[8800GT] DVI output forceren

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een vervelend probleempje.
Ik heb hier een FullHD TV en een HD beamer.

Nu wil ik deze aansturen vanaf dezelfde DVI uitgang van mijn PC.
Als ik hier een DVI-HDMI kabel aanhang en deze aansluit op een van de 2, dan werkt dit allemaal goed.
Nu heb ik vandaag een HDMI splittertje gehaalt (actieve splitter), maar deze geeft geen EDID informatie door (oftewel, Vista weet niet dat er een scherm aan word gesloten), waardoor ik het scherm niet kan activeren en dus ook niets zie.

Is er een mogelijkheid dat ik een output kan forceren of Vista kan laten denken dat er wel een scherm aanhangt?

(Specs die er toe doen zijn: Windows Vista x64 Ultimate, NVidia 8800GT, Forceware 169.21)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Dus je hebt helemaal geen beeld als je de pc opstart? Of heb je nog een ander scherm aangesloten?
Wat ik zou doen is een passief splittertje gebruiken, op de ene uitgang de Tv, en op de andere eerst je actieve splittertje (voor signaalversterking én om te zorgen dat Vista niet in de knoei raakt van de EDID informatie van beide schermen) en dan je beamer (of omgekeerd, het hang er maar net van af welk van de twee apparaten de signaalversterking het best kan gebruiken). Dan ziet Vista gewoon één apparaat, en gebruikt hetr andere apparaat gewoon hetzelfde signaal. ;)

• OverSoft
Tsja, je zou toch denken dat ze bij zo'n splitter daar over nagedacht hadden, maar dat valt toch tegen. Dan heb ik na zo'n passief splittertje weer een probleem.
Mijn TV doet 1080p op 60hz maximaal, mijn beamer doet (volgens de EDID, hij is 720p native) 1080i op 50hz maximaal.
Nu moet de TV versterkt worden (die heeft een kabel van 10 meter) en de beamer niet, maar de pc krijgt dan dus de "lage" EDID info door.
Het blijft dus nog steeds: hoe kan ik 1080p forceren, of (omdat ik toch wil kijken of het lukt met deze splitter (van 50 euro!!)) hoe ik de DVI output aan kan forceren.

Overigens: Nee, geen output op beide gesplitte displays bij booten, en ja, er hangt op uitgang 1 wel een ander scherm aan (anders had ik de TV wel op 1 gezet en de beamer op 2).

• OverSoft
Vandaag maar ff een DVI -> HDMI splittertje gehaalt (passief), vanavond kijken of het werkt.
Anders wordt het simpelweg ompluggen.

/edit:
Dat werkt ook niet. Vista zag wel dat er een monitor aan hing, maar gaf simpelweg zwart beeld. (Je kon de monitor wel aanzetten)
Dat wordt voorlopig maar ompluggen. (Ik heb ook een switch geprobeerd, maar deze werkt de verkeerde kant op (meerdere inputs -> 1 output), andersom werkt niet)

[ Voor 53% gewijzigd door OverSoft op 06-02-2008 01:21 ]