De ideale TFT scherm met ingebouwde TV tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.255 views

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goedkoop (onder de 300 Euro) TFT PC scherm voor mijn vader die vooral office gebruikt op zijn pc en daarbij ook af en toe kan genieten van een voetbalwedstrijd of het journaal volgen.

Nu heb ik al gemerkt dat in de pricewatch vele schermen niet goed ingedeeld staan of dat er niet bij vermeld staat dat het scherm een TV tuner bezit. Ook op kieskeurig is er geen touw aan vast te knopen... nu heb ik dus simpelweg geen idee welke schermen het wel of niet hebben en kan ik mij enkel op een klein deel focussen.

Een ander probleem is dat er nagenoeg geen reviews te vinden zijn van dit soort combischermen. Blijkbaar niet erg populair.

Gezien de prijs van de schermen die ik wel heb kunnen vinden zal het wel uitkomen op een 19" scherm. Alleen vraag ik mij wel af hoe goed de leesbaarheid zal zijn voor mijn vader. Hij heeft nu nog een 15" LCD scherm dat op een lagere resolutie staat ingesteld (800x600) anders kan hij het simpelweg niet lezen.

Mijn oog was tot nu toe op de volgende schermen gevallen
IIyama C1900WTV
LG M198WA
Viewsonic NX1940W
Acer AT1922

Nu zijn er dus misschien wel meer schermen alleen zou ik dus niet weten wat ;)
Een aantal schermen heb ik wel opzettelijk niet opgenomen, gezien het feit mijn vader dus wel een aantal eisen heeft; Hij wil een beetje mooi ogend scherm en bv de Samsung 940mw valt niet in die catagorie.

Natuurlijk wil hij net als ieder het beste voor zijn geld, scherpste beeld eventueel de mogelijkheid tot het kiezen van een lagere resolutie waarbij het beeld nog steeds redelijk scherp is, beetje reeele kleuren, de TV tuner die degelijk is en niet al teveel stoort, een makkelijke afstandsbediening (al lijken ze dat allemaal wel te hebben vooral de IIyama).

Ik zoek altijd alles op voor iedereen, maar mbt dit soort producten is te weinig te vinden voor mezelf om een juiste en objectieve keuze te kunnen maken. Ik hoop dan dat jullie enigszins ervaring hebben met bovengenoemde producten of eventueel andere alternatieven hebben.

Ik heb met google, got en van alles al gezocht voordat dit topic dus gesloten wordt ;) en ja ik ken de FAQ.

ps: het is natuurlijk "HET ideale TFT scherm met ingebouwde TV tuner" en niet "DE" :/

Ondanks dat Acer op kieskeurig wel goed beoordeeld is, zou die gevoelsmatig voor mij als eerste afvallen. Dit vanwege het feit dat Acer producten altijd wel veel mankementen lijken te hebben.

De LG wordt volgens een paar gebruikers ook goed beoordeeld: http://www.kieskeurig.nl/...96BA6C1257331004FB56E.htm

En van Viewsonic en IIyama weet ik enkel dat zij goede schermen maken, maar hoe het zit in dit segment?

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 01-02-2008 23:56 ]

Verwijderd

Ik heb zelf nog een LG rz-17lz40 dit model is niet meer verkrijgbaar maar zijn grotere broertjes wel.
Kijk maar eens naar de resencies van dat ding ,zijn ronduit lovend.
Als je goed zoekt naar de specs zul je lezen dat daar een ander soort scherm dan gebruikelijk in zit.
Deze tv,s/schermen zijn zeker aanraders.

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:53
pricewatch: Samsung Syncmaster 2032MW
http://www.samsung.com/nl...ultifunctional/2032mw.asp

Dat lijkt mij ook wel een goede keuze. Ik heb zelf de 940MW (die lelijke :P), maar mijn budget was niet zo groot. Die nieuwe samsung heeft een resolutie van 1680x1050, bij een 20 inch krijg je wel een redelijke scherp beeld. Verder kan je nog 2 productreviews doornemen, zij vinden het ook wel een goed scherm.

Een lagere resolutie op een TFT is sowieso niet aan te raden. Het geeft imo altijd slecht beeld.

