Speedtouch 716: lukt niet om apparaat aan te spreken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste experts,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik het forum doorzocht heb, maar nog geen antwoord heb kunnen vinden

Ik probeer mijn Thomson Speedtouch 716 van mijn laptop aan te spreken, maar het lukt me totaal niet. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk alle details aan te geven. Zodra ik mijn router aan kan spreken ga ik proberen deze achter mijn wired kabelmodem te hangen om zo draadloos internet te kunnen hebben.

- Ik heb een Compaq Presario R3120US laptop met wifi. Windows XP.
- Thomson Speedtouch 716 v5. Dit apparaat heb ik voorheen met een andere laptop in een ander huis met ADSL van KPN gebruikt. Nooit geen problemen
- Ik heb de Speedtouch nog nooit geupdate met nieuwe firmware ofzo en de installatie CD ben ik kwijt ivm verhuizing. Ik neem aan dat ik de firmware niet eens KAN updaten aangezien ik de speedtouch niet kan aanspreken
- Mijn netwerk intstellingen voor mijn beide connecties (wife adapter en ethernet adapter) staan allebei op automatisch, dus er wordt geen statisch IP, DNS of wat dan ook toegekend
- Ik weet niet helemaal zeker wat DHCP precies doet of hoe je dat in kan stellen
- Ik heb de Speedtouch gereset door hem aan te zetten en dan 10 sec. de reset knop in te drukken.
- Ik heb van de thomson website de installatie en configuratie software gedownload maar het programma kan de speedtouch niet vinden via de wifi of bekabeld via ethernet kabel
- Ik heb ipconfig /all geprobeerd maar ik zie geen ip-adres van de router.
- als ik de kabel (die gele kabel die wordt meegeleverd) in de ethernetingang van de laptop doe en bijv. in ethernet ingang nr.1 van de speedtouch gebeurt er niks. Het netwerk icoontje rechtsonderin blijft een rood kruisje hebben als ik de speedtouch via kabel aan de laptop hang dus hij herkent de speedtouch niet.
- ik weet niet precies wanneer men een cross-kabel en wanneer een gewone.
- Ik heb mn firewall en AVG virusscanner uitgezet.
- Als ik naar 192.168.1.254 of speedtouch.lan ga in internet explorer gebeurt er niks.

Ik snap er niks van! Weet iemand hoe ik in mijn Speedtouch kan komen???

m.vr.gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
Miss stom maar ik neem aan dat je de router in het stopcontact hebt gestoken?
De gele kabel die is bijgeleverd.
1 werkt die wel degelijk (probeer eens een andere kabel)
2 je hoort de router te verbinden met een pc met een straigt kabel.
Je herkend een straight kabel door de contactjes naar je toe te draaien en te kijken of de kleuren van de verschillende draadjes op de verschillende posities hetzelfde zijn zie ook

Hier is de handleiding van je apparaat. Lees op pagina 39 even de betekenis van de verschillende lampjes door. Hiermee kan je afleiden wat juist je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gele kabel werkt. ik heb ook een andere kabel geprobeerd en die werkt ook. het zijn beiden straight kabels

Alleen het power lampje brandt groen en de 4 lampjes van de 4 ethernet ingangen branden. verder niets

De stekker zit er in.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je uberhaubt wel een Ip van het modem en sluit je laptop met een straight kabel aan op het modem , poort 1 t/m 4 maakt niet uit
dan zou je een IP moeten krijgen.

Je gateway nummer is het nummer van het modem en dan kan je er in

s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rood kruisje ?
van je bedrade of je draadloze netwerk

post evene je "ipconfig /all"

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Al je ethernet lampjes branden? Steken er in alle poorten kabels dan? (dat had ik niet begrepen uit je oorspronkelijke post)
Normaal horen die uit te zijn voord de poorten waar geen pc's insteken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

- Het rode kruisje is van mijn bedrade netwerk. Dus bij Local Area Connection staat Network Cable Unplugged terwijl er een goed werkende kabel inzit.

Alle Ethernet lampjes op de speedtouch branden groen, ook als er geen kabels inzitten. Volgens mij was dit toen hij nog goed werkte ook al zo, maar ben daar niet 100% zeker van.

Iemand enig idee?

Dit is de Ipconfig /all:

C:\Documents and Settings\Karen>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Mulle
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Eth
ernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : 00-02-3F-21-83-F0

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : Broadcom 802.11b/g WLAN
Physical Address. . . . . . . . . : 00-90-4B-52-D4-69

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Physical Address. . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%6
Default Gateway . . . . . . . . . :
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Probeer eens dit:
Hang de Speedtouch direct aan de netwerkkaart (bedraad).
Geef de pc een vast ip (192.168.1.100 of 10.0.0.50).
Nu moet je toegang krijgen tot de Speedtouch. (192.168.1.254 of 10.0.0.138)
Je kan dan ook de config wizard draaien van de Speedtouch site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de PC een vast IP te geven, maar het lijkt niet te werken. Wat me wel opviel was dat ik als ik een vast IP-adres had ingevuld ik ook een DNS server moest invullen. Ik kon die optie niet op automatisch laten staan.

Weet iemand wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

invullen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Vul maar wat in. Desnoods de DNS servers van je provider. Ze hebben dan toch geen functie.

De config wizard zou wel moeten werken daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Zolang je Local Area Connection blijft aan geven dat er geen kabel is aangesloten moet je of een crosslink-kabel proberen, of je LAN kaart in je laptop is stuk, of je speedtouch is stuk.
Ook al krijg je geen IP of wat dan ook, dat kruisje moet verdwijnen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De ledjes achterop die speedtouch geven aan of er een link is of niet. Branden alle ledjes ongeacht kabels die erin zitten, is je speedtouch helaas RIP denk ik zo, als een reset ook niet meer werkt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu iets verder,

Ik heb als laatste optie geprobeerd een nieuwe firmware versie op de speedtouch te zetten door hem aan te zetten, reset ingedrukt te houden en dan snel de wizard te draaien. Nu ziet mijn PC de speedtouch weer dus dat is goed nieuws. Alleen aan het einde van de wizard kreeg ik een foutmelding dat de verbinding onderbroken was. Nu lijkt het of ie in een bepaalde modus blijft hangen. Afwisselend branden het: (powerlampje, de ethernet 1 en het WLAN lampje) en (het powerlampje en de vier ethernet lampjes). Ik krijg hem helaas niet uit deze modus.

Ik heb: SpeedTouch 716v5 in de war gebruikt om te proberen de Speedtouch in de normale modus te krijgen maar dat is niet gelukt.

Weet iemand hoe ik de speedtouch weer in de normale modus kan krijgen? Opnieuw resetten lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Ik denk dat het tijd is om ermee naar de winkel terug te gaan...
Pagina: 1