[ThinStation]ThinStation, hoe moet ik dit installeren?

Pagina: 1
Acties:

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Hoi

Voor mijn stagebedrijf moet ik een thin client alternatief maken, en hier moet ik dus mee goochelen.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: (en ik gebruik een PC, ATM is de test pc niet aan het netwerk gekoppeld, maar dat is het probleem ook niet).
  • Ja, ik heb op de documentatiepagina van ThinStation http://thinstation.source...5c80a9bbcdcfba1e37283a5acgekeken, maar ik kom er niet uit.
  • Ja, ik heb op GoT gezocht, en er waren wel topics erover gelezen, waarvan 1 potentieel mijn antwoord had, maar na het doorlezen bleek dit toch niet zo te zijn.
  • Ja, ik heb gegoogled.
Zelf heb ik al deze sites doorgelezen:
http://thinstation.sourceforge.net/faq.html

http://thinstation.source...5c80a9bbcdcfba1e37283a5ac

(BOVEN: hier staat wel een optie dat je het met een CD kan opstarten, maar niet hoe)

http://thinstation.sourceforge.net/docs/HowTo-NetBoot.txt

(Ik dacht dat dit de oplossing was, maar (op dit moment) kan ik er geen chocola van maken, echter ik las dit:
Creating the thin-client boot-disk

Insert a clean and formatted floppy in your drive, go inside the 'BootDisk\'
folder and double-click on "BuildFloppy.bat"

Finish. This smart boot disk contains more than 30 NIC drivers (nearly all
the most common ISA and PCI NIC going around), hopeful yours also... ;o)
Note: PCMCIA or USB network cards are not supported!

If during floppy boot you get strange errors like
"0220 ax:0224 bx:0000 cx:0001 dx:0000", throw the floppy in the trash:
it's broken; retry with a new, just formatted floppy.
(Note: floppy disks are poorly reliable.
I strongly recommend to use, when possible, the CD version: just burn
eb-net.iso and boot your thin-client from CD)

Look at BootDisk\Readme.txt if you have any trouble in this phase, or you'd
like some more details
Daarbij heb ik een lege flop in de computer geduwd en geprobeerd dit te runnen (het start Caldera DR DOS, dan doe ik bij A: dir om een lijst te zien van de inhoud, maar geen buildfloppy.bat), en als ik dit in een bestaande XP (mijn comp op het netwerk)doe ik dit niet, omdat ik geen stennis wil schoppen indien er een eventueel virus zich versprijd).

Dus, ik heb de flop erin gedaan de dir voor me neus gehaald, maar waar buildfloppy.bat niet bij stond.

Computerconfiguratie:

Normale pc, met videokaart (jah ik weet het, hoort eigenlijk "niet" in een TC),HD(dit zet ik eventueel later op een server) en processor.

Ik ken ook het fenomeen TS-O-Matic, wat overigens een leuke optie is, maar hier kom ik alsnog niet goed uit.

Weet iemand een goede uitleg (in het Nederlands) die duidelijke taal spreekt?

Ciauwzelz
Dit lijkt me voldoende (althans voor het installeren)

Als het echt niet anders kan.....

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 08:51
Als je nou eens in een virtual machine (bijv van vmware) vanaf die .iso boot gaat het een stuk makkelijker.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

jaren geleden al met netboot machines gespeeld. zet het op in VM. met een server en een net boot client. het zonder netwerk op zetten is kansloos volgens mij.
Zal wel ongeveer het zelfde zijn als linux terminal server project.

bij mij ging het ook de eerste twee dagen fout. gewoon try en error. waarna je er achter komt dat de documentatie toch goed is.

>.< >.< >.< >.<

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Fout x2, dat is niet echt (zeg maar totaal niet) wat ik zocht.
Ik moet deze oude compu's gebruiken omdat ik het niet op een computer kan doen dat op het bedrijfsnetwerk zit.

En ja, je hebt een netwerkkaartje nodig (zit er nu ook in), maar zonder kan het ook wel.
De Thin Client heeft dan in principe geen nut, maar dan doet het wel.

Anyhows, ik heb een eigen image gemaakt, met TSOM, gefikt en laten booten (ts.bat), nu komt echter de foutmelding: Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0).
Een regel erboven staat:
SQUASHFS error: Unknown inode type 15 in squashfs_iget!

Zou ook wel iets moeten betekenen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Gegoogled op;
-kernel panic not syncing vfs
-squash (en dan die hele rij)

Er kwamen wel resultaten uit die gerelateerd waren aan mijn vraag, maar dat ging over echte linux distro's, en dat is bij mij (nog) niet het geval, ik boot vanuit (Caldera)DR DOS, een soort DOS dus.

Ik heb ook geprobeerd een andere harde schijf te gebruiken, maar het mocht niet baten.
Zelf denk ik dat het aan de image ligt.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

ChevyVanDude schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:18:

Anyhows, ik heb een eigen image gemaakt, met TSOM, gefikt en laten booten (ts.bat), nu komt echter de foutmelding: Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0).
Een regel erboven staat:
SQUASHFS error: Unknown inode type 15 in squashfs_iget!

Zou ook wel iets moeten betekenen.
Betekend dat je je filesystem vergeten bent in te bakken (dus met *, als module gaat nooit werken, tenzij je weer een initrd gebruikt).

Jouw kernel probeert je FS te lezen, lukt niet, en gebruikt als laatste (toevallig) het FS "squashfs" om je schijf te mounten.

Aangezien je vermoedelijk geen squashfs gebruikt (uit mn hoofd een FS speciaal voor livecd's), ben je waarschijnlijk vergeten om ext3 of reiserfs in te bakken.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Topicstarter
Update:

Ok, de meeste fouten die ik gemeld had zijn nu opgelost.
Dat ik het niet kon opstarten lag deels aan dat je in de boot sequence ook een plusje moet zetten bij het gewenste first boot device.
Daarnaast was de pc een beetje krank, daardoor deed het ook niet helemaal goed.
Allebij de problemen nu opgelost, maar nu heeft zich een nieuw probleem zich aangemeld:

TIjdens het booten blijft het hangen, normaal komt het niet verder dan 3/4, uiteraard de verbose mode aangezet, en aha, daar staat de fout:

[/quote]
Configuring and Starting Network....
DHCP server not found! Network not initialised..
This error has probably occured because (dan iets onleesbaar vanwege het TS background)
module loaded for you network card.
Debug not enabled, boot halted.
[quote]

Nu ben ik geen amateur en weet wat er met deze fouten bedoeld worden;

Ik heb wel in het voorbeeld voor de conf bestand gekeken(een voorbeeld hier: http://thinstation.source.../thinstation.conf.example), maar als ik meedere (of alle)modules (dus netwerkkaartjes (in dit voorbeeld), zou dit dan in een nadeel werken?c.q mogelijke fouten aangeven?

Thinstation probleem met dhcp

Pagina: 1