2.5" HDD master/slave

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09
Hallo,

Hebben 2.5" Sata hardeschijven een master/slave mogelijkheid ?

Ik heb :
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/MK4034GSX-R.jpg
Die hardeschijf, en als je goed kijkt zitten daar 4 contactpunten waar je een jumper op zou kunnen zetten.

Het probleem is namelijk dat ik een Minipc heb (Aopen MP945-VXR) en de hardeschijf niet word herkent. De hardeschijf word wel herkent als ik um in me gewone pc hang, dus daar is niks mis mee. De DVD-rom drive word ook gewoon herkend, dus dan zou het ook niet aan de controller kunnen liggen want die maakt gewoon contact.

De DVD en Hardeschijf zitten op het zelfde kanaal, of worden in ieder geval via 1 contact verbonden met elkaar.

De bios is net als een laptop, dus niet vele settings. De hardeschijf word in de bios ook niet herkent.
Waar ligt het probleem ?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Die contactpunten zijn niet voor master/slave, dat bestaat niet bij SATA. Die jumpersockets zijn voor als de schijf geen of geen goede SATA2 connectie met het moederbord kan maken, dat je de schijf dan op SATA1 forceert, wat wel werkt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BLACKfm
En hoe forceer ik dat ?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Wel zelf even wat moeite doen hè ;)
Dit vindt je op het label van je harde schijf of in de handleiding die te downloaden is via de website van de fabrikant.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

als dat inderdaad het probleem is, dan zou ik persoonlijk beginnen bij het type nummer invullen op Google. We weten hier veel, maar niet alles :p

• BLACKfm
Sebazzz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:39:
Wel zelf even wat moeite doen hè ;)
Dit vindt je op het label van je harde schijf of in de handleiding die te downloaden is via de website van de fabrikant.
Op het label van de hardeschijf staat in ieder geval niks vermeld over die pinnen.

Het typenummer is Toshiba MK4034GSX , waarbij ik enkel maar verkoop sites tegenkom. Op de site van toshiba kom ik zo ver als dit waarbij ik hier een schema heb van die pinnen, maar er vervolgens niet bij word gemeld wat ze doen...
Pagina: 1