Van de kleuren moet je niet teveel verwachten, het is een TN scherm en daar zijn bijv. PVA of IPS schermen beter in met t weergeven van een goede kleurweergave. Het contrast lijkt mij wel voldoende (1000:1).

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen, ik weet niet of de andere schermen die je genoemd hebt wel of niet goed zijn.

Wazaa?

• Mad Max
  • Laatst online: 12:33

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Mijn ouders hebben toevallig ook die Samsung van ^^ gekocht. Een heerlijk scherm. Je kan diverse bronnen aansluiten, scart, pc (vga, dvi) en inderdaad een tv-tuner. Het scherm is bedoeld voor op reis in de caravan. Gewoon tv kijken, satelliet kijken, filmpjes van pc, dvd... Het kan allemaal. Erg praktisch als je een multifunctioneel scherm zoekt. De andere merken die je hebt opgezocht ken ik niet. Maar ik zou zeker kijken of je makkelijk tussen de diverse bronnen kan schakelen met je afstandbediening. Dat gaat bij de samsung verrassend handig.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
morits>
Ik had al naar de 19" oud 4:5 formaat gekeken, maar achteraf denk ik toch dat breedbeeld een betere keuze is. Hij gebruikt veel excel en TV is tegenwoordig ook steeds meer breedbeeld. Voor de rest staat er wel 1 LG in mijn lijstje en daar zijn de mensen tevreden over.

Cloudy>
Die Samsung is inderdaad een mooie keuze en ik zie ook dat de mensen op kieskeurig er ook erg tevreden over zijn.

Ik snap dat een kleinere pixelgrootte een scherper beeld oplevert, maar zoals ik in de startpost ook schreef staat mijn vaders 15" TFT scherm nu ook niet native ingesteld maar op 800x600 vanwege de leesbaarheid.
Uit ervaring kan ik zelf al zeggen dat 20" op 1680x1050 zelfs voor mij iets te klein is ;) maar goed in Windows valt nog veel in te stellen, al heb ik dat nooit gebruikt.

Ik snap dat de schermen in dit budget allemaal TN panelen zijn, liever zou ik S-IPS hebben, maar dan gaan we gelijk een prijsklasse hoger die mijn vader er niet voor over heeft.

Mad Max>
Daar had ik inderdaad naar gekeken ;) de AB's moeten natuurlijk wel een beetje duidelijk ingedeeld zijn. Eigenlijk hoe minder knoppen en functies hoe beter voor oudere mensen.
Zo ver ik kon zien, kon je bij alle TV's vrij simpel tussen de diverse input bronnen schakelen.

Het valt mij nu ook op dat er ook nog een 19" Samsung is de 932MW http://www.samsung.com/nl...multifunctional/932mw.asp

Ik weet alleen niet exact hoe het met het budget zit. Het eerste uitgekozen scherm was 228 Euro. En ik weet dat het allemaal niet teveel mag kosten. 300 Euro had ik zelf als bovengrens neergezet en de verschillen in prijs tussen de 19 en 20" zijn marginaal.

Net nog even gevraagd maar de max is 275 Euro. Wat wel erg belangrijk is dat als het een 19" breedbeeld zou worden dat de mogelijkheid bestaat op de resolutie 1 stapje omlaag te zetten met behoud van breedbeeld formaat. Dus eigenlijk het 720P formaat.

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 02-02-2008 11:34 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Zonet bij de Mediamarkt de LG en de Samsung kunnen bekijken. Beiden stonden gewoon op de kabel aangesloten.

Na wat afstellingen vond ik qua beeld de Samsung toch wel overtuigend en geen backlight bleeding. Bij de LG was dit vrij erg aan de onderkant.

Alleen de bediening op het scherm zelf is van de Samsung een ramp. En het geluid was vrij zacht op zijn max volume in vergelijking met de LG. Maar goed in een stille ruimte valt dat misschien nog wel mee.

Ook was de kijkhoek van de Samsung voor een TN paneel gewoon goed en de zwarting was een stuk beter dan verwacht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat je een "Welke ... moet ik kopen?"-topic opent was al niet zo netjes, al geef ik toe dat er weinig over te vinden is in dit geval. Maar om dan ook nog eens onnodig binnen een paar uur te schoppen...

Je loopt al lang genoeg rond op GoT om te weten dat dat niet de bedoeling is. En daarmee gaat dit topic wel over het randje :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.