• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Hallo

Ik heb een raar probleem, met mijn hd 2900 xt wilde ik eventjes crysis spelen op high.
ging op 20 fps dus ik denk ik overklock mijn kaart eventjes (heb ik al eens vaker gedaan). dat deed ik dus alles liep goed niet te warm ofzo. toen zette ik de core en het memory weer op default settings met rivatuner en ik wou ff crysis doen zonder overklock. maar toen begon die artifacts te geven.
ik een ander spel testen ook artifacts. Dus ik ga met dxdiag die direct 3d test doen gaat die vierkant heel hard spinnen zodat het geen vierkant meer is...

Ik bang dat me kaart dood is. Om dit te checken reboot ik en starte vista op (multiboot) eenmaal in vista ging ik crysis opstarten en hij draaide gewoon zonder artifacts. Ik weer terug naar xp en ja hoor artifacts dus ik heb de nieuwste drivers van ati er nog een keer over heen gegooid ik heb de nieuwste directx ernog een keer over heen gedaan.
Maar het probleem blijft. Toen heb ik nog een keer de direct 3d test gedaan af laten lopen toen nee antwoorden of ik die kubus had gezien. Kreeg ik de error message HRESULT = 0x00000000.
Die heb ik nog gegoogled maar daar werd ik niet veel wijzer van want drivers en directx heb ik al geherinstalleerd.
Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geinformeerd zodat me probleem opgelost kan worden.

Nou wat ik dus gedaan heb.
  1. Crysis spelen
  2. Kaart overklocken
  3. crysis spelen
  4. kaart normale snelheid laten draaien
  5. crysis probeerde te spelen artifact.
  6. Dus Daarna in vista geprobeerd te spelen wat wel werkte
  7. Drivers geherinstalleerd en directx geherinstalleerd maar mocht niet helpen.
Nou ok ik post me system specs wel maar zijn denk ik niet echt nodig.
  • Amd athlon x2 5600 + 2.8 ghz
  • 2 gig ddr2 pc6400 transcend jetram
  • hd 2900 xt van asus
  • msi k9n neo v1
  • enermax 500 Watt voeding
Ik heb nog geen oude drivers geinstalleerd maar denk dat dat het probleem niet kan zijn omdat de nieuwste er voor de artifacts er ook al op zat.
Ben nu ff bezig met directx, en weet jij toevallig een goed programma om je registry mee te repairen dan, om eerlijk te zijn geloof ik niet zo in die programmas maar ok het kan altijd helpen.

EDIT:Yep ik heb ook RT eraf gegooid daarna weer alles geherinstalleerd werkt niet echt.
Maar ik zet er dan zondag wel een nieuwe registry erop. Bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Irwon op 01-02-2008 21:47 ]

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 15:25
  • Misschien XP-registry beetje fucked-up? => XP register repairen!
  • Heb je al gekeken of je bij RivaTuner niet wat vergeten bent? Je kan bv. eens alles van RivaTuner uitschakelen. Misschien doet RT nog iets in XP waar je niet van afweet, en gaat het wel goed in Vista omdat je RT daar niet hebt geinstalleerd...Is maar een gokje natuurlijk.
  • Heb je ook oudere Ati-drivers geprobeerd?
Verder zou het helpen moest je alle systemspecs even opsommen (kan altijd dingen uitklaren), alsook je post iets meer structureren. Alinea's helpen al bij zo'n "lange" tekst, en ook dingen in lijstjes rangschikken (bv. de dingen die je al geprobeerd/gedaan hebt).

Je zou verbaasd zijn hoeveel behulpzamer mensen worden als je mooi en duidelijk uitlegt wat je probleem is ;)

Edit: MUCH better :)

Register cleanen kun je even doen met Ccleaner. Maar dat cleared natuurlijk alleen duidelijke fouten... Wat ik bedoel met repairen is dat er bv. belangrijke dingen uit gedelete zijn, en daar kun je maar 2 dingen voor doen:
  • Windows repairen via Windows Setup (of nieuwe XP-install als je tijd over hebt :O )
  • Windows Registry Repair uitvoeren (kun je vinden op de MS-site, weet niet exact waar. Het is gewoon een registersetup met 6 diskettes die een volledig nieuw register voorziet)
Toch blijf ik RT verdenken van iets fouts te doen. Heb je al eens geprobeerd RT eraf te gooien en dan de drivers opnieuw te installen?

Edit2: Wel opletten en mooi belangrijke data back-uppen! Het kan zijn dat bepaalde programma's niet meer werken na die registry repair! Bij mij was dat bv. Photoshop...Maar goed die kun je dan effe herinstallen en die doen het dan ook weer ;)

Aangezien het in Vista perfect werkt zou ik echt denken in de richting van XP die beetje de mist in gaat, maar zeker ben je natuurlijk nooit...

[ Voor 41% gewijzigd door darkjeric op 01-02-2008 21:50 ]