• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02-2025
hoi iedereen,

misschien een raar vraagje...
maar zo'n LCD (of plasma) is dat een beetje "katveilig"?
Want onze kater (7kg) durft wel eens op onze TV te springen, we zijn dus een beetje bang dat ie een LCD omver kan gooien.
Of zie ik dat verkeerd?
Tussen haakjes we denken eraan om een Panasonic te kopen; liefst de TX-32LX700 (alhoewel die boven ons budget zit), als tweede keus: dezelfde maar met een 0 minder.
Eigenlijk is het vooral de PIP die me interesseert (maar die kost dus een goeie 300 euro meer). Onze Philips is onze 3e TV met PIP; we zijn het degelijk gewend om te gebruiken.
Of weet er iemand anders een goed toestel (met PIP) rond de prijsklasse van 850?

bedankt,

Michel

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 19:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het kan gebeuren dat hij er op springt en er dan weer direct vanaf dondert omdat hij te smal is waarbij er een risicio is dat de televisie omvalt. De kat heeft dan meestal wel z'n lesje geleerd, maar dan is het mischien al te laat voor je televisie.

Als je het scherm aan de muur bevestigd kan hij niet omvallen, en anders moet je in de winkel gaan kijken wat voor standaard ze hebben en of die een beetje stevig is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:09
Voor de Panasonic plasma's zijn mooie televisimeubels waar je de plasma op vast zet, dat krijgt een kat niet omver.
Ik weet niet of Panasonic ze ook voor de LCD's heeft, maar de plasma's zijn toch mooier. ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:31

rick77

... get to the point!

Denk dat je je serieus meer druk moet maken om krassen op je LCD.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 06:58
Hoi,

Ik heb 2 lcd tv's (3 jaar oud) en drie katten (nu 10 jaar), waarvan 1 dikke theemuts van 12 kg (ja ik weet het :N )

In het begin heel angstig geweest maar totaal geen problemen behalve vaak vlekken (!)

Die katten drukken dus graag hun neus tegen het scherm (!)

Verder is er 1 van een kilo of 7 die er ook graag overheen loopt en geloof me, als het gebeurt, niets doen, gewoon laat dat beest zijn gang maar gaan, als je hem laat schrikken zijn de gevolgen erger (dan zet hij zich af en zo)

Ik heb 1 keer gezien dat die dikke ervan af flikkerde en zich probeerde te houden in het scherm (als in nagels uit) maar dat had gelukkig totaal geen effect. Dus ik durf te stellen: geen enkel probleem, gewoon doen.

Kijk het kan altijd misgaan, ik bedoel ik had een keer een jong ventje hier die vond dat de dome van mijn KEF iQ7 wel op een drukknop leek.... honderde euro's schade :X :X ... kijk dat gebeurt en dat is het leven, maar het valt alles mee

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik begrijp dat je de televisie op een voet wilt plaatsen en dus niet aan de muur wilt hangen ? Die van ons (Panasonic 42PV60) hangt aan de muur en de kat loopt er regelmatig overheen en dat ding trekt zich er niks van aan. Je mag toch aannemen dat je televisie op zo'n bijpassende voet stevig genoeg staat om niet zomaar om te vallen !

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02-2025
mmmmm, merci,

aan de muur bevestigen, misschien, 'k weet het nog niet

die TV-meubels passen eigenlijk niet in ons interieur

mijn vrouw haar gezicht was goud waard toen ze las dat King Richard's kat over de -aan-de-muur-bevestigde Pana liep.
merci

Michel

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Heb nu een 40" sinds een week en wordt knettergek van die 2 katers van me :P Ze hebben de muiscursor ontdekt en proberen die op allerlei manieren te pakken te krijgen. :o Gelukkig nog geen krassen ofzo. Om dat ding om te gooien moeten ze van goede huize komen... denk niet dat dat zo'n vaart loopt. ;)

Heel grappig is dat ze soms ook aan de achterkant van de tv gaan kijken als ik de muiscursor uit beeld haal... :D

[ Voor 16% gewijzigd door jagermeister op 02-02-2008 13:23 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 17:45
Mijn vriendin heeft een Sony LCD tv en daar zit zo'n band bij om de tv vast te maken aan een meubel. Het gat daarvoor zit in de voet van de TV, maar wij hebben die band bevestigd aan één van de ophangpunten van de ophangbeugel. Hij staat dus gewoon op een kastje en dat gaat best goed. Katten kruipen er soms wel achter, want de tv past nu niet dichter naar de muur.
Misschien gebruik ik dat schroefgat in de voet nog om hem nog wat steviger vast te maken aan de kast.

Ik neem eigenlijk aan dat andere merken ook dit soort beveiligingen hebben. Anders moet je daar bij aanschaf ff op letten.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1