Toon posts:

AC Freezer Pro aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bepaald geen ervaren tweaker, maar de Arctic Freezer 7 Pro aansluiten moet toch lukken dacht ik. Niet dus. Ik krijg die pinnetjes er met geen mogelijkheid in. Ook niet als ik ze diagonaal tegelijk of om de beurt doe. Wat een gepruts. En ja ik heb ze steeds als ik het probeer terug inde beginstand gezet (draaien, omhoog en weer draaien). Soms krijg ik ze er wel in, maar dan heel niet diep, zodat de koeler heel wankel zit. En verder gaan ze niet. Iemand nog tips?
Ik heb een Dell Inspiron 530 met Core 2 Duo.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Hoe moeilijk kan dat zijn (als je pinnetje intussen niet vernaggeld zijn)? Mobo eruit gehad zodat je kun zien wat er gebeurt als ze je er door duwt?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
Ogh die pinnetjes van S775 ook lang mee zitten klote.

Het gleufje naar buiten toe zetten en dan indrukken tot hij klik roept.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:29
Lees dit document eens door, misschien zie je wat je fout doet.

Verder, klikt geen van de pootjes vast? Of krijg je er 1 wel vast, maar de rest niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mobo heb ik er niet uit gehad. Ik las dat het handiger was met het mobo erin. En ziet er (voor mij) ook niet eenvoudig uit om dat eruit te halen. Gewoon de schroefjes loshalen? Moet ik verder nog ergens voor uit kijken?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Die pootjes zijn idd kut werk, die heb ik eraf gesloopt en er M4 boutjes door heen gedaan. Ik zou anders even moederbord er even uit halen. Dan zie je hoe de pootjes zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 01-02-2008 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
@dino78
Ja, die pdf had ik ook al gezien. Ik krijg soms de pootjes er wel in, maar kennelijk niet ver genoeg, ook niet als ik hard duw. Ik heb ze 1x alle 4 vastgehad, maar dan zit ie dus niet echt vast. Nog wankel aan alle kanten.
Ze moeten toch gewoon inde 4 gaatjes waar de andere koeler uitkomt?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:56:
Nee, mobo heb ik er niet uit gehad. Ik las dat het handiger was met het mobo erin. En ziet er (voor mij) ook niet eenvoudig uit om dat eruit te halen. Gewoon de schroefjes loshalen? Moet ik verder nog ergens voor uit kijken?
Dat is niet handiger omdat je zo heel je mobo meebuigt en niet genoeg kracht kunt zetten.
Mobo eruithalen en met je vingers het mobo ondersteunen bij het erin duwen van de pinnetjes.

Het kan raar lijken, maar je mobo staat dan krom onder de kracht van de pinnetjes, dit trekt vanzelf weer bij als je je mobo weer vastschroeft in je kast.

[ Voor 13% gewijzigd door rdfeij op 01-02-2008 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog ergens een handleiding om een mobo eruit te halen of wijst dat zich vanzelf?
Ben er helemaal niet in thuis, maar als er weinig fout kan gaan durf ik t wel aan.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan weinig fout gaan hoor, gewoon niet overhaast doen en niet uitschieten met de schroevendraaier :+ Het is een kwesie van de schroefjes waarmee het moederbord vast zit losdraaien en het moederbord kan je er dan zo uitpakken. Wel even alle stekkertjes losmaken natuurlijk.

Persoonlijk vind ik dat systeem met die pinnetjes ook helemaal niets, eerste keer ook lang mee zitten kloten. Als je er wat ervaring mee krijgt lukt het uiteindelijk wel maar mijn favoriet zijn ze niet en zullen ze ook nooit worden.

Verwijderd

Heeft dell niet zijn eigen koeler erop hangen?
Dan wilt het nog wel eens zo zijn dat er een plaat onder het moederbord zit waardoor de freezet niet door de gaten vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:14:
Heeft dell niet zijn eigen koeler erop hangen?
Dan wilt het nog wel eens zo zijn dat er een plaat onder het moederbord zit waardoor de freezet niet door de gaten vallen.
Dat zou een boel verklaren.
En als dat zo is, kan ik daar dan iets aan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:16:
[...]

Dat zou een boel verklaren.
En als dat zo is, kan ik daar dan iets aan doen?
Het moederbord eruit halen en hopen dat het plaatje gewoon los zit. Het wilt zelfs nog wel eens vast geplakt zitten.
anders moet je maar eens even een foto van de voorkant en achterkant van het moederbord maken en hier even posten. Om te beginnen eens een foto van de voorkant met de koeler (los) die erop zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het mobo losgehaald en inderdaad: er zat een plaatje onder geplakt waardoor de pinnetjes er nooit door konden. Meteen maar zo dapper geweest om het plaatje eraf te wrikken en toen zette ik de cooler er idd zo op. Alles weer aangesloten en volgens mij is het nu voor elkaar.

Veel dank voor de hulp

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 08:36
Een bank vooruit en een kus van de juffrouw! Alle begin is moeilijk ;)
Pagina: 1