Ik heb twee bestanden die ik wil koppelen. In de ene staat heel simpel een php-code om een database uit te lezen met een tabel om vinkjes te zetten. In de tweede wil ik een webpagina genereren met de inhoud van een row (of meerdere in het geval van meerdere vinkjes).
Wat werkt:
bla staat in de tabel geneesmiddel, waarin de rij geneesmiddel zit.
Wat werkt niet:
Hierna komt een stukje echo waarin datzelfde $row['geneesmiddel'] terugkomt, welke goed weergegeven wordt. Waarom komt dit dan niet goed als ik dit zo doe? Ik kom er gewoon echt niet uit. Ik heb echt al een heleboel tutorials gelezen, maar ik kom hier gewoon niet uit. Vorige keer heb ik met deze vraag een mailtje gekregen van een mod dat ik zelf moet zoeken, maar het lukt me gewoon echt niet... Hopelijk dat nu iemand me het voor eens en voor altijd uit kan leggen (op beginnersniveau).
Wat werkt:
code:
1
2
3
4
5
| $result = mysql_query("SELECT * FROM geneesmiddel WHERE geneesmiddel='bla' ORDER BY geneesmiddel ASC"); ?> <?php while($row = mysql_fetch_array($result)) { |
bla staat in de tabel geneesmiddel, waarin de rij geneesmiddel zit.
Wat werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
| $result = mysql_query("SELECT * FROM geneesmiddel WHERE geneesmiddel=$row['geneesmiddel'] ORDER BY geneesmiddel ASC"); ?> <?php while($row = mysql_fetch_array($result)) { |
Hierna komt een stukje echo waarin datzelfde $row['geneesmiddel'] terugkomt, welke goed weergegeven wordt. Waarom komt dit dan niet goed als ik dit zo doe? Ik kom er gewoon echt niet uit. Ik heb echt al een heleboel tutorials gelezen, maar ik kom hier gewoon niet uit. Vorige keer heb ik met deze vraag een mailtje gekregen van een mod dat ik zelf moet zoeken, maar het lukt me gewoon echt niet... Hopelijk dat nu iemand me het voor eens en voor altijd uit kan leggen (op beginnersniveau).