Media Portal, tv problemen

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 15:03
Ik ben sinds vanmiddag overgestapt van MCE naar media portal. En pfff wat een opties zeg, heel erg mooi en indrukwekkend allemaal.

Ben maar begonnen aan de hand van dit topic:

Operations in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

Om de meest simpele dingen aan de praat te krijgen:

- TV kijken / opnemen
- EPG
- ISO kijken

Goed om bij het eerste punt te beginnen, ik krijg geen beeld vanuit My tv. Hardware is goed geinstalleerd is een hauppage MCE500 kaart. Zenders zijn allemaal gevonden via TV server, en de preview daar werkt dan ook.

Nu heb ik PowerDVD 7 geinstalleerd, en heb ik de video en audio codec van media portal dvd mogelijk in de war geschopt. Iemand weet op welke die moeten staan voor powerdvd? [OPGELOST Thx SithWarrior] -- ligt idd aan de encoder die je kiest --

2. EPG werkt helemaal niet, heb ik bij TV Server wel ingesteld maar staat bij alle zenders "Geen informatie beschikbaar"

3. ISO files speelt die niet af, deamon tools is geinstalleerd. Hij ziet de films nu wel in media portal maar als ik er op klikt gebeurd er niks. Een film die uit een VIDEO_TS map bestaat speelt die wel.

En heb nog wel wat problemen maar dat zijn de meest belangrijke van dit moment :)

Overige info:

Via deze guide heb ik media portal geinstalleerd:

Mijn installatie volgorde.
1 Update Windows XP/Vista.

2 Update alle drivers (videokaart, geluidskaart, DirectX, etc.)

3 Download en installeer Deamon Tools. (voor het afspelen van DVD bestanden)

4 Codec's: hier geef ik 2 opties:
- Voor meer controle over codec's en een duidelijke codec setting:
Download en installeer FFDShow Tryouts (goede verzameling codecs, ik gebruik de Beta versie maar de stable versie kan natuurlijk ook)

EDIT: Voor een zeer goede en uitgebreide codec uitleg met FFDShow download deze gids (met dank aan Goose van het MP forum)
Een zeer uitgebreide uitleg hier.

5 Download en installeer Stable Release V0.2.3.0 . Start de configuratie nog niet.

6 Download en installeer Precompiled Snapshots for V0.2.3.0 . Start de configuratie nog niet.

7 Download MP-TVSeries (MPI) en plaats dit bestand op een plek waar je het kan vinden.

EDIT -

Moet wel zeggen kwaliteit van het beeld is met dezelfde hardware toch wel een stuk minder bij media portal. en DVR-MS files dus oude mce opnames speelt die ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Operations op 01-02-2008 19:20 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5