Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spanningsfluctuaties door schakelen van lampen

Pagina: 1
Acties:

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:36
ik heb sinds een paar weken een PS3 en had af en toe last van kleine grafische corruptie in beeld, later kwam ik erachter dat dit ook voorkwam door de lamp in mijn kamer en de TL-lamp op de overloop aan en/of uit te zetten.

ik dus naar de stad en een stekkerdoos gehaald met netfilter en het resultaat is dat er niets is verandert, nog steeds de grafische corruptie in beeld bij het aan en uit zetten van lampen.

stekkerdoos gaat morgen dus weer retour.

mijn kamer is samen met de keuken de enigste ruimte in het huis die geaarde wandcontactdozen heeft, dit heeft mijn vader zelf aangelegd bij het verbouwen van de zolder naar 2 slaapkamers. maar daar kan het niet aan leggen want als ik de boel aanlsuit op een ongeaard stopcontact in de kamer ernaast is het probleem er nog.

het probleem houd zelfs nog aan als ik de PS3 d.m.v. een verlengsnoer in de woonkamer aansluit op een andere groep 2 verdiepingen lager en de lamp op mijn kamer of de overloop aan doe.

weet iemand hier misschien de oorzaak en mogelijk een oplossing van.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Lijkt mij een simpele radio-storing.. Met mijn digitenne-ontvanger had ik hetzelfde; dan ging de decoder eventjes over de zeik als je het licht aan of uit deed of wanneer er een scooter door de straat reed.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

KillaH87 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:12:
[...]
mijn kamer is samen met de keuken de enigste ruimte in het huis die geaarde wandcontactdozen heeft, dit heeft mijn vader zelf aangelegd bij het verbouwen van de zolder naar 2 slaapkamers. maar daar kan het niet aan leggen-> liggen want als ik de boel aanlsuit op een ongeaard stopcontact in de kamer ernaast is het probleem er nog.
[...]
Misschien is het dus wel de oorzaak ? Want er is in die contactdozen geen verschil tussen wel,- en niet geaard ... dus wellicht zijn de aardedraden helemaal niet aangesloten (of onjuist aangesloten) aan de aardklem? Meet de aarde eens door, dan weet je dat pas zeker.

In ieder geval lijkt het erop dat er ergens in de bedraging en aansluitingen in/van jullie woning iets niet goed is, want zulke spaningspieken horen niet zo vaak/veel voor te komen.

Andere oplossing zou kunnen zijn dat de onstoringsschakeling (klinkt als heel wat, maar is in de praktijk een alco van een paar uF ofzo) in je PS3 niet meer goed is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 15:19 ]

• iwaarden
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:14:
[...]

Misschien is het dus wel de oorzaak ? Want er is in die contactdozen geen verschil tussen wel,- en niet geaard ... dus wellicht zijn de aardedraden helemaal niet aangesloten (of onjuist aangesloten) aan de aardklem? Meet de aarde eens door, dan weet je dat pas zeker.
aarde is volgens mij wel goed, pc die ik hier nu heb staan stond eerst altijd aan een ongeaard stopcontact en als ik de kale behuizing aanraakte wou da tnog wel eens tintelen, sinds die op mijn kamer staat met een geaard stopcontact heb ik dat niet meer gehad maar ik zal eens kijken of ik ergens een multimeter vandaan kan toveren
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:14:
[...]

Andere oplossing zou kunnen zijn dat de onstoringsschakeling (klinkt als heel wat, maar is in de praktijk een alco van een paar uF ofzo) in je PS3 niet meer goed is.
dat zou ook kunnen

maar wat ik vreemd vind is dat de storing niet erger word als ik hem helemaal aan de andere kant van het huis aansluit wat dus zou kunnen duiden op die radio-storing

en aan de ene kant denk ik ook dat het aan de PS3 ligt omdat ik het nog niet eerder heb meegemaakt hier in huis met geen enkel ander aparaat.

ik zal de PS3 eens helemaal naar beneden verplaatsen en kijken of ik dan nog storing heb als ik de lamp op mijn kamer aan of uit doe, dat zal dan in ieder geval op die radio-storing kunnen duiden

• iwaarden
ok, ik heb de PS3 even beneden aangesloten en dan is er geen corruptie wat dus inderdaad duid op die radio interferentie.

is hier iets aan te doen?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
PS3 heeft toch een plastic kap? metalen kap eromheen die geaard is.

Of in een metalen kast zetten (pc kast oid)

Wel rekening houden met ventilatie he...
Pagina: 1