935 mb wordt van de 4gb gezien(SD kaart)

Pagina: 1
Acties:

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:40
Hallo,

Ik heb hier een SD card van 4gb echter mijn pc en pocket pc ziet maar 935 mb om precies te zijn.
Toen ik hem via de cardreader aansloot moest ik hem formateren en vanaf toen werd die 935 mb.Ik heb op een oude topic een programmatje gevonden en die heeft mijn sd kaart tot 2 gb gebracht.Weet iemand wat ik nog meer kan proberen?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In wat voor bestandssysteem is het ding geformateerd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeker weten dat de kaart ook echt 4GB is ? Er zijn goedkope imitaties in omloop die maar 1 of 2GB zijn ipv de 4GB dat ie zou moeten zijn.

Heb je de kaart gekocht bij een bekende winkel of is ie van Ebay of Marktplaats ?

Verwijderd

Als de kaart als FAT16 geformatteerd is, moet je eens FAT32 proberen. Die ondersteunt > 2Gb.

• weebeast
Had hem geformateerd in Fat32 en ik heb hem van ebay gekocht.Toen ik hem voor het eerst gebruikte was die wel 4 gb maar na de formateren niet meer.Heb er wel 2 jaar garantie op :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
weebeast schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:04:
Had hem geformateerd in Fat32 en ik heb hem van ebay gekocht.Toen ik hem voor het eerst gebruikte was die wel 4 gb maar na de formateren niet meer.Heb er wel 2 jaar garantie op :)
Heb je er ooit wel eens 4GB op gehad ? Het is goed mogelijk dat ie gezien werd als 4GB maar er nooit zoveel data op kon.

• weebeast
nee dat heb ik niet gedaan want dat wou ik vandaag eigenlijk doen :)Het is wel een TakeMS kaart

[ Voor 16% gewijzigd door weebeast op 01-02-2008 20:13 ]

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
is 2gb niet max voor standaard sd

en 4gb sdhc?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

weebeast schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:04:
Lijkt er eerlijk gezegd op dat je gewoon met een imitatie dingetje te maken hebt.

Zie onder andere dit en dit.

Goedkoop bellen via VoIP

• weebeast
http://myworld.ebay.nl/elektrowa/

hier heb ik hem gekocht

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, niet echt betrouwbaar. Dat soort zaken gewoon in de winkel kopen..laat het een les zijn.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Exorcist schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:27:
Ja, niet echt betrouwbaar. Dat soort zaken gewoon in de winkel kopen..laat het een les zijn.
Alhoewel je dan alsnog een namaak SSD kan krijgen, maar dan kan je in ieder geval wel terug zonder al te veel moeite te doen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• weebeast
Het is geen fake SD want ik heb hem gefixt.Het lag aan mijn card reader die kon geen 4gb aan.Om die 935 mb weer 4 gb te maken heb ik een progje gekregen van TakeMS.Die heb ik uitgevoerd en daarna de SD kaart op me pda geformateerd.Nu is die 4gb en ik heb ook de card reader van me laptop geupdated die werkt nu perfect met de SD kaart.
Pagina: 1