Ik heb een probleem en kom er niet uit. Google en search kwam ik niet echt uit.
Ik heb 2 harddisk's in mijn pc zitten:
Harddisk 1 IDE: C: Boot
Harddisk 2 SATA channel 3: Ubuntu
Harddisk 2 SATA channel 3: D: Windows XP
Harddisk 2 SATA channel 3: E: Windows Vista
Harddisk 2 SATA channel 3: F: Data
Ik wil nu Harddisk 1 eruithalen helaas zonder succes.
Beetje gekloot en nu krijg ik een GRUB ERROR 22 als ik HDD1 terug erin stop.
Nouwja dan maar oplossen zonder HDD1. Krijg ik te zien Boot disk failure .... Logisch want HDD1 is eruit. Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn windows werkend. Vista installatie dvd kan geen besturingssystemen vinden. Windows XP REcovery vind er 2. Als ik Fixboot uitvoer krijg ik een fout. Dus dan maar Fixmbr. Helaas zonder succes. Hoe kan ik nu mijn Vista en XP weer laten werken.
Heb nog een 2e pc waar ook een schijf uitmoet en deze krijg ik nu ook de melding Boot disk failure .... Wat kan ik hier aan doen?
Verdere specs lijken me niet nodig aangezien dit specifiek HDD en Windows is.
Edit: Als HDD1 eruit is en ik ga in de recovery console van XP dan zijn de schijven netjes C en D. Alleen Fixboot krijg ik een error.
Edit2: bootcfg /rebuild bood ook geen uitkomst. Parttities zijn overigens wel in orde.
Edit3: PC2 heeft een gelijke config. HDD1 de c dus de boot. en HDD2 Windows XP. Hier moet HDD1 uit maar na wat geprobeerd te hebben met fixboot en fixmbr krijg ik ook daar boot disk failure
Ik heb 2 harddisk's in mijn pc zitten:
Harddisk 1 IDE: C: Boot
Harddisk 2 SATA channel 3: Ubuntu
Harddisk 2 SATA channel 3: D: Windows XP
Harddisk 2 SATA channel 3: E: Windows Vista
Harddisk 2 SATA channel 3: F: Data
Ik wil nu Harddisk 1 eruithalen helaas zonder succes.
Beetje gekloot en nu krijg ik een GRUB ERROR 22 als ik HDD1 terug erin stop.
Nouwja dan maar oplossen zonder HDD1. Krijg ik te zien Boot disk failure .... Logisch want HDD1 is eruit. Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn windows werkend. Vista installatie dvd kan geen besturingssystemen vinden. Windows XP REcovery vind er 2. Als ik Fixboot uitvoer krijg ik een fout. Dus dan maar Fixmbr. Helaas zonder succes. Hoe kan ik nu mijn Vista en XP weer laten werken.
Heb nog een 2e pc waar ook een schijf uitmoet en deze krijg ik nu ook de melding Boot disk failure .... Wat kan ik hier aan doen?
Verdere specs lijken me niet nodig aangezien dit specifiek HDD en Windows is.
Edit: Als HDD1 eruit is en ik ga in de recovery console van XP dan zijn de schijven netjes C en D. Alleen Fixboot krijg ik een error.
Edit2: bootcfg /rebuild bood ook geen uitkomst. Parttities zijn overigens wel in orde.
Edit3: PC2 heeft een gelijke config. HDD1 de c dus de boot. en HDD2 Windows XP. Hier moet HDD1 uit maar na wat geprobeerd te hebben met fixboot en fixmbr krijg ik ook daar boot disk failure
[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 01-02-2008 22:26 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.