• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:31
Voor een project heb ik een heleboel straten die in Max moeten komen. Ze komen uit microstation en zijn ge-export als DWG op 2 manieren. Bij de ene heb ik ze als Hatches (solid vulling, zonder lijnomtrek) en de ander zijn alle losse lijntjes. Met lijntjes kan ik niets, of ik moet alles gaan overtrekken, wat teveel werk is. Maar misschien weet iemand een manier om een hatch om te zetten naar een 3D solid of face? Of een andere optie wat mij werk bespaart?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je niet instellen dat je hatches importeerd, naar faces ofzo? (Zelf nog nooit gedaan) Ik heb altijd lijnen en hatches laat ik negeren.. Iig heb je een autocad DWG import venstertje in max als je importeert waar je een hoop kan instellen.

Ik importeer altijd lijntjes die ik overtrek, of als het veel is kijk ik of ze bruikbaar zijn en ga ik ze welden enzo, al zijn autocad imports soms onvoorspelbaar.

Maar pfff, veel autocad tekenaars weten echt niet hoe ze net moeten tekenen zeg ik krijg vaak echt rommel aangeleverd...

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 01-02-2008 17:19 ]

specs

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Is het wel een gesloten lijn?? want dan kun je gewoon een extrude modifier erop los laten, als ik je goed begrijp tenminste, anders moet je idd alles overtrekken of anders exporteren

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:31
LeVortex schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:30:
Is het wel een gesloten lijn?? want dan kun je gewoon een extrude modifier erop los laten, als ik je goed begrijp tenminste, anders moet je idd alles overtrekken of anders exporteren
Ik denk dat ik het maar moet overtrekken. Iemand tips om op een zo simpel mogelijke manier al die straten over te trekken in AutoCad (of Max)? Het moet eigenlijk een 3D face of desnoods 3D Solid worden. Ik weet geen eenvoudige workflow om een lijn te tekenen (in het midden van de straat) wat je simpelweg naar een straatbrede face kan modifien. En dat heb je ook nog eens een boel intersects die je moet samenvoegen bij de kruispunten. Ik ben al met een MLINE aan de slag geweest, maar dat is het ook niet.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
als je in 3ds max de optie start new face uitzet dan hoef je ze in iedergeval niet meer te attachen, als jet een beetje nauwkeurig doet kun je verteics gewoon selecteren en dan weld, extrude en klaar.. alleen ben jij wel even bezig met ovetrekken denk ik

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nja maar voor veel werk is dat wel echt k*t werk..

Het fijnste is dat als ze gewoon lekkere lijnen aanleveren waar je de meeste wel van kan gebruiken, al dan niet moet je wel flink welden.

Heb je anders een stukje (wblockje ofzo) uit het bestand, of plaatje?

specs

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11-2025
Volgens mij heb je al een optie welden bij het importeren van acad naar 3dmax.
Scheelt weer wat werk.

Verwijderd

hatches zijn hoe dan ook een ramp ook al weld je ze ze leveren vaak veel problemen op. zeker in combinaties met blocks etc
Pagina: 1