[WDS] Hoe kan je het regelen?

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Ik heb de laatste tijd geprobeerd om de draadloze verbinding te verbeteren in het kantoor van mijn vader. Echter. Het wordt er niet veel beter van. Daarom dacht ik. Dan ga ik WDS gebruiken, maar nu komt de vraag.

Ik heb nu:
1x WRT54GL (Linksys Firmware)

En wat heb ik dan nodig om WDS te gebruiken?
nog een WRT54GL of een WRT54G.

Hoe moet ik het instellen?

Ik heb wel gezocht op google, maar de ene site zegt dat je 2x WRT54GL moet hebben en de andere zegt, het maakt niet uit.

Voor de rest, dan kan mijn vader toch gewoon nog draadloos verbinding maken met de router beneden? Die dus als client draait.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackWhizz op 02-02-2008 08:08 ]

• BlackWhizz
Sorry voor het trapje, maar mijn vader wil graag vanmiddag de router gaan kopen dus ik heb snel antwoord nodig.

Op de site van DD-WRT staat dat WDS hetzelfde doet als een Wireless Repeater, dus een Range extender. Dat klopt toch.

• BlackWhizz
Echt niemand?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Niet volledig, een repeater, ontvangt het signaal en stuurt het weer door, ik dacht dat wds gebaseerd was (als er meer dan 2 zijn) om een soort van 'mesh" te creeëren tussen alle draadloze punten, beetje zoals een gsm-netwerk.

Om terug te komen op de vraag van wat te kopen. Neem eenWRT54GL, scoor je altijd het beste mee, die G's zijn maar beperkt in hun capaciteiten voor alternative firwmares.

• BlackWhizz
Oke, ik heb gevraagd op de dd-wrt forums en daar kan het. Vanmiddag ga ik een GL halen en dit weekend ga ik het installeren.

Is er behoefte aan een Tutorial/howto? Dan wil ik die wel ff gaan schrijven.