat er iets mis is met de bios en een update dat verhelpt. Een bios staat los van drivers die je nodig hebt. Je moet gewoon de driver downloaden (afaik is dat gewoon een integrated nvidia ding), dump dat op een usb stickje zodat je niet internet op die pc moet hebben bij een reinstall en installeer het.

• fastfwd
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bij een herinstallatie hoef je uiteraard niet je BIOS te updaten als die gewoon werkt. De A7N8X-X heeft een Nforce2 chipset, de all-in-one drivers bevatten ook de netwerkdrivers.

Linkje voor download:
http://dlsvr02.asus.com/p...2/A7N8X-X/nf2v116_wxp.zip

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Dit stukje tekst spreek ik uit eigen ervaring met een A7N8X-E Deluxe,

De Raid controller op het moederbord is niet super denderend ! Een bios update verhelpt dit ! Mocht je hier ook problemen mee hebben dan kan ik het je zeker aanraden, maar als je verder niets geen problemen ondervind dan zou ik lekker die 1010 bios erop laten staan :)

Verwijderd

Goeden avond. Ik val in de discussie over een bios update. heb zelf ook de 1010 versie (sinds 2004, de laatste) en wil nu via eenSweex 2port serial ata pci kaart een WD 320 gb SATA installeren. Xp ziet de kaart en de harde schijf op apparaatbeheer, maar ik mis de schijf met nummer op de verkenner. Wat nu? Heb ik iet met RAID (?) te doen? Ik heb een asus a7n8x-x mb.
graag jullie raad.
groet,
JWtje

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25
CDAAbeltje schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:25:
Dit stukje tekst spreek ik uit eigen ervaring met een A7N8X-E Deluxe,

De Raid controller op het moederbord is niet super denderend ! Een bios update verhelpt dit ! Mocht je hier ook problemen mee hebben dan kan ik het je zeker aanraden, maar als je verder niets geen problemen ondervind dan zou ik lekker die 1010 bios erop laten staan :)
Een A7N8X-X heeft geen SATA poorten en ook geen RAID op de PATA poorten.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:00:
Goeden avond. Ik val in de discussie over een bios update. heb zelf ook de 1010 versie (sinds 2004, de laatste) en wil nu via eenSweex 2port serial ata pci kaart een WD 320 gb SATA installeren. Xp ziet de kaart en de harde schijf op apparaatbeheer, maar ik mis de schijf met nummer op de verkenner. Wat nu? Heb ik iet met RAID (?) te doen? Ik heb een asus a7n8x-x mb.
graag jullie raad.
groet,
JWtje
Ik zeg maar twee woorden: 'stationsletter toewijzen'. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Jaap-Jan,

Wist niet dat de X versie geen S-ATA controller had, het is ook al weer een paar jaar geleden ;)

Verwijderd

hoe zo stationsletter toewijzen? Als ik via usb mijn backup schijf aanhang, of al een fototoestel, krijg ik automatisch een E en zelfs een F schijf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:38:
hoe zo stationsletter toewijzen? Als ik via usb mijn backup schijf aanhang, of al een fototoestel, krijg ik automatisch een E en zelfs een F schijf.
Zonder stationsletter is het verdomd lastig om de drive te benaderen. Dus het is wel noodzakelijk dat je dat doet om de schijven te kunnen gebruiken.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:25
Bovendien is de schijf nog niet gepartitioneerd en geformatteerd, terwijl USB- sticks en -schijven dat wel zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BIOS updaten omdat je een driver niet kan vinden :?

Dat komt bijna neer op het vervangen van de stuurkolom van een auto omdat je het frontje voor de autoradio niet kunt vinden 8)7

Sowieso heb je hier geen driverprobleem maar puur een gebruikersvraag voor je OS - wat in zowel de faq van Opslagmedia & I/O Controllers als Windows Clients te vinden is. Voortaan beetje abstracter nadenken over wat je probleem is en gerichter op zoek gaan naar antwoord :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.