Toon posts:

Asus P5W DH deluxe + Intel C2D E6300 OC probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag beste tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met overclocken. Ik had m'n systeem al een hele tijd lekker stabiel lopen, en nu ineens begint hij raar te doen. 8)7
Mijn systeem is het volgende
Asus P5W DH deluxe @ 430mhz FSB
MCh 1,85v
FSB Termination 1,40v
ICH 1,20v
Intel Core2Duo E6300 @ 3,02Ghz 1,41250v
Corsair Twin2X PC5400 @ 860mhz CL5-5-5-18 2,35v

Hij heeft altijd stabiel op deze waarden gedraaid, maar sinds kort is het zo dat, wanneer ik mijn PC volledig afsluit 's avonds en mijn voeding uitschakel, en ik schakel hem de volgende dag terug in, hij niet meteen opstart. Je hoort wanneer ik op de powerknop duw alles aanspringen (ventilators, harde schijf etc.), maar hij krijgt geen beeld.

Als ik dan de PC terug uit zet (Powertoets lang ingedrukt houden), en dan start ik hem terug op, lukt het wel, mr dan krijg ik de melding "Overclocking or Overvoltage failed, Press F1 to run setup or Press F2 to load standard values and continue".

Eens als de PC in Windows Vista zit draait hij als een zonnetje, geen enkel stabiliteitsprobleem (na 24u 3DMarks draaien en gamen), enkel wanneer ik de eerste keer wil opstarten loopt het fout. :'(

Weet iemand wat dit is?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Schijnt vaker voor te komen als je de stekker uit het stopcontact haalt. Gebeurt niet als je de stekker in het stopcontact houd als je de computer uitzet. Het probleem zit hem in het moederbord, misschien helpt een bios update. Het gebeurt trouwens wel vaker, zijn wel meer topics over op GoT. Moet je maar even zoeken. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom schakel je de voeding uit ? Als je dat niet doet zou het gewoon goed moeten blijven werken.

Het zou kunnen dat je BIOS batterij niet meer goed is en dat daardoor de BIOS instellingen vergeten worden, dan krijg je vaak de melding van overclocking failed.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 01-02-2008 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schakel m'n voeding uit omdat anders het lampje van m'n muis de hele nacht blijft branden, (kweet het klinkt wat raar, maar hier thuis ergeren ze zich er 's nachts aan);
Maar iig bedankt voor de uitleg al, ik ga vanavond 'n keer proberen van de voeding niet uit te schakelen en kijken wat ie doet!

• PilatuS
  • Niet online
Welke muis heb je ? Probeer eens een andere USB poort. Als je muis nu in de poort zit die bedoelt is voor de ASUS remote zou het daar door kunnen komen dat ie aan blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PS2 muis hehe, toch bedankt voor de tip!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:33:
Het is een PS2 muis hehe, toch bedankt voor de tip!
Als je een verloopje hebt van PS2 naar USB is dat misschien de oplossing. Die dingen hebben de meeste mensen wel liggen of anders heeft de locale PC boer er wel 1tje voor je.

Mijn eigen muis op mijn P5W geeft geen licht als de PC uit staat met de stekker er in. (Heb hier alleen het vage probleem dat mijn PC aan gaat als ik de muis toests in klik of een toets van mijn toetsenbord aan raak. Zelfs met het aanzetten van de printer gaat mijn PC nog aan :? )

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:47:
[...]

Mijn eigen muis op mijn P5W geeft geen licht als de PC uit staat met de stekker er in. (Heb hier alleen het vage probleem dat mijn PC aan gaat als ik de muis toests in klik of een toets van mijn toetsenbord aan raak. Zelfs met het aanzetten van de printer gaat mijn PC nog aan :? )
Heb je wake on USB wel uit staan in je bios. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PilatuS
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Heb je wake on USB wel uit staan in je bios. :)
Ik heb zojuist nog een keer de hele BIOS door gekeken en alles staat uit. Maar laat verder maar zitten anders kaap ik dit topic.
Pagina: 1