Toon posts:

Verloopstekker voor speakers iMac G4 naar MBP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iMac G4 (model lampenkap) met die twee losse boxjes. Nu wil ik die speakers op mijn MBP aansluiten. Ik had een generiek verloopstekkertje gekocht maar die past niet vanwege die hoge opstaande rand aan dat stekkertje.

Bestaat er een verloopstekkertje voor dit geval of moet ik toch die opstaande rand wegzagen?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Helaas is dit niet zomaar een randje, maar is dit de stroomaansluiting van je speakers.

Dus NIET het randje afzagen!

Griffin heeft een product waarmee je deze wel aan kunt sluiten.

while (! ( succeed = try ()));

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zijn die speakers niet de Apple Pro Speakers?
Afbeeldingslocatie: http://www.mac-essentials.de/bilder2007/ProSpeaker.jpg
In dat geval gaat een eenvoudige omzetkabel (of het wegzagen van de opstaande rand) niet werken, omdat ze hun stroom ook van de computer halen. Voor zover ik weet de enige manier om ze op een computer aan te sluiten zonder Apple Pro Speaker Jack is via een Griffin iFire. Deze wordt alleen niet meer gemaakt door Griffin.

edit:
traag :z, maar wel met plaatje :P

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 01-02-2008 22:28 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
hans_lenze schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:23:
Helaas is dit niet zomaar een randje, maar is dit de stroomaansluiting van je speakers.

Dus NIET het randje afzagen!

Griffin heeft een product waarmee je deze wel aan kunt sluiten.
_/-\o_

Kijk. Dit zijn de reacties die het verschil maken. :)

Thanks hans_lenze en ook Deadalus; Hier kom ik verder mee. :)

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ondanks de juiste opmerkingen kom je er helaas niet echt verder mee.

Ik ben nl. al een tijdje op zoek naar een iFire maar die dingen zijn nieuw nergens meer te krijgen, en heel af en toe tweedehands maar dan tegen belachelijke bedragen. Op ebay biedt een Amerikaan zo'n ding nu aan voor $ 169 en $ 20 verzending. Terwijl de iFire nieuw geloof ik ooit € 35 heeft gekost! :'(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Maar een tweaker zou een tweaker niet zijn als hij/zij niet op z'n minst zou proberen zelf een verloopstekkertje inelkaar te knutselen met stroomvoorziening :Y)

Heeft iemand foto's van de aansluiting en andere specs?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Deephouse schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:33:
Ondanks de juiste opmerkingen kom je er helaas niet echt verder mee.

Ik ben nl. al een tijdje op zoek naar een iFire maar die dingen zijn nieuw nergens meer te krijgen, en heel af en toe tweedehands maar dan tegen belachelijke bedragen. Op ebay biedt een Amerikaan zo'n ding nu aan voor $ 169 en $ 20 verzending. Terwijl de iFire nieuw geloof ik ooit € 35 heeft gekost! :'(
Heb die advert ook gezien..
De iFire lijkt een speld in een hooiberg, maar voor die vraagprijs mag-ie daar blijven.

Ik heb wel gemailed naar Griffin met de vraag of dit product weer in productie komt....

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog vergeten het antwoord van Griffin te melden. Bij deze:

Baldrick,

We are not going to make the iFire again. The Griffin iFire has been discontinued for a few years now, but can still be found from time to time on amazon.com and ebay.com. You might also look for another discontinued item of ours called the Griffin Powerwave which did the same thing. You can find it at the same websites as well from time to time. Thanks for your interest.

Jerad

Griffin Technology
Technical Support

Verwijderd

Er is een oplossing dat ik voor een vriend gemaakt heb, en is vrij eenvoudig:
In het knopje zit het probleem, een paar chipjes die in ieder geval het signaal versterken, en misschien wel voorkomen dat ze idd niet op andere apparatuur werken.

Wat je doet is met een ballenmesje het knopje openmaken.
Dan haal je de inhoud eruit, en pak je een kabel, ik gebruikte een witte kabel van een koptelefoon van 1 meter lang, en maak je ze pe kanaal aan elkaar waar ik isolatietape voor gebruikte.
Vervolgens giet je de knoop vol met lijm zodat die mooi weer een geheel vormt :)

En wat heb je nu? Inderdaad effectief nu een koptelefoon.
In ons geval moesten we omdat het geluid te zacht was een versterker hebben.
We hebben toen een koptelefoonversterker van ebay gehaald die z'n spanning van de USB haalt.

Totale kosten waren meen ik iets van 0 euro voor die kabel en 25 USD voor die zakversterker.
Hopelijk kun je er wat mee, misschien ga ik het komende tijd een keer doen voor een G5 die ik wil gaan opknappen.
Pagina: 1