Op de opleiding moeten we het volgende gebruiken:
Netbeans 5.5
JDK 1.6
MySQL 5.1
MySQL-connector-java-5.1.5-bin.jar
(Windows XP)
We moeten een bestaande java applicatie openen en bewerken, deze haalt gegevens uit de database. Enfin, 't werkte vanmorgen allemaal na installatie.
Echter, nadat mijn laptop in hibernate heeft gestaan, en die van een klasgenoot in standby (onafhankelijk, we doen 't beide voor ons zelf), krijgen we netbeans-project niet meer aan het werk:
Nu was 't idee, dat MySQL vast niet goed loopt. Laptop herstarten werkt niet, mysql opnieuw configureren of installeren werkt ook niet. Wat kan ik verder nog controleren?
Netbeans 5.5
JDK 1.6
MySQL 5.1
MySQL-connector-java-5.1.5-bin.jar
(Windows XP)
We moeten een bestaande java applicatie openen en bewerken, deze haalt gegevens uit de database. Enfin, 't werkte vanmorgen allemaal na installatie.
Echter, nadat mijn laptop in hibernate heeft gestaan, en die van een klasgenoot in standby (onafhankelijk, we doen 't beide voor ons zelf), krijgen we netbeans-project niet meer aan het werk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| init:
deps-jar:
compile:
run:
View_categoryList_updateGui()
class connectivity.Dbmanager.doQuery() SQL: SELECT * FROM se_categorie ORDER BY naam ASC [][] (twee unreable chars)
class connectivity.ConnectivityManager.openConnection(): SQL Exception: com.mysql.jdbc.exceptions.jdbc4.CommunicationsException: Communications link failure
Last packet sent to the server was 0 ms ago.
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at connectivity.Dbmanager.doQuery(Dbmanager.java:111)
at connectivity.QueryManager.getCategories(QueryManager.java:73)
at view.View_categoryList.addcategoryItems(View_categoryList.java:61)
at view.View_categoryList.updateGui(View_categoryList.java:48)
at view.View_categoryList.<init>(View_categoryList.java:38)
at controller.index.createGui(index.java:113)
at controller.index.<init>(index.java:88)
at controller.index.main(index.java:62)
Java Result: 1
BUILD SUCCESSFUL (total time: 22 seconds) |
Nu was 't idee, dat MySQL vast niet goed loopt. Laptop herstarten werkt niet, mysql opnieuw configureren of installeren werkt ook niet. Wat kan ik verder nog controleren?