Toon posts:

windows meld zich aan en dan weer af

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen

ik heb een probleem met aanmelden.
ik had tot gisteren nooit een inlog scherm, maar gister had ik een virus binnen gekregen en toen heb ik de hele pc gescant.
later die dag wou ik weer achter de computer maar hij gaf een inlog scherm en toen ik enter drukte melde hij aan en meteen weer af.
ik weet dat er al heel veel mensen zijn met het zelfde probleem en ik heb ook al honderden topics gelezen maar ik snap er niks van.
ik weet niks van computers af en ik zou het heel fijn vinden als iemand precies kan uitleggen wat ik moet doen.
want er staat erg vaak dat ik dingen in system32 moet veranderen maar ik kan daar niet komen en ik weet ook niet hoe want ik kan niet aanmelden of hoe ik in register of zo iets kom.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Als er geen belangrijke dingen opstaan Windows opnieuw installeren.
Wat je ook kunt proberen om je spullen eraf te krijgen is Windows CD erin en voor repareren te kiezen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een legale versie van windows maar de cd licht bij iemand anders die de computer voor ons in elkaar heeft gezet en ik zie hem dinsdag pas en heb die computer nodig anders had ik het al lang gedaan

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Allright allereest zou ik je even willen wijzen op het feit dat we tweakers bepaalde eisen stellen aan een starttopic... zaken als OS en hardware willen we graag weten.... als je dat kan toevoegen dan worden wij heel erg: :) :9 :+ :*) kortom vrolijk

Als antwoord op je vraag; je zou een in de opstart zaken van windows moeten kijken... via veilige modus... zaken als msconfig, je register, startup folder enz enz... daar kan een log off script in staan...
(hadden dit geintje laatst geflikt bij een collega hebben we hem een hele dag zoet mee gehouden _/-\o_ )

succes... ennuh even een beetje googlen kan je ws verder helpen...

Verwijderd

Probeer eens in veilig modus in te loggen als administrator en daar een nieuw account aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had op prongelijk op F9 gedrukt en toen stond er iets dat ik ie de cd niet kon vinden of zo maar nu stopt ie met opstarten bij het 2e schermpje met allemaal cijfers en er staat ook iets met usb host cntrlr ik snap het nu helemaal niet meer ik denk dat ik de hele computer heb gemolt

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:13:
... ik denk dat ik de hele computer heb gemolt
Gemolt is niet erg maar als je hem had gemold, zat je echt in de problemen.

Verwijderd

Hetgeen weer bewijst dat de gevaarlijkste virussen gewoon aan het toetsenbord zitten... O-)
Welke versie windows heb je? Wat zijn de exacte meldingen? Wat heb je al geprobeerd?

"gewoon op f9 gedrukt" en "stond er iets dat ik ie de cd niet kon vinden of zo" zijn niet echt zinvolle aanwijzingen om een oorzaak van je problemen te bepalen. Laat staan een oplossing aan te dragen.

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Modbreak:Laat dat gewoon in het vervolg, ja?

[ Voor 84% gewijzigd door alt-92 op 01-02-2008 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het een beetje vaag is of heel erg vaag maar ik heb windows xp en als je de computer opstart dan komt er te staan welke procesor ik heb en er staat dat als ik op del druk dat ie dan naar de setup gaat en als ik op F9 druk dat ie naar Xpress recovery gaat. en dan komt er een scherm met een hele boel cijfertjes en met heel veel over usb(ik snap niks van dit schermpje) en daarna doet ie niks meer. eerst kwam er bij dat scherm ook nog te staan boot cdrom en dan iets met dat ie de cd niet kan vinden of zo maar ik weet dat niet meer omdat het er niet meer staat want nu stopt ie daarvoor al.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de stekker er uitgetrokken en er weer ingedaan en toen weer opnieuw opgestart en nu staat er weer boot from cd en dan nog een keer boot from cd en dan disk boot failure inster system disk and press enter en ik krijg dat niet weg want ik heb die cd niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, het probleem wat je nu hebt is dat je je PC in de automatische herstelmodus hebt gebracht waar je de installatieCD voor moet gebruiken blijkbaar.

Dat scherm waar je het over de processor en de [del] en [f9] toets hebt is dus je BIOS.
Hierin zul je met de [del] toets even moeten controleren of de boel nog wel goed staat (staat je opstartschijf nog wel goed bijvoorbeeld).

Helaas kunnen wij met de informatie die je tot nu toe gegeven hebt niet zomaar zeggen wat daar allemaal goed moet staan - daarvoor zal je vrees ik toch even moeten bellen met degene die je de PC verkocht heeft.

Ik stel dan ook voor dat je die morgenochtend gelijk belt en dat je hem vraagt even stap voor stap jou te begeleiden om in ieder geval je weer tot het normale login scherm terug te brengen.

Hoe vervelend het ook mag zijn, denk ik dat je daar beter mee af bent dan allerlei dingen te moeten doen waar je absoluut geen kaas van gegeten hebt en die de boel nog erger kunnen maken.

Daarom sluit ik je topic ook (uit voorzorg, niet om vervelend te doen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.