Toon posts:

Installatie Philips SRM7500/10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Philips SRM7500/10 universal remote gekocht en de installatie daarvan op mijn media pc lukt niet óf het duurt hééééél lang... Even mijn setup:

Asus Pundit barebone met AMD 64 Processor (3200+; 2,01 GHz)
1 GB RAM
Legitiem Windows XP MCE Service Pack 2

Als muziek speler gebruik ik WMP11
Als video recorder/speler gebruik ik MCE

Ik heb een muziek library met ruim 25.000 tracks (de files staan op een andere PC in het - bekabelde - netwerk).

Ik heb de installatie volgens gebr aanwijzing gedaan: eerst software installeren, dan de dongel erin (rechtstreeks in PC niet in een hub) en tenslotte de batterijen in de remote. Alles lijkt goed te gaan, geen foutmeldingen en het "muzieknootje" in de systemtray is groen wat aan zou geven dat er contact is en alles "ready to go" is..
MAAR: als ik op remote op de "music" knop druk geeft hij "MIJN MUZIEK" en "even geduld a.u.b." aan. En dat al uren. Als ik met rechts op het muzieknootje in de systemtray klik en voor configureren (of iets anders) kies komt een dialoog in beeld die zegt dat er een Media-Control bewerking bezig is. Ik krijg dezelfde dialoogbox als ik opnieuw probeer op te starten of de PC af te sluiten.

De Philips helpdesk zegt dat een grote library van ruim 25.000 tracks de boel niet zou mogen vertragen. Ze hebben me aangeraden de software opnieuw te installeren en de remote een harde reset te geven. En als dat niet werkt denken ze dat mijn remote wel eens kapot zou kunnen zijn...

Voordat ik de hele omruil-retour procedures inga hoop ik dat iemand van de forumleden hier iets zinnigs over kan zeggen.

Ik ben benieuwd.

Groeten, Pieter

UPDATE - UPDATE - UPDATE

Het blijkt dat de grootte van de library weldegelijk een rol speelt! Hij is geïnstalleerd en speelt. :D Ben wel benieuwd hoe dat gaat als ik tracks toevoeg. We zullen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een update: Dit apparaat lijkt niet gemaakt voor grote libraries. Elke keer als je de PC opnieuw opstart moet hij opnieuw zijn library opbouwen. En dat duurt met mijn 25.000 tracks dus eindeloos. Er zit maar één ding op: PC altijd aan laten staan...
Een ander punt: de volume regeling van het muziek deel pakt maar één kanaal! Alleen het linker kanaal in mijn geval. En na een tijdje doet de volumeregeling het helemaal niet meer. ;( Dat kan ws opgelost worden door de PC opnieuw op te starten of de remote een harde reset te geven, maar dan moet de library weer opgebouwd worden en dat duurt dus úren.

Misschien dat ik het apparaat nog wat moet leren kennen, maar tot nu toe heb ik veel problemen. Jammer dat Philips zelf geen forum heeft voor dit apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
En nóg een update: ik heb Philips een mailtje gestuurd met mijn grieven. Als antwoord kreeg ik te horen dat de SRM7500 helemaal niet geschikt is voor muziekbibliotheken met 25.000 tracks! (Da's vreemd, want dit staat niet in de gebruiksaanwijzing of brochures of waar-dan-ook). 8)7
Op mijn vraag over de volumeregeling kreeg ik als antwoord dat ik die moest leren van de originele afstandsbediening, terwijl ik het hier heb over de volumeregeling van het "media control" gedeelte en daar valt nix te leren... Dat kan alleen in het "universal remote" gedeelte.
Ik had ook nog gevraagd of er een firmware update te verwachten was waarmee dit soort issues verholpen zouden worden. Antwoord: neen.
Jammer. Dit is een leuk product, maar het werkt zeker niet vlekkeloos! Ja, als je een paar honderd tracks in je bibliotheek hebt staan, dan merk je ws niet eens dat hij steeds opnieuw moet laden, maar als je meer tracks hebt... Jammer.
Overigens: het universal remote gedeelte werkt geweldig :D Dat dan weer wel.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou eens kunnen proberen de WMP muziek library op een ramdisk te zetten. Dan gaat het geheel een heel stuk sneller.....

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je het bestand CurrentDatabase_360.wmdb?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 20:47 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:40:
Bedoel je het bestand CurrentDatabase_360.wmdb?
Yep!

Je moet dan ook de locatie van de library in je registry veranderen:

vind: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences, en voeg een string toe: 'LibraryDatabasePath' en verwijs hier naar een/je nieuwe lokatie/folder/map (op ramdisk), bijvoorbeeld: f:/wmp-lib (oid)

Kopieer (of verplaats) je huidige library/bibliotheek, wmdb file van C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player, naar de zojuist gespcificeerde folder (Een reboot is niet nodig).

[ Voor 60% gewijzigd door kaajee op 12-02-2008 16:29 ]

Pagina: 